Illustratie van:

International 956 XL - Compressietest

Vind de laatste tijd dat mijn inter best wat cartedamp heeft, dus was benieuwd naar de staat van mijn zuigers. Heb zelf een compressietester gefabriekt.

Fabrieksgegevens: 22-24 Bar. Ik heb de motor koud getest.

Nu kom ik bij een paar cilinders aan 28 bar. Is dit niet veel? Met olie op de zuigers stijgen deze cilinders tot zo'n 32 bar. Wat is wijsheid?!

Hier een filmpje:

Deel dit topic

Reacties

marco steyr
Dat klopt niet, bij een koude motor moet de compressiedruk juist lager zijn omdat de compressieveren nog niet uitgezet zij en dus niet goed afdichten.

Heb je wel een compressiemeter voor een dieselmotor? Er zit namelijk verschil tussen een meter voor een dieselmotor en die voor een benzinemotor...
Remi_91
Heb er zelf een gemaakt, met universele meetklok. Verschil wat jij bedoelt zit hem vaak in het meetbereik, omdat een diesel vaak hogere compressiedruk heeft
nickwils
Voor de vele carterdamp zoals je zegt zou je een een compressielektest moeten doen. Zo kom je ook meer te weten.
Wimsumar
Beste Remi_91:
Quote @Remi_91:
universele meetklok.

Ik denk dat de glycerinegevulde meetklok te traag werkt en "vals" hoog blijft staan.
jmos
@Wimsumar
wij hebben glycerinegevulde klokken thuis die veel sneller reageren als op dat filmpje dus lijkt me dat hij wel goed werkt ???
ErDee
@nickwils Wat heeft ie dan gedaan :?
Wimsumar
Beste JMos:
Quote @jmos:
dus lijkt me dat hij wel goed werkt ???

Bij de uitlaat- inlaatslag van de betreffende cylinder valt de naald nauwelijks terug terwijl dan toch geruime tijd is om naar 0 BAR terug te zakken.
P.S.: Of Remi_91 heeft wél een klepje in z'n doe-het-zelf-made compressietester gebeund. 😉
GD tuning Garyp
@ErDee bijneen lejtest kun je meten hoeveel lucht er wegstroomt enzo
ErDee
@GD tuning Garyp Die is ie toch al aan het doen
timotje112
@ErDee lektest is iets anders dan crompessietest
Remi_91
@Wimsumar

Klopt van het klepje. Heb boven de "nepverstuiver" een terugslagklep gezet. Hierdoor krijgt de manometer geen vacuum te verwerken, en kan ik tevens de hoogst behaalde waarde zien, zonder dat de wijzer steeds schommelt. Kan nog een "niet-gevulde" manometer proberen maar denk niet dat dat het grootste probleem is.
Eerder de vraag, wat zou de reden van deze hoge compressie zijn? Zouden de zuigers en bussen gewoon vrijwel nieuw zijn?
jo845xl
Ik heb mijne 1455 gereviseerd en de compressie ligt rond de 30 à 32 bar , dus het zou kunnen dat je een goede motor hebt . Als de motor mooi draait , goed start en geen abnormaal olieverbruik hebt zou ik mij niet teveel zorgen maken . Maar wil je het zeker weten dan zou je eens een andere compressie meter moeten zoeken .
Wimsumar
Beste Remi_91:
Quote @Remi_91:
Eerder de vraag, wat zou de reden van deze hoge compressie zijn? Zouden de zuigers en bussen gewoon vrijwel nieuw zijn?

Uit de test mag je concluderen dat de carterdamp niet langs de zuigers/zuigerveren lekt.
Mogelijk langs de zogenaamde kleprubbers. (?)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
5