Vind de laatste tijd dat mijn inter best wat cartedamp heeft, dus was benieuwd naar de staat van mijn zuigers. Heb zelf een compressietester gefabriekt.
Fabrieksgegevens: 22-24 Bar. Ik heb de motor koud getest.
Nu kom ik bij een paar cilinders aan 28 bar. Is dit niet veel? Met olie op de zuigers stijgen deze cilinders tot zo'n 32 bar. Wat is wijsheid?!
Hier een filmpje:
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 956 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heb je wel een compressiemeter voor een dieselmotor? Er zit namelijk verschil tussen een meter voor een dieselmotor en die voor een benzinemotor...
Ik denk dat de glycerinegevulde meetklok te traag werkt en "vals" hoog blijft staan.
wij hebben glycerinegevulde klokken thuis die veel sneller reageren als op dat filmpje dus lijkt me dat hij wel goed werkt ???
Bij de uitlaat- inlaatslag van de betreffende cylinder valt de naald nauwelijks terug terwijl dan toch geruime tijd is om naar 0 BAR terug te zakken.
P.S.: Of Remi_91 heeft wél een klepje in z'n doe-het-zelf-made compressietester gebeund.
Klopt van het klepje. Heb boven de "nepverstuiver" een terugslagklep gezet. Hierdoor krijgt de manometer geen vacuum te verwerken, en kan ik tevens de hoogst behaalde waarde zien, zonder dat de wijzer steeds schommelt. Kan nog een "niet-gevulde" manometer proberen maar denk niet dat dat het grootste probleem is.
Eerder de vraag, wat zou de reden van deze hoge compressie zijn? Zouden de zuigers en bussen gewoon vrijwel nieuw zijn?
Uit de test mag je concluderen dat de carterdamp niet langs de zuigers/zuigerveren lekt.
Mogelijk langs de zogenaamde kleprubbers. (?)