Hallo,
we hebben met onze 308 wat problemen met de remmen , over een 2 tal weken bgonnnen we te merken de we het pedaal verder konnen indrukken maar de olie zakte niet en gistere hadden we helemaal geen remmen meer maar het olie potje zat nog steeds goed vol .
Nu hebben we al geprobeert van het systeem te ontluchten maar echter zonder resultaat en dan hebben we met een keteltje waar rem olie in zit daar druk op gezet en dan op de ontluchtings nippels gezet maar dit ook echter zonder resultaat iemand enige ervaring met dit of enige tips ?
Alvast bedankt !
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 308 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het werkt als volgt zwarte dop losdraaien onder de dop vind je een draadeind met een moer ,achterwiel van de grond krikken wiel ronddraaien ondertussen de moer aan draaien tot het wiel zwaar begint te draaien daarna de moer 1 1/6 slag terug draaien doe dit bij beide wielen dan is de afstelling weer goed
Nee, dan is pas de helft van de remafstelling doorlopen!
AANVULLEND:
(Ik neem het over uit het boek)
Instelschroef C-87 boven, of, D-87 beneden aan remhuis losdraaien tot volledige beweging mogelijk is (circa 2 slagen).
Tegenovergestelde instelschroef (D-87 respectivelijk C-87) zo ver indraaien tot de rem begint te pakken (dus dat het wiel met de hand moeilijker begint te draaien).
Dan precies 1,5 (anderhalf)slag terugdraaien en de contramoer weer vastzetten.
Vervolgens de eerst losgedraaide instelschroef (C-87 of D-87) inschroeven tot ook weer de rem begint te pakken. Dan deze instelschroef 4/6 (vierzesde) slag terugdraaien en de borgmoer vastzetten.
(Tip: zet een merkteken op de bout in deze stand alvorens de borgmoer vast te draaien om ongewenst verloop zichtbaar te maken).
Om de puntjes helemaal op de i te zetten:
Controleer de slijtage van de remschijf.
Werkwijze:
Dekseltje van de opening aan de onderzijde van de rembehuizing wegnemen.
Trap de voetrem in tot de rem pakt (tweepersoonsklusje! ).
Meet nu de afstand tussen de bedieningsschijven. Dit kan met bijvoorbeeld met een metaalborensetje er bij te nemen.
Bij nieuwe remmen is de afstand 4 (vier) mm.
Maximale afstand = 12,5 mm. Bij deze afstand moeten de schijven vernieuwd worden.
het ging er mij even om dat hij weer rem druk zou hebben
en kan voelen dat hij weer een hard pedaal heeft
Ik wil nog aanvullen om een proefrit van een paar km te maken want je kan maarzo halfweg stilstaan met vastgelopen remmen.