Goedendag
de 4wd van de trekker is niet goed als ik hem aan zet schiet die er soms uit maar niet altijd weet iemand wat het kan zijn en/of ik er wat aan kan doen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7740 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wij hebben het toen ook gehad. De 4wd word ingeschakeld door een as die tegen andere as aankomt. Als spie wordt er blokjes gebruikt die tegen elkaar aan gaan. Die blokjes zijn afgesleten. Daarom gaat de aandrijfas bij zware belasting over die blokjes heen. Hoe en waar dat precies zit weet ik even niet. Ik loop zo even naar opa toen. Die kan dat mij nog wel even haarfijn uitleggen gok ik Blokjes kun je gewoon weer oplassen en netjes recht weer bijwerken met de slijptol.
Edit/ De as naar de 4wd toe loopt gaat onderlangs. Komt uit de versnellingsbak (logisch)Net voor waar de as het 4wd huis weer in gaat zit die koppeling. Dat moet je loshalen. Dan spreekt het voor zich.
Je moet trouwens die blokjes niet oplossen. Het zijn er 4. Die moet je gewoon weer heel nauwkeurig recht afslijpen. Alles moet weer naadloos passen. Anders komt de kracht maar op 1/2/3 blokjes.
Het kunnen 2 dingen zijn.
Of er komt af en toe spanning op je klep van de 4wd waardoor de 4wd uitschakelt. Maar voor ik denk dat je het moet zoeken in de 4wd koppeling.
Dit zijn 2 platen met nokken erop die tegen elkaar aangedrukt worden. De nokjes zorgen ervoor dat je vooras gaat meetrekken.
Waarschijnlijk zijn de nokjes schijn afgesleten waardoor hij er door hen schiet.
Dit probleem is vrij makkelijk op te lossen.
Verwijder de aandrijfas tussen transmissie en vooras onder je motor, en laat de olie uit je transmissie/achterbrug lopen.
Verwijder de grote springring bij het asje die uit je transmissie komt.
Nu kan je de deksel met een bandijzer verwijderen waar na je de 4wd koppeling eruit kan halen.
Pas op hier zit een klepje aan de achterkant in de as, zorg ervoor dat deze weer op dezelfde manier erin gaat.
Nu kan je de koppeling uit elkaar halen en de schuine nokken recht slijpen.
Dan alles in omgekeerde volgorde met een nieuwe keerring en o-ring in elkaar zetten.
Als je dit niet ziet zitten om zelf te doen, laat het dan een LMB doen, die hebben dit binnen een uurtje gepiepd.
succes ermee.
hij ratelt niet soms doet die het wel goed en soms niet
soms trekt die gewoon goed en zo in eens schiet die er uit
Waarschijnlijk zijn de nokjes schijn afgesleten waardoor hij er door hen schiet.
Dat bedoelde ik inderaad ook.. Kon het niet zo goed onder woorden brengen ;p
Maar aangezien hij zegt dat het niet ratelt zal dat het wss niet zijn.
zekering heb ik vervangen maar helpt niks dus denk ik tog echt dat ik hem los moet halen
maar een andere vraag he weet iemand hoe ik mijn 4wd uit moet zetten tijdens het remmen?
Het uitschakelen van de 4wd tijdens het remmen moet je doen door een schakelaar tussen 1 van je rempedaalschakelaars te zetten. door 1 remschakelaar uit te schakelen doen je remlichten het wel gewoon maar gaat je 4wd er niet in.
maar datzelfde geld voor de zekering. als de zekering stuk is staat 4 wd aan. en doet je luchtgeveerde stoel t ook niet meer