Turbo Fendt 615 revisie of vervangen.

Hey,

Na nogal wat dingen nagekeken te hebben, is het vermoeden dat mijn Turbo zijn beste tijd gehad heeft.

Waar kan ik deze laten reviseren regio Limburg (B) of kan ik misschien beter naar een hollset of iets degelijks gaan.

bijkomende vraag. iemand prijsidee voor revisie of nieuw en welke holset zou het dan moeten zijn.

alvast bedankt.

PS: iemand misschien ook een goed adres voor occasie stukken van een Fendt 615. (cardan naar vooras vb)

mvg,

Jan

Deel dit topic

Reacties

marco steyr
Waarom denk je dat ie gereviseerd moet worden?
boerekebart
Zet maar ineens een hx40 erop, kan geen kwaad zeker niet als je nog hier en daar een trekkertrek wilt meerijden bijvoorbeeld.
valmet6400power
Turbo kost paar honderd eu.. Zo niet ruim 1000
mc-cormick-ihc
@boerekebart hx40 in welke verhouding?
juan
@Marco steyr:
Dampt blauw en vreet zijn olie op. (1 liter per uur.)
ga proberen hem dit weekend eraf te zwieren, dan kan ik het eens controleren.
Reed laatst met een lege kipper (ongeveer 4ton of zo) een niet zo stijle helling op, en daar moest hij al moeite doen. niet dat hij fel achteruit viel, maar vond toch dat hij serieus moeite moest doen.

weet er iemand per toeval wat voor Turbo er stadaard op een 615 zit. is wel een FWA285 (150 Pk)
boerekebart
@mc-cormick-ihc een 58/65 met 16 huisje lijkt me wel goed voor een 615.
mc-cormick-ihc
@boerekebart kijk daar heeft ie wat aan. de meeste brullen maar wat over holset hx 35 hx 40 enzo maar daar zit een dot verschil in
boerekebart
@mc-cormick-ihc inderdaad, dat word vaak snel geroepen. @valmet6400power deze nhx40 kost ongeveer 750 euro zonder btw met btw ongeveer 930 euro. dus met die 1000 euro zit je er niet ver naast 😉
juan
Misschien een nogal domme vraag, maar de 58/65 met 16 huisje, dat is 58mm inlaat, 65mm uitlaat en een 16 huisje is het model huis van de uitlaatzijde?
boerekebart
@juan inderdaad, dat heb je juist gezien. ik heb ongeveer dezelfde turbo op men ford.
juan
Als ik wat zoekwerk doe, dan vind ik dat een HX40 vanaf een 7 liter gaat?
En ik neem aan dat je je flenzen van je uitlaat moet aanpassen, want het 16 huisje zal wel niet bolt on zijn zeker?

mvg,

Jan
Jahn
@juan

ik heb een hx 40 op mn 4 liter motor staan. dat is een 54-65-14. 4,5 bar druk.
maar wil je het precies weten mail aart waterweg even. die kan je vrijblijvend precies vertellen wat je nodig hebt op jouw motor, en dat snel leveren tegen goede prijzen! . (www.caboturbo.nl)
Niek1988
@Mengeledriver ff vragen die weet dat soort dingen meestal wel
juan
Mailtje is verstuurd naar Aart.

Wil ook niet het uiterste uit de kan halen hè. een beetje meer mag, maar het moet niet overdreven zijn. dient ook niet voor trekkertrek.

alvast bedankt.
Renze
Turbos zit een hoop verschil in, een turbo met een kleinere capaciteit pakt over het algemeen beter op onderin toeren. een turbo om hoge vermogens voor trekkertrek te scoren, pakt slecht op bij normaal veldwerk. Een turbo die TE goed oppakt jaag je over de toeren als de motor eenmaal toeren heeft, waardoor de schoepen eruit kunnen vliegen en de ingewanden van je motor om zeep kunnen helpen.

Ga maar niet liggen kloten, gewoon een turbo die er standaard op past heeft de beste eigenschappen voor het gewone boerenwerk. Dan is er nog wel ruimte om hem iets op te draaien.
Ferdinanddijkstra
Niet mee doorrijden want dan kan de motor op hol slaan door op zijn eigen smeerolie te gaan lopen .
Er zijn genoeg bedrijven die revisie turbo,s hebben en voor de onderdelen moet je even bellen of mailen naar Vd Heuvel uit Nijkerkerveen of Agriparts.nl
arnoud
Je kan er beter een holset opzetten want een kkk kan minder vermogen aan en als je dan af en toe voor de waterrem en dergelijke staat dan kun je beter een holset nemen
koenjohndeere
Zuipt ie een liter olie op 1 uur ;0 maar idd agriparts kun je voor een orginele wel aankomen daar
guldner75
@juan

is het zeker de turbo dan ?
is de motor niet gewoon gaar ?
juan
Net de Turbo nagekeken.

zit spelling op de as, en je ziet dat de turbo binnenin vettig is. (hangt olie in.)

De kleppen moet ik nog stellen (compressie net iets te laag) en dan proberen de zuigerveren eens los te krijgen (als ze vast hangen tenminste) (tractor stond al lange tijd stil.)

Heb vandaag ook bericht terug gekregen van Aart. ofwel nieuwe originele, ofwel revisie, ofwel upgrade holset, maar dan moet de pomp bijgedraaid worden (en eventueel pomptiming later afstellen) maar ik wil er geen 200 pk uithalen.

ben dus aant twijfelen voor revisie of upgrade.

mvg,

Jan
juan
Zou een HX40 zoals hierboven beschreven een goede zaak zijn? is bedoelt om gewoon met de kipkar te rijden (eventueel de pomp wat open draaien) maar zeker geen gekke dingen mee te doen.
Kan zo een holset teruggedraaid worden, want ik begrijp dat deze standaard rond de 4 bar zitten en de originele maar rond 2 bar.

alvast bedankt voor de reactie.

Jan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
9