Hey,
Na nogal wat dingen nagekeken te hebben, is het vermoeden dat mijn Turbo zijn beste tijd gehad heeft.
Waar kan ik deze laten reviseren regio Limburg (B) of kan ik misschien beter naar een hollset of iets degelijks gaan.
bijkomende vraag. iemand prijsidee voor revisie of nieuw en welke holset zou het dan moeten zijn.
alvast bedankt.
PS: iemand misschien ook een goed adres voor occasie stukken van een Fendt 615. (cardan naar vooras vb)
mvg,
Jan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dampt blauw en vreet zijn olie op. (1 liter per uur.)
ga proberen hem dit weekend eraf te zwieren, dan kan ik het eens controleren.
Reed laatst met een lege kipper (ongeveer 4ton of zo) een niet zo stijle helling op, en daar moest hij al moeite doen. niet dat hij fel achteruit viel, maar vond toch dat hij serieus moeite moest doen.
weet er iemand per toeval wat voor Turbo er stadaard op een 615 zit. is wel een FWA285 (150 Pk)
En ik neem aan dat je je flenzen van je uitlaat moet aanpassen, want het 16 huisje zal wel niet bolt on zijn zeker?
mvg,
Jan
ik heb een hx 40 op mn 4 liter motor staan. dat is een 54-65-14. 4,5 bar druk.
maar wil je het precies weten mail aart waterweg even. die kan je vrijblijvend precies vertellen wat je nodig hebt op jouw motor, en dat snel leveren tegen goede prijzen! . (www.caboturbo.nl)
Wil ook niet het uiterste uit de kan halen hè. een beetje meer mag, maar het moet niet overdreven zijn. dient ook niet voor trekkertrek.
alvast bedankt.
Ga maar niet liggen kloten, gewoon een turbo die er standaard op past heeft de beste eigenschappen voor het gewone boerenwerk. Dan is er nog wel ruimte om hem iets op te draaien.
Er zijn genoeg bedrijven die revisie turbo,s hebben en voor de onderdelen moet je even bellen of mailen naar Vd Heuvel uit Nijkerkerveen of Agriparts.nl
is het zeker de turbo dan ?
is de motor niet gewoon gaar ?
zit spelling op de as, en je ziet dat de turbo binnenin vettig is. (hangt olie in.)
De kleppen moet ik nog stellen (compressie net iets te laag) en dan proberen de zuigerveren eens los te krijgen (als ze vast hangen tenminste) (tractor stond al lange tijd stil.)
Heb vandaag ook bericht terug gekregen van Aart. ofwel nieuwe originele, ofwel revisie, ofwel upgrade holset, maar dan moet de pomp bijgedraaid worden (en eventueel pomptiming later afstellen) maar ik wil er geen 200 pk uithalen.
ben dus aant twijfelen voor revisie of upgrade.
mvg,
Jan
Kan zo een holset teruggedraaid worden, want ik begrijp dat deze standaard rond de 4 bar zitten en de originele maar rond 2 bar.
alvast bedankt voor de reactie.
Jan