Illustratie van:

Mc-Cormick 432 - gloeistiften D432

Ik heb van mijn cormick de kop laten vlakken, kleppen geslepen en zittingen laten frezen en nieuwe verstuivers ingezet en toch start ie nog moeizaam.
Trekker was al voorzien van stiften ipv spiralen maar moet toch 50 sec gloeien en loopt pas na een tijdje op alle cilinders.

Als ie warm is loopt ie wel goed. Zou het kunnen dat de gloeistiften niet meer 100% zijn? Worden alle vier wel warm. Zou ik dit kunnen testen (hoe warm zouden ze moeten worden?).

Ook andere suggesties welkom.

Alvast dank,
Caspar

Deel dit topic

Reacties

HanomagR228
Hallo,

Heb je de gloeiweerstand er wel tussen weg gehaald?
CormickD432
@HanomagR228 ja de weerstand zit er niet meer tussen
IHC-power
Die stiften kun je gewoon rechtsreeks op een accu testen. Die moeten onmiddelijk rood worden. Staat je pomp wel 100% op punt en heb je al eens compressie gemeten?
b450
Kan het zijn dat de kleppen te diep zijn gefreesd?
looper321
Compressie verlies door versleten zuigerveren/zuigers/cilinderbussen wellicht.
mestyle
Inderdaad even de stiften testen. als ze nog goed zijn even de stangetjes goed schoonmaken en desnoods even warm stoken en op elke gloeistift een koper ringetje doen staafje erop en dan weer een koper ringetje heeft die iets meer oppervlak voor het pakken van stroom
CormickD432
@IHC-power dus het kan wel dat de stiften 'slecht' zijn gezien ze nog wel warm worden? Ga ik vanavond eerst even checken.
Hoe kan ik controleren of de brandstofpomp wel 100% goed staat? Heb zo geen indicatie dat ik compressieproblemen heb, moet dit wellicht van het weekend nog even controleren mocht het niet aan gloeiinstallatie of pomp liggen

Dank weer
looper321
Voor de timing, moet je ff in het werkplaats handboek kijken.
maar in een notendop: bij vol gas:
haal verstuiverleiding van de eerste cilinder los. draai de krukas zo ver tot het inspuitbegin (IB markering)van de krukas poulie exact aan de aanwijzer staat. IEDER beetje dat je nu verder draait moet er brandstof uit komen.

corrigeer me als ik het fout heb.
ed inter
Ik heb toch de indruk dat het in de verstuiving zit of de nieuwe verstuivers niet goed afgesteld of de brandstofpomp heeft slijtage en geeft niet meer de nodige druk
HanomagR228
Ik heb het ook met een D430 gehda.
Verstuivers laten reviseren en op 150 laten stellen.
Dit bleek voor de brandstofpomp toch te veel te zijn.
Hebben ze daarna op 130 gezet en toen liep hij goed.
CormickD432
Ik heb net de gloeiers even getest. Pas na 30 sec werd het uiteinde van de stift roodgloeiend. Heb het idee dat de rest van de gloeistift eerder heet werd. Dit zou toch veel sneller moeten...?
CormickD432
@HanomagR228 heb de verstuivers al even 'los' aan de brandstofpomp gehangen om te testen. Ze leken alle vier goed te verstuiven (afgesteld op 155)
mestyle
@CormickD432

je voelt de gloeibougie warm worden en dan ineens word de punt rood en trekt die ineen keer roodgloeiend. doen de onze ook niks mis mee
CormickD432
Dit type gloeistift zit er momenteel in trouwens: 0 250 200 023 GSA 12/14

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 432 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
4