TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waar zijn die andere 10 pk gebleven dan?
Maar bovenal zit de bediening bij strautmann in de cabine en dat hebben de gebruikte amigo's meestal nog niet.
Eigenlijk ook weer niet. Die 45 pk is bij volgas en dat draai je normaal gesproken niet voor het voerwagentje. Dat houdt met 1.650 t.p.m. wel op en laat dit toerental (waarop de aftakas "540" draait) nu net het toerental zijn waarop een M.F-135 ongeveer 35 p.k. heeft.
Ik denk dat Schuitmaker met het Nederlands fabrikaat blokkenwagentje als 1 van de weinigen zich kan meten/overtreffen met Duitse Gründlichkeit.
Vergelijk details als bodemkettingspansysteem, lakkwaliteit en hoe een lekke band is te vervangen.
Maar voor gebruiksgemak doe mij maar een Strautmann, daar is overal over nagedacht, en die bediening vast op de kar bij de meeste amigo's is gewoon waardeloos als je dagelijks mee moet werken, zoals die Trioliet op de foto, heb die ook wel een paar weken gehad, maar je hebt slecht zicht naar achteren met die dubbele wals, bij een BVW-tje met 1 wals heb je perfect zicht naar achtern.
Kijk je ogen uit:
[url]sr-schuitemaker.nl/producten/landbouwmachines/…]
Filmpje:
Dan kun je voor een paar dagen (mits het weer het toelaat natuurlijk) kuilblokken snijden met de kuilvoersnijder. Met de blokkenwagen kun je de blokken/voordroog via die klep in je wagen rijden.
Youtube doet de rest:
een beetje hetzelfde als onze voederbak.
alleen snijdt die het zelf uit de kuil.
@Ritchie
Lijkt allemaal mooi in dat filmpje, dat blok voor die stapel bielzen, maar in de praktijk heb je dan je halve erf onder het kuilvoer zitten en dondert die stapel bielzen binnen de kortste keren om en @burnie zet ze maar gewoon voor de bult tegen het snijlvak en zeker met maïsblokken moet je niet gaan slepen.
En dan die ronde baal, als het ook maar iets vochtiger of wel goed gesneden is dan valt die baal als het net er af is uit mekaar en ligt de helft op straat nou, gewoon afwikkelen als ie op de bodemketting staat (motor uit) of voor de kuilbult.
wij hebben een 305 voor de strautmann voerwagen, heeft er geen werk van..
Moet je eens kijken hoe een driehoek-balkenconstructie achter die stapel bielzen zit.
Als je de blokken voor de kuilhoop laten staan kan het betekenen dat je "vervelend" ver iedere keer met de blokkenwagen moet rijden. Vooral met een open trekker ervoor is het 's winters/herfst wel prettig de blokken wat dichter bij de stal te hebben.
Die klep van strautman wil ook wel kapot hoor... Op t werk hebben ze daar vorige week nog een nieuw op gezet.
Bij Schuitmaker is dat alleen op de grotere wagens mogelijk.
[url]sr-schuitemaker.nl/producten/landbouwmachines/…]
Kan bij Strautmann op alle nieuwe wagens.
@Wimsumar
Neem aan dat je 's winters en herfst ook je kuilen moet los leggen, maar hier een cabine er op en als het regent kan zelfs de achterruit dicht, dat kun je bij de meeste Amigo's niet, ik vind toch die stuiterende hendeltjesconsole met die met die lange slangen aan de wagen het achterlijkste wat er is, strautmann heeft al 20 jaar bowdenkabelbediening standaard er op zitten.
Ook die loopwieltjes op de achterklep lijkt leuk maar gaan je vroeg of laat wel vast zitten.
Bij Schuitemaker hadden ze goed begrepen dat hun eenvoudige systeem in de praktijk goed functioneert ( Een bowdenkabel die er niet op zit, kan ook niet kapot gaan(!). Bovendien hoeft de klant de meerprijs ervoor niet te betalen).
N.B.: Afstandbediening met bowdenkabels of een electromagnetisch ventielenblok zal vast wel in het Schuitemakeraccessoirespakket zitten.