International 844 S - Het Opknappen van een Comfort 2000 Cabine.

Heej allemaal,

over een tijdje ga ik beginnen een comfort 2000 cabine op te knappen en deze gaat dan uiteindelijk op mn al opgeknapte Inter 844-s, ik wil deze cabine graag zo goed als nieuw maken!! en ik neem er ook ruim de tijd voor want de planning is zowiezo dat ie er tegen volgende winter pas op gaat, maar nu wil ik vragen voor degene die verstand hebben van de comfort 2000 cabine, kun je deze ook echt helemaal uit elkaar halen, en de spatborden enzo kun je er toch ook zo gewoon afhalen? want ik wil hem namelijk zover als het kan uit elkaar halen , alles super strak maken, stralen, spuiten en dan deel voor deel weer opbouwen.

ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen hiermee, tips kunnen geven enz..

Groetee Berry
14_Power

Reacties

jasper01
Denk het wel was volgens mij gedeeltelijk fritsmeijer en dat is gewoon een bouwpaket
pieto84
Die cabines werden dacht ik door fritzmeier gebouwd. Op een stickertje in onze oude 744 stond ook fritzmeier. Die cabines zaten ook op sommige deutz of ford trekkers. Daar zaten andere spatborden onder. Ik denk dat je de spatborden daarom er wel af kunt halen.
Fendt_favorit
Heb je die gekocht wat op marktplaats stond?
IHFan
Spatborden zijn wel van de caibne af te halen maar als de spatborden aan de trector zitten zijn ze er niet zo makkelijk af te halen dan moet je gaan slijpen 😞 hadden wij ook met Onze 844-s omdat de hefinrichting lekte
takeuchipower
Alles is uit elkaar te halen ik ben ook bezig met het opknappen van trekker en de comfort cabine (de 844sb in m`n profiel)lijkt meer werk dan het is, de cabine zit met bouten aan de spartborden vast en is redelijk eenvoudig eraf te halen
takeuchipower
Het is soms wel makkelijk als je met 2 man bent
IHFan
@ Takeuchipower Maar de spatborden zitten toch vastgelast aan de treeplank zeg maar hadden wij wel moet je wel een beetje je spatbord mollesteren maar ja het was niet anders 😞 maar een beetje strak maken en je ziet er niks meer van 😄 maar hoe doe jij dat dan? de spatborden van een Comfort cabine van de Trekker zelf er af halen?
takeuchipower
Zat bij miij niet vast gelast zal wel ff foto plaatsen waar ik de cabine met de voorlader eraf gehaald heb
looman
Ik heb de cabine van mijn 744 ook helemaal uit mekaar gehaald, is niet moeilijk. Enkele bouten had je wel WD40 en een meter buis bij nodig om ze los te krijgen. Volgende winter ga ik er mee an de gang als de 744 zelf dan tenminste gereed is. Spatborden zitten aan treeplank gelast, dit is bij mij behoorlijk verrot, en ga ik nieuw maken van plaat. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat, kan ik dan mijn voordeel mee doen 😄 Succes ermee !
takeuchipower
Ik zoek alleen nog slangen voor verwarming want deze zijn helemaal uitgedroogd, ik kan tot nu toe nog geen geschikte slangen vinden, iemand hier daar ervaring mee
IH-Kees
@ 14 power, blader hier eens rond, forumromanum.de/member/gallery/…

ook pagina 3, die kerel heeft precies gedaan wat jij wil doen.
takeuchipower
@ IH-kees bedankt, mooie site met die foto`s staan mooie foto`s tussen
Machineman
Hahah geweldig!! heb je de foto's gezien met die frontgewichte?? Nu heb ik er nog maar 2 nodig!! 😃
IH-Kees
Ja je komt de raarste dingen tegen bij die duitsers.
casekoen
Heb nog een hele cabine liggen van een inter 1055 moet passe,
dus je kan hem krijge in losse onderdelen
ihc-driver
Cabine van een 1055, waarschijnlijk de Cockpit cabine gaat niet passen.

Volgens mij zijn de maten anders, cabine is dacht ik ook veel groter dan een comfort 2000

Worden veel door elkaar gehaald een cockpit en comfort maar ze zijn wezenlijk anders, lang geleden dak op een trekker met comfort gereden heb maar staat me wat van bij dat t zon klein rammelhok is terwijl de cockpit erg ruim is en naar verhouding vrij stil
Leo433
@takeuchipower,
ik heb de slangen vorige week vervangen, wat wil je weten?
IH-Kees
Buitenkant maten cockpit en c2000 verschillen bijna niets, alleen bij c2000 heb je voor je benen een blok zitten onder het stuur bij de 44 serie.
voor de rest rammelen ze beide even hard, nauwelijks dus....
en geluid is kwestie van bekleding er goed in hebben.
kristof-langbeen
Gaat het over fritzmeyer cabine KBA 30015
kohneknack
@kristof-langbeen dit topic is van 7 jaar geleden chef
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!