Wie kan mij vertellen wat de betekenis is van het rechtse rode lampje dat in de rechtse teller op het dashboard zit, waar ook de brandstof- en temperatuurmeter in zitten.
Deze ging normaal samen met het middelste gele lampje branden bij het op contact zetten, en gingen uit als de motor liep. Nu blijft echter het rode lampje branden..
Is dit het waarschuwingslampje dat de tank bijna leeg is?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 102 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hoe is het motoroliepeil?
P.S.: Zet trekker op contact. Trek de draad van de oliedrukcensor los. Dan gaat het oliedruklampje uit. ( Dan weet je welke dit is).
Dat is logische dat het lampje uitgaat, kan dan geen verbinding maken, je onderbreekt hem....
Bij het rode lampje staat een of ander vierkant blokje...
Goed. Dan weten we dat het het laadstroomlampje is dat blijft branden.
Is de V-snaar nog heel?
P.S.: "rode lampje staat een of ander vierkant blokje..."
Dat "blokje" betekend de accu.
Net gauw even gemeten wat ik binnenkrijg op de accu, 12,5 V...
Niet bijster veel, ik ga er vanuit dat ik net als bij een auto normaal minimaal 14 V moet krijgen?
Gemeten bij hoeveel motortoeren?
Halfgas en dan "slechts" 12,5 volt meten, dat wijst op een dynamodefect. Als er verder niets aan de bedrading mankeert dan zal het op dynamorevisie uitdraaien.
maar als de dynamo 12,5 volt aangeeft kan het ook zijn dat je het voltage van de accu meet. misschien moet je even de minpool van de accu lostrekken en dan even meten. (met draaiende motor natuurlijk. zit geen electronica in dus dat kan iig niet kapot.)
Ja dan zal dit de accu spanning zijn die je meet. Nou weet ik niet of deze een losse spanningsregelaar heeft. Controleer de kabels aan de dynamo om te beginnen.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen nog eens verder zoeken en meten, maar zoals het er nu uitziet lijkt het er inderdaad op dat de dynamo is overleden..
Wordt vervolgd...??
Wordt vervolgd...??
Jazeker, dat is zo'n Fendt 102 zeker waard.
als je de achter kant bekijk zit daar de spanningregelaar onderaan met 2 schroefjes tegen gemonteerd daar zitten koolborstels ook aan vast die zijn wws versleten dit is een fluitje van een cent om te vervangen
Klopt, heb hem net even los gehaald en het zit inderdaad zoals jij zegt.
Als ik deze koolborstels vervang moet het probleem verholpen zijn en zou hij weer voldoende bij moeten laden..? Of moet ik nog meer schoonmaken/vervangen?
Zijn de borsteltjes versleten ? Zo ja kun je er een nieuw houdertje ( of nieuw regelaartje ) met bosteltjes op zetten .
Wel controleren of de collectertjes ( ringen waar de borstels op lopen ) niet te ver zijn ingesleten .
Zonodig riem even los en met fijn stukje schuurpapier de bortselringen weer wat draaiende aan de poelie opzuiveren .
Verder even alles goed schoonblazen en contact en massa punten goed schoonmaken .
Mochten de lagertjes "rauw" draaien ; wat je kunt voelen als je de poelie draait en de ringen ver zijn ingesleten ; kun je beter een ruildynamo monteren .
Maar meestal is de dynamo na een nieuw borstelsetje weer voor jaren goed . Sucses !
Sorry Appie ; je was me net voor , zie mij verhaaltje dan maar als een aanvulling , zoals je zegt meestal is het euvel met nieuwe borsteljes weer verholpen .