Illustratie van:

Fendt 500 Serie - problemen met een boîte

De boîte van een 500 serie staat gekend voor niet veel problemen, maar zijn er hier meschien mensen die er toch problemen me hebben gehad? bv op 10 000u een nieuwe boîte ofzo?

mvg nicholas

Deel dit topic

Reacties

maartendankers
Probeer het wel een beetje nederlands te houden svp.

boite is versnellingsbak toch???
Loonwerker_Erwin
Ja via google kwam ik bij versnellingsbak haha
BEboer
Beetje vlaams dialect 😃
FENDTfarmer
Wanneer je er maar olie op houd, en elke 2 jaar of 1000 uur olie vervangt gaan die bakken niet gauw kapot
JD92
Na 10.000 uur een nieuwe bak?

Mischien een revisie bij problemen, maar een nieuwe? Of bedoelde je een revisie?
F-E-N-D-T-J-E
Heeft fendt 500 serie wel meer last van volgens mij en ook de motor willen na 10 000 uur wellis problemen geven
FENDTfarmer
Nieuwe veren en ringen in de motor en hij kan weer 7000 uur
fendtjuh
Of hij lekt gewoon meteen al weer 😃
nicholas
Het is inderdaad de versnellingsbak die ik bedoel

iets van problemen, waar dus ook een revisie onder valt
fendtfavorit10s
Valt wel mee gewoon goed onderhouden maar jah als hij altijd flink op de flikker krijgt is de kans groter dat hij aan gort draaid. maar wat op den duur wel komt zijn de sinchromesringen
euvingnl
Niet veel problemen, dan zullen wij wel geen echte fendt 514 hebben.
ralphhonda
Nee die bakken zijn perfect! enkelt de afdichtingen van zn bussen drogen op een ent uit... Gaat iej koelvloeistof verliezen... dus zo rond de 10.000 uur moet je de bussen dr ff uithalen, ringen wisselen en het spul weer inmekaar zetten...
mf6495driver
Heb nog niet veel slecht gehoord over de versnellingsbak, ook die van ons schakelt nog zoals nieuw, maar hij heeft nog maar 6000u, het zou erg zijn moest de versnellingsbak dan al versleten zijn.
Maarten 718
Licht eraan, er zijn wel problemen ,mee maar ligt er ook aan hoe je er mee omgaat. Bij de Vario's O.a. de 400, 700, 800 serie zijn er ook wel loonwerkers die er een nieuwe vario bak (cvt versnellingsbak) in hebben gekregen, maar er zijn ook loonwerkers die er gewoon 14000 uur mee draaien zonder problemen en met goed onderhoudt.
hans515
Wij hebbe nu bijna 14000 uur op de 515 staan maar hebbe wels de diferentiel kapot gehad
maar versnelings bak weet ik nie;)
hendrikopstaele
Haha nicholas heeft examens, daarmee dat ie een topic in het west-vlaams aanmaakt:p de vervelling slaat toe. Beetje voorzichtig schakelen e nicholas 😃
keeko
Mechanisatie werkplaats:
Een enkele keer lekkende afdichting in koppeling powershift versnelling.
Ook een enkele keer lagers kapot van tussentandwiel oliepompen aandrijving.
Meerdere malen verbrande koppelingslamellen na overbelasting rijkoppeling.
Handbak nog nooit los gehad.
O ja, topic over de motor hebben we enige tijd geleden al gehad!
gifmenger
Aan dit soort topics heb je toch ook niets, elke trekker heeft z'n probleempjes, de ene houdt het 15 duizend uur vol zonder makenementen en de andere 5000 uur met 3 nieuwe versnellingsbakken. Als je interesse in zo'n trekker hebt moet je gewoon kijken nar de trekker op zich en niet de gehele serie.
930triplemaaier
Wij hebben een 510 gehad en met 5000 uur de platen koppeling van de aftakas moeten vervangen. Deze trekker stond altijd voor de voermengwagen en dat is altijd zwaar starten als ie vol zit.....
verder geen problemen gehad met de versnellingsbak. Wel dat ie veel motorolie gebruikte maar dat schijnt wel vaker voor te komen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 500 Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
20