Hallo
ik zit te kijken naar twee trekkers een 3 cilinder en een 4 cilinder allebei van international. weet er iemand wat het zuinigst is. een 3 of een 4 cilinder?
het is vooral om mee op de weg te rijden
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het is vooral om mee te toeren naar me werk enzo
dus dan is een 3 cilinder zuiniger?
het is ongeveer het zelfde bouwjaar volgens mij. Het gaat om een international 633 en een international 744.
Daar haal je gewoon de grootste besparing uit, hoe je het went of keert....
Bij zo'n tractor is het voet op het gas en voet van het gas. Meer is het absoluut niet. Echt veel zuiniger rijden zal niet meevallen.
Als ik jou logica volg zou 50 rijden ook zuiniger zijn... Toch schroeven veel mensen de tractor terug naar de 40 om zuiniger te rijden.... 30km/h rijden kost wel een stuk minder vermogen als 40km/h.
Als het alleen/hoofdzakelijk om te toeren + woon-/werkverkeer is, dan is de lichtste het zuinigste.
De I.H.-744 is +/_ 600 kilo zwaarder dan de 633.
"Helaas" rijdt de 633 iets langzamer.
bedankt voor de reactie de 633 loopt 38 omdat deze grote banden heeft en is niet opgedraaid zover ik weet
de 633 loopt 38 en de 744 weet ik niet
als het om brandstofverbuik gaat zouden jullie de 633 doen?
de 733 waar ik weleens mee rijdt loopt 55 , schiet ook niet op
Voor woon/werkverkeer mag je een landbouwvoertuig niet gebruiken!
Nee haha , loopt 53 je waait haast van dat ding af haha
(Vooral kwa veiligheid lijkt het me absoluut niet aan te raden om dat ermee te rijden, laat staan ook de slijtage)
Plezier hebben , en rijden ook niet constant volgas , hij heeft wel mooi vlammetje uit de uitlaat
Mooiste is dus een 40km bak en grote wielen zodat die ruim 40 loopt. Als je dan mooi 35 oid gaat rijden dus niet volgas kun je aardig zuinig rijden.
Als je 40 kunt met een kale tractor, of 'ruim' 40 ga je niet vlug 35 rijden....
Het is onzuiniger om 40 te rijden. Verbruik wordt gemeten in L/h. Of dat het loont licht eraan of dat de gemiddelde snelheid dermate hoger wordt. Met een tractor met 30 bak haal ik gemiddeld 27km/h. Met 40 bak 34km/h. Zeg maar 25% meer. Daarbij moet het verbruik dus niet meer als 25% meer worden.
Op een lange rechte weg kunnen de machines ook gewoon 50. Het optrekken van 40-50 duurt soms relatief lang. Dat ligt aan het vermogen en de lading. Dat kost veel brandstof. Rij je met een tractor van 300PK aan een 20 tons kipper met 20 ton lading wil niet zegge dat de machine meer lijdt of dat de tractor meer verbruikt. En dat met 50km/h.
dan is er bij die gedwongen machines teveel speling.
hogere snelheden kunnen schelen. Er zijn genoeg wagens te koop met een hogere constructiesnelheid.
het is de 633 geworden