Brandstofverbruik

Hallo

ik zit te kijken naar twee trekkers een 3 cilinder en een 4 cilinder allebei van international. weet er iemand wat het zuinigst is. een 3 of een 4 cilinder?
het is vooral om mee op de weg te rijden

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Maikel MF
Een 3 cilinder loopt meestal zuiniger maar als je veel trek en transport werk moet doen zou ik toch voor een 4 pitter gaan. Vaak meer vermogen en koppel om het spul op gang te houden.
NHSanderJD
Quote @Maikel MF:
maar als je veel trek en transport werk moet doen
Dat staat er niet bij he, dus daaar hoef je niet vanuit te gaan 😃 😉
eicher4048driver
Normaal gezien is het : hoe meer cilinder hoe meer verbruik, maar dat veschilt met het bouwjaar, heb je een 3 cilinder van '60 en een 4 cilinder van '80 kan het wel eens zijn dat de 4 cilinder minder verbruikt
basjohndeere
@Maikel MF

het is vooral om mee te toeren naar me werk enzo
dus dan is een 3 cilinder zuiniger?
basjohndeere
@eicher4048driver
het is ongeveer het zelfde bouwjaar volgens mij. Het gaat om een international 633 en een international 744.
eicher4048driver
@basjohndeere als het is om naar het werk te gaan, en het niet te ver is en ze allebei in goede staat zijn zou ik voor de 633 gaan
Fendt926Driver
Quote @basjohndeere:
Het gaat om een international 633 en een international 744.
is het niet zo dat de 744 harder loopt en dus eerder over is dus misschien in die tijd wel minder heeft verbruikt?
deutzpower36
Als je veel op de weg zit zou ik wel iets zoeken met een 40km bak. een 4cilinder met 40km bak is een stuk zuiniger als een 3 cilinder met 30bak.
inter633733
@basjohndeere ik zou ook voor de 633 gaan dit zijn sterke en zuinige trekkers!
Boemrang
Het diesel verbruik zit voor het grootste gedeelte gewoon je rechter voetje.
Daar haal je gewoon de grootste besparing uit, hoe je het went of keert....
selten
@Boemrang
Bij zo'n tractor is het voet op het gas en voet van het gas. Meer is het absoluut niet. Echt veel zuiniger rijden zal niet meevallen.
selten
Ik zit met een 4 cilinder 64PK met toeren e.d. op gemiddeld 2,5l/h - 3l/h. 30km/h bak.
selten
Quote @deutzpower36:
Als je veel op de weg zit zou ik wel iets zoeken met een 40km bak. een 4cilinder met 40km bak is een stuk zuiniger als een 3 cilinder met 30bak.

Als ik jou logica volg zou 50 rijden ook zuiniger zijn... Toch schroeven veel mensen de tractor terug naar de 40 om zuiniger te rijden.... 30km/h rijden kost wel een stuk minder vermogen als 40km/h.
Wimsumar
Beste BasJohnDeere:
Quote @basjohndeere:
international 633 en een international 744

Als het alleen/hoofdzakelijk om te toeren + woon-/werkverkeer is, dan is de lichtste het zuinigste.
De I.H.-744 is +/_ 600 kilo zwaarder dan de 633.
"Helaas" rijdt de 633 iets langzamer.
basjohndeere
@Wimsumar

bedankt voor de reactie de 633 loopt 38 omdat deze grote banden heeft en is niet opgedraaid zover ik weet
basjohndeere
@Fendt926Driver

de 633 loopt 38 en de 744 weet ik niet
basjohndeere
Bedankt voor de reacties

als het om brandstofverbuik gaat zouden jullie de 633 doen?
Renze
Over het algemeen is bij woon/werk verkeer (dus licht transport) het eigengewicht van de trekker de meest bepalende factor. Voor zover ik weet zit er nogal wat kg's tussen de 633 en de 744, 633 was te licht gebouwd voor veel werk, voor de kuilvoersnijder of de giertank stonden ze altijd op de achterwielen. 744 heeft de spreekwoordelijke IH degelijkheid.
Mc_douwel
@basjohndeere stuur @ROBERTIHC effe een bericht die heeft knap verstand van die types
rickjd
Quote @basjohndeere:
de 633 loopt 38 en de 744 weet ik nie

de 733 waar ik weleens mee rijdt loopt 55 , schiet ook niet op
ErDee
Motoren zijn gelijk alleen is motor in de 744 de 4-cillinder versie en in de 633 de 3-cillinder versie 😉

Voor woon/werkverkeer mag je een landbouwvoertuig niet gebruiken!
ErDee
@rickjd je bedoelt 25?
rickjd
@ErDee
Nee haha , loopt 53 je waait haast van dat ding af haha
ErDee
@rickjd En wat moet t nut daarvan zijn :?
(Vooral kwa veiligheid lijkt het me absoluut niet aan te raden om dat ermee te rijden, laat staan ook de slijtage)
rickjd
@ErDee
Plezier hebben , en rijden ook niet constant volgas , hij heeft wel mooi vlammetje uit de uitlaat
fendtinterfan
@ErDee kun je met lage toeren redelijk hard rijden. met een beetje stuurspelin zou ik niet harder dan 35 gaan. hard zat voor zo'n ding lijkt mij
rickrenault
Wij hebben thuis renault maar ik vind de drie cilinders veel zuiniger vooral op de weg nemen ze echt nix en met zwaar werk valt het best mee vergeleken met de 4 cilinders alleen je moet met zwaar werk niet te snel willen dan gaan ze wel best veel diesel nemen
deutzpower36
@selten Maar met een 40km bak kun je met veel minder toeren 30km/h rijden dan een 30km bak omdat die dan volgas zit.
Mooiste is dus een 40km bak en grote wielen zodat die ruim 40 loopt. Als je dan mooi 35 oid gaat rijden dus niet volgas kun je aardig zuinig rijden.
selten
@deutzpower36
Als je 40 kunt met een kale tractor, of 'ruim' 40 ga je niet vlug 35 rijden....
trean
@selten dat loonwerkers trekkers terug schroeven van 50 naar 40 voor brandstofverbruik komt omdat ze met zware vrachten dan ook vijftig gaan en dat kost Brandstof en is slecht voor de machines die erachter hangen.
breedam
@selten als je zonder lading rijdt is 40kmu wel zeker zuiniger per km dan een30kmu.
selten
@breedam
Het is onzuiniger om 40 te rijden. Verbruik wordt gemeten in L/h. Of dat het loont licht eraan of dat de gemiddelde snelheid dermate hoger wordt. Met een tractor met 30 bak haal ik gemiddeld 27km/h. Met 40 bak 34km/h. Zeg maar 25% meer. Daarbij moet het verbruik dus niet meer als 25% meer worden.
selten
@trean
Op een lange rechte weg kunnen de machines ook gewoon 50. Het optrekken van 40-50 duurt soms relatief lang. Dat ligt aan het vermogen en de lading. Dat kost veel brandstof. Rij je met een tractor van 300PK aan een 20 tons kipper met 20 ton lading wil niet zegge dat de machine meer lijdt of dat de tractor meer verbruikt. En dat met 50km/h.
trean
@selten Sommige gedwongen gestuurde machines beginnen met 50 km/h te slingeren en met volle vrachten kunnen de banden bij lage spanning beschadigen. Ik rij met volle vracht bijna nooit vijftig leeg kan dat wel maar is afhankelijk van de trekker is langzamer rijden met dan 1500 motor toeren zuiniger.
selten
@trean

dan is er bij die gedwongen machines teveel speling.
trean
@selten er zit geen speling op de draaipunten dus dat is het niet. Maar waarom zou het dan met 50 km/h gaan slingeren terwijl er met 40 km/h niks aan de hand is?
selten
@trean
hogere snelheden kunnen schelen. Er zijn genoeg wagens te koop met een hogere constructiesnelheid.
fiatjuh
Waarom moet het allemaal zo snel ,geniet van het trekkerrijden,als je langzamer rijdt,kun je dus ook langer genieten
basjohndeere
Bedankt voor de tips

het is de 633 geworden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
7