Deutz weer de slechtste

In de zevenvoudige trekkertest van de boerderij komt de agrofarm 430 als slechtste uit de bus: hoog geluidsniveau, krappe cabine, beroerde hef etc.
Na enkele jaren zal hier nog de belabberde kwaliteit bijkomen, afgaande op mijn agroplus.
Vorig jaar bungelde de agrotron k 430 ook al onderaan qua prijs-prestatie verhouding.
Je zou bijna bij het hoofdkantoor gaan demonstreren.

Deel dit topic

Reacties

Gewoon overstappen op een ander trekkermerk. 😄
remcod
Ja zijn de testers niet voor hun eigen merk ? net als die ploegen test kwam die kverneland ook niet als beste er uit
Koe
Hmm, ze hadden wel weer een erg budget ding uitgezocht he 😉 een K was beter vergelijkingsmateriaal geweest. Vond de trekkers niet echt gelijkwaardig aan elkaar. een Fendt 312 kun je niet met een Agrofarm of John Deere 500R vergelijken vind ik..
caseih1056xl
Nee ik ken die man die die test bij het ploegen deed en die is zeker geen partijdige.

collega zei dat ook al tegen mij die reed de trekker tijdens die test.
vedder
Qua prijs past de trekker prima in deze test, de New Holland is ook niks, maar die is nog een kwak goedkoper, alleen van Fendt had een 200-serie misschien beter gepast.
Siebenga
Ik heb (net als zo vaak) weer helemaal niks met de test..
massey8690
Zou me er wel gaan in interresseren sieb, ze liegen er vaak niet om!, heb er nog niks over gezien ma kan wel raden dat mf ong. op de 3de plek zweeft.
RobinBos
Fendt hadden ze er gewoon helemaal uit moeten gooien, als ze graag het buitenbeentje willen zijn met een vario moeten ze het ook voor lief nemen dat ze niet getest worden, omdat ze in dit geval veel te duur zijn.
valtradriver
Nee @RobinBos dat kan niet wand dan werkt het propaganda blad van Fendt (TopAgrar) niet meer,maand terug lag bij de Fendt dealer hier de duitse versie al van deze test,een soort foldertje van deze multi trekkertest speciaal voor Fendt gemaakt door top agrar denk ik,gezien deze trekker extra aandacht kreeg en onderaan de laatste bladzijde in het witte vakje stond "Fendt marketing marktoberdorf"
Neem aan dat Top Agrar onafhankelijk is,dan ga je je toch niet in de marketing van een merk mengen!! belangenverstrengeling is dan onuitsluitbaar!
Dealer gaf ook aan dat er in deze (duitse) testen altijd al net zo lang met de cijfers wordt gegoogeld tot de duitse merken bovenaan staan,Jd en Fendt dus,maar laatst genoemde zal in deze test het overigens ook wel verdiend hebben maar van JD b.v. kon je daar toch sterk over twijfelen!

P.s. koeienboer deze Deutz is een groene same,dus koop dan een echte deutz agrotron,zo'n M serie of zo.
KHD Deutz-Fahr
De titel klopt niet, het moet zijn: Same weer de slechtste! Alleen de motor is een Duits/Deutz onderdeel, even tussen door, die motor maakt gehakt van alles wat daar werd getest. Alleen Fendt was nog beter, was het zelfde blok met meer techniek er in. De rest van de trekker is Same meuk, troep, bagger, stront. Een geluidsniveau van 84 DBa, zelfs Belarus haalt die waarden nog! Geen elektronische hef, vind je het gek dat de agrofarm geen punten scoort.
BEboer
Wij hebben een deutz agroplus, je hebt een krappe cabine en is weinig elektronisch maar dat is toch iedeaal voor een veehouder? Nog weinig kosten aan gehad heeft nu 4000 uur maarja wel een duur trekkertje geweest ...
bert8210
@beboer, 4000 u is toch ook nog niks he, je kan er maar iets van zeggen aan 8 à 10000 u
BEboer
@ bert ik zeg maar wij hebben al 4000 uren zonder problemen 😃 ik weet niet wat de toekomst zal brengen maar ziet er niet slecht uit, zijn echt wel compacte handige trekkertjes waar pit in zit, een zeer kleine draaicirkel en je kunt alles goed zien, wel een VEEL te kleine cabine en hydraulica is niet zo precies, dieptecontrole werkt namelijk zo goed niet...
mickheijboer
Gewoon zelf testen en je eigengevoel bepalen en kijken naar een goede dealer die bij je in de buurt zit en die bij jou past. Er zijn geen slechte trekkers meer en somige zijn simpel omdat er ook vraag naar is. Ik snap vaak die testers ook niet ze kunnen beter een aantal gebruikers vragen net als in blad trekker daar word je vaak ook wijzer van.
RobinBos
Betrouwbaarheid en dealer support vind ik hele belangrijke puntjes, maar laten ze dat nou net niet testen...
joozt
Nee maar dat is natuurlijk ook moeilijk te testen omdat dat net afhangt van de dealers die in de buurt zitten. Op het werk zijn we ook aan het kijken naar een nieuwe trekker van ongeveer 150 pk. Onze voorwaarde was dat er een goede dealer binnen 10 km. afstand zou zitten. Onze enige keuzes hierbij waren JD of MF. tjah.. dan laat je merken als Fendt, NH of Claas al buiten beschouwing als het om een nieuwe trekker gaat.
hummy
Helemaal met KHD eens, voor de jd hadden ze ook zo'n zetor john deere kunnen pakken. Ben nog steeds blij met mijn K110 en dat is de test die telt en mijn dealer woont 50km weg.
RobinBos
Zetor-johndeeres worden niet meer gemaakt;)
Dit is een pure echte johndeere.
maar zie ik het goed dat de deutz zijn uitlaat links heeft staan? vind ik eigenlijk al de voornaamste rede om hem lekker te laten voor wat hij is 😛
Fendt_favorit
Top Agrar het propagandablad van Fendt? Dat is misschien een beetje waar, maar die Geert Hekkert wat voor Trekker test, die kan ook alleen maar vol lof over groen geel schrijven. Het is en blijft toch nog altijd een test, maar wil je er zelf een oordeel over vellen, moet je het zelf uitproberen.
Valtra-Fordpower
@ Valtradriver,
weet jij welke N92 ze hadden?
iig niet de hitech...
Terwijl ze bij JD wel de luxe uitvoering getest hebben... 😛
RobinBos
Als ik zo die filmpjes bekijk zou ik eerlijk gezegd geen johndeere kopen.
de 5100R kost 55000, als je dat een te luxe trekker voor deze test vind, dan zou je bij een 5100M uitkomen, deze trekker kost de helfd (zonder gekheid) van de fendt 310 vario
Fendt_favorit
En die 312 van Fendt past juist heel goed in het rijtje!
CaseCS130
Net als KHD Deutz Fahr al opmerkte was de geteste Deutz gewoon een verklede Same Explorer. En dat die al een tijdje niet meer mee kan komen is wel bekend dus wat dat betreft geen verrassing.
MaartenMandemaker
K vind die fendt giganisch duur. en voor dat geld heb je nog steeds die weggestopte hydrauliekhendels.
Claas-JD
Waarom was Claas niet aanwezig? De Arion had hier zeker niet mis staan
George
De Agrofarm is inderdaad een groene Same.Als je een Deutz wil begint het met de Agrotron serie. En zelfs de K word sinds halverwege 2008 en de nieuwe type aanduiding in Treviglio Italie gebouwd. voorheen kwamen de K'tjes gewoon uit Lauingen(D). Ik heb een Italiaanse K 610 en trekker is nog steeds volledig duits opgebouwd ,een Keulse Deutz motor , een Duitse ZF achterbrug , de cabine is Hergestellt in Lauingen Deutschland. Dus de trekker wordt er alleen in elkaar geschroeft en is nog steeds netjes afgewerkt. Tja over de kwaliteit van de Same kan ik niet over oordelen , deze dingen worden door de plaatselijke dealer van Deutz Fahr hier eigenlijk niet verkocht. Maar laat ons eerlijk zijn dat je zo'n Fendt echt niet tussen een rijtje budgettrekkers in kunt zetten , zelfs een Agrotron K Profiline is nog goedkoper dan zo'n Fendt!Dus eigenlijk een waardeloze test.
MaartenMandemaker
Tja eerder had Fendt de oude 300C serie, die kon qua prijs hier redelijk meekomen maar was qua techniek hopeloos veroudert.
valtradriver
Ik heb de boerderij niet meer,maar wat ik in dat duitse blad toen las kon Claas toen (nog) niet de geschikte trekker leveren die in deze test paste,maar die had dan op nummer 3 gestaan......zo moeilijk is dat testen niet hoor 😉

@valtraford,die N92 was wel een Hi tech hoe deed hij het in de Boerderij,bij de Top Agrar zat tie in de middenmoot!
Valtra-Fordpower
Wel? en dr werd gezegt geen voorasvering mogelijk... :?

ik heb overigens niet de hele test gezien, alleen op Boerderij.nl... 😉
sanderfendt
Ik vind deutz wel goede trekekrs ik snap ook niet dat ze laatste eindigen, maar dat fendt wint snap ik wel 😉
guy
Tja, als same de deutz groep heeft overgenomen is dat wel begrijpelijk dat er meer vanuit de same techniek zal volgen? same bouwd ook al heel lang trekkers, maar is eigenlijk nooit de koploper geweest in hun eigen land
George
Maar de laatste 4 jaar is Same (SDF) ofwel de Same-Deutz Fahr groep weldegelijk de koploper in Italie!

Treviglio (Bergamo), 31 March 2009

This morning the Board of Directors of the SAME DEUTZ-FAHR (SDF) Group approved the financial results for 2008. The Group ended the year with net sales of 1.220 billion euro, up by almost 11% on the previous year. There was significant growth in Germany – its main market, and in Eastern Europe. In Italy the Group was confirmed as leader of the tractor market for the fourth year running, with a 24% market share.
Claas-JD
Mooi voor Italie 😃
guy
Nu mss wel, maar alle jaren ervoor niet, begin jaren 50 - 60 -70... Same is een merk dat altijd achteraan bengelt..
Gebroeders Smid
Nou stap over op mf of jd dat dan heb je nooit wat 😛
Maris
Onzin. Elk merk heeft wel eens wat!
George
Same een merk dat altijd achteraan bengelt...??
Maar wel het geld had om Deutz-Fahr en alsmede ook de Keulse Deutz Motoren fabriek grotendeels over te nemen.In iedere Fendt ligt een motor waar Same ook aan verdient.
guy
Maar zie jij veel same rijden?? enkel in italie zie je der veel (enkele tussen de talloze Fiats die daar rijden)
Siebenga
/
guy
Minst innoverende merk, daarom zijn ze idd niet slecht
George
Wat zijn ze de dan minder innoverend dan een ander bekend merk? Een Deutz Fahr doet toch zeker niet onder voor een NH of JD of Case IH.
Siebenga
Ik kan niet echt iets bedenken wat innoverend was bij deutz de laatste paar jaar waar de boeren en loonwerkers in nederland wat aan hebben.. Owjawel 1 die vario van deutz
tractorquintentje
Vin et ook stom dat ze geen case mxu hebben getest ipv een cs pro, zou veel beter te vergelijken zijn met bv die fendt...
Renaultman
Man, waar zagen jullie over, de enige echte vereiste voor een trekker zijn voor mij een vermogensbehoudende motor, een stevig chasis en krachtige hydrauliek. ik zie het punt niet, fendt is op alle vlakken de beste maar het is toch niet omdat die andere merken wat minder luxe bezitten dat ze slechter zijn
Valtra-Fordpower
Hydroliek was bij Valtra het beste... 😉
Renaultman
Moest renault nog bestaan hebben, zouden ze volgens mij zeker niet moeten onderdoen voor de andere merken in het rijtje.
wij hebben indertijd een waar koopje kunnen doen bij onze delaer.
voor 18500 hadden we een trekker met gratis 466 kg frontgewicht, 5hydrauliekpunten, gratis werklampen. en hij had slechts 2500 uren op de teller!
massey8690
Gohh verrek ik had nog gelijk ook met mf op de 3de plek 😃
van iedere trekker is wel wat te zeggen qua uitvoering, als je geld over hebt en een pa hebt die met een "ingewikkelde" vario overweg kan koop je gewoon een fendt en zo niet dan hou je die mooi buiten beschouwing 😛
vond het wel opvallend; NH 19% vermogen verlies in de aandrijving!
en dat mf zo zuipte kwam voornamelijk door de niet uitschakelbare boost.
deutzdebest
Luister deutz tractoren bestaan niet meer deutz motoren wel nog.
deutz tractoren zijn same,s.
same heeft lamborgine en ranault ook overgenomen.same staat er niet zo goed voor en dat licht niet de motor.
want dat is een deutz.
deutzdebest
Vario fendt is voor de nieuwe tractoren op dit mormend de beste tractor van dit mormend
Renaultman
@deutzdebest renault werd overgekocht door claas, niet door same 😉
pieto84
Renault werd idd overgekocht door claas. Nu heb je SDF, dat staat voor same deutz fahr. Hier valt ook lamborghini onder.
Renaultman
Ja en ook hürlliman. same gaat al die merken verkloten, pure schande.
George
Wat verkloten ze dan? Deutz motoren horen ook grotendeels bij Same. Same Deutz-Fahr group hebben een meerderheidsbelang in de Keulse motorenfabrikant Deutz. Vroeger was het KHD en nu is het gewoon SDF. Wat is er niet innoverend aan een Deutz? Heb je de TTV 630 nog niet gezien dan? Dit is een fantastische machine!De Agrotron K-M-X en TTV zijn toch nog steeds mooie Deutzen. De rest is Same en duidelijk minder , maar kosten ook veel minder.
guy
Deutz trucks is ook al opgegaan naar italie..
Renaultman
@george: het is er ook naar
George
Wat is er ook naar???
George
Magirus Deutz is naar Iveco (Fiat) gegaan. Het eens zo machtige KHD concern is volledig verloren gegaan en grotendeels in Italiaanse handen terecht gekomen.
guy
Das een feit, maar had eigenlijk ook nooit gedacht dat same dat ging overnemen..
Maris
Wat is dat voor gelul, Deutzdebest? De Agrotron's van nu zijn toch grotendeels gebasseerd op de Agrotron's van het begin. Daar is toch niks van Same aan. Of ben ik nou gek?
George
De agrotrons zijn gewoon duitse Deutz traktoren , opgebouwd uit duitse techniek. Het enige dat Italiaans is , is de Carraro vooras en die hebben veel andere merken ook!Een Agrotron heeft een Keulse Deutz motor , een Duitse ZF achterbrug , Bosch elektronica voor hefinrichting en elektronische ventielen.
Enz. Helemaal niks Same , alleen is Same de baas daar in Lauingen en grotendeels ook in Keulen.Al het andere is gelul. Alle trekkers bij Deutz-Fahr die geen Agrotron heten zijn gewoon Same's .Agrotrons zijn Deutz!
landbouw
Op zulke tests kan je niet voort gaan vind ik persoonlijk .Niet dat het niets zegt ofzo want ik lees ze ook allemaal graag natuurlijk maar eerlijk kan zoiets nooit volgens mij.
KHD Deutz-Fahr
Guy - 6 uur geleden
tja, als same de deutz groep heeft overgenomen is dat wel begrijpelijk dat er meer vanuit de same techniek zal volgen? same bouwd ook al heel lang trekkers, maar is eigenlijk nooit de koploper geweest in hun eigen land

@guy
Ik heb het al vaker gezegd maar je hebt het nooit aangenomen, SDF is dus marktleider in Italie. Sluit me volledig bij George aan, ook al word de K in Italie gebouwd, allemaal Duitse onderdelen die daar in elkaar worden geschroefd.

Same heeft aangegeven, de productie van eigen achter bruggen, voorassen en versnellingsbakken te staken, waarschijnlijk om in eigen huis te ontwerpen, veel te duur word. De enigste leverancier voor de bovengenoemde onderdelen, voor landbouw trekkers is ZF. Aangezien Deutz-Fahr daar al jaren zaken mee doet. En Same trekkers boven de 100 pk volledig zijn uitgerust met ZF basis onderdelen, verwacht ik dat de opvolger van de argofarm en de agroplus een vooras, achterbrug en versnellingsbak krijgen van ZF.

Eigenlijk kun je wel zeggen dat Same meer Deutz is geworden dan andersom. Met de Duitse techniek van Deutz-Fahr heeft Same in Zuid Europa flink weten te scoren.

Wil Deutz-Fahr zijn positie in noord-west Europa in de markt van de eenvoudige boeren trekker behouden, dan moet de opvolger van de agrofarm/agroplus, toch wel stukken beter zijn. Want een krappe cabine, waar lange mensen echt niks kunnen zien, een geluidsniveau van 84 DBa (!) (jawel je leest het goed, belarus zou zich er niet voor schamen), en een hefvermogen van 2600 KG, voor een trekker van 80 pk (?!) (mijn DX 3.30 van 54 pk tilt 2500 KG), is echt verschrikkelijk belabberd! En het woord kwaliteit is echt een onbekend begrip bij Same, de meeste tweedehands agroplus trekkers zitten meestal compleet onder de roest, cabine interieur ligt in brokken, spatborden zijn gescheurd, en meestal is de versnellingsbak al een keer onder handen genomen.
GROENEDEERE
Dat deutz slecht uit de test komt betekend niet dat het een slechte trekker is. er zijn meer dan genoeg mensen die zo`n test tegenspreken. soms vind ik dat de heren testers te kritisch naar een bepaald merk kijken,
RobDeutz104
ZF maakt geen voorassen meer, de voorassen komen al een aantal jaren uit een ander huis! Carraro!
boer
Wat een gelul zeg al komt er iets als laatste uit de test is het weer slechtste nou ja het kan wel is tegen zitten maar het is maar net wat je wilt rijden kwa trekker en elk merk heeft wel betere dignen en mindere dingen en voor elk ander werk is 1 merk het beste en een ander weer minder e met weer een ander werk is het ook weer zo
RobDeutz104
En wie zegt dat Same het minst innoverend is! Same heeft een hoop nieuwtjes op de markt gebracht! wie heeft de centrale voorwielaandrijvinge bedacht? wie heeft het kopakkermanagement bedacht, dus wie is er het minst innoverend!
Kareltje

On topic. Slechte trekkers maken ze niet meer. Je moet het anders zien, ten opzichte van de rest van de trekkers zijn ze beter of slechter.
Het is trouwens wel een eeuwig gel*l hier over of een trekker wel of niet de beste is, je voelt je goed bij trekker of niet. Dat betekent niet dat een ander merk slechter is. Elk merk heeft het wel wat, of heeft ooit mooie trekkers gemaakt.
deutzdebest
Dit is niet waar deutz is geen deutz meer maar same.
sorry van die vergissing van ranault.
maar deutz motoren bestaan nog.
maar deutz tractoren komen uit een italiejaanse fabriek met (behalve de motor)alles van same.
deutzdebest ja maar nu niet meer de tractoren.
wel de motoren!!!!
RobDeutz104
Deutzthebest, eerst nadenken voor datje iets zegt! bijna alles van de agrotronserie, behalve de voorassen, en de achterbrug van de lichtere ttv is made in Germany! dus niks Same!
jd premium
Ik vindt het ook raaar dat ze een fendt 312 vario gebruiken, dan hadden ze van JD bijvoorbeeld een 6430 premium moeten doen met autopower. En dat is dus met Deutz Fahr ook zo en met meerdere merken.
LEON-DEUTZ
DEUTZ-FAHR. het zijn gewoon goede trekkers,!! 40 versnelingen voor en 40 achteruit dat eij nie elke trekker, de motor is ook altijdt dapper!!.
KHD Deutz-Fahr
RobDeutz104 - 1 uur geleden
ZF maakt geen voorassen meer, de voorassen komen al een aantal jaren uit een ander huis! Carraro!

Er zitten misschien Carraro voorassen onder een Deutz-Fahr, ZF bouwt nog wel voorassen!
KHD Deutz-Fahr
Rob Deutz vind de overname van DF door Same nogal fantastisch, nou veel succes met de agrofarm! Dat invalide wagentje op trekker banden is gewoon een aanfluiting voor de gehele historie van Deutz-Fahr. Een Deutz-Fahr rijder die een trekker zoekt in de boeren klasse wil geen trekker met een fluthef vermogen, en ook geen lage krappe flut cabine. Die wil een eenvoudige betrouwbare degelijke trekker met een nette cabine erop. Zoals de DX/agroprima dat waren.
RobDeutz104
Watren liepen de verkoopaantallen zo erg terug dan de laatste jaren van het tijdperk waar jij het over hebt! het werd gewoon te duur! en zo erg fantastisch vind ik het niet! als Deutz Fahr door een andere fabrikant over genomen was, dan was waarschijnlijk het werk ter ziele gegaan! had je dat gewild dan? en voor welk merk maakt ZF nog voorassen dan? vind dat je wel even mag dimmen met iets helemaal de grond in te trappen, dan ben je je naam KHD Deutz fahr ook niet echt waard!
GROENEDEERE
ZF zit tegenwoordig bijna alleenmaar in de autobranche voor de bmw en volkswagens.
@khd je moet alles ff beter lezen voor jij rob aanvalt.
MaartenMandemaker
Waar komen de voorassen van Fendt weg dan? dat was toch ook altijd ZF? Of is dat nu ook een andere fabrikant?
KHD Deutz-Fahr
@robdeutz
De agrofarm is flut trekker, de enigste geschikte plaats voor dat orgel is de oud ijzer bak!

Begin jaren negentig bood DF verouderde modellen aan. Agrostar had slechts twee traps powershift.

Voorassen staan anders nog gewoon op de website van ZF: zf.com/corporate/en/…

Waarschijnlijk worden ze nog aan een Zuid-Amerikaanse trekker fabriek geleverd.

Deutz-Fahr had beter ter ziele kunnen gaan, dan dat hun naam word geplakt op zulke flut producten!

Deutz-Fahr is een merk dat vooral sterk is in de veehouderij, hoe willen ze stand houden met zulke producten?

@groenedeere
Ik denk dat ik gezien mijn leeftijd, het er aardig vanaf breng tegen MR Robdeutz.
GROENEDEERE
@khd.... agrostar had destijds ook fullpowershift bakken

enne leeftijd doet er geen ene flikker aan toe is al vaker gemeld
KHD Deutz-Fahr
Leeftijd betekend meestal meer tijd om te leren, dus dat doet er wel toe.

agrostar had destijds, alleen in hogere vermogens full powershift bakken!
RobDeutz104
Fendt heeft tegenwoordig Sige en John Deere Dana spicer, en de Deutz Fahr trekkers waren wel verouderd ja, maar wel goede kwaliteit, alleen werden ze qua techniek/prijsverhouding te duur in vergelijking met andere merken, en dat was te zien aan de verkoopaantallen, toen kwam Deutz Fahr met de Agrotron Mk1 wat een trekker was die te vroeg zijn bed uit kwam, en mede doordat er toen een nieuwe financiele injectie van DE SLH fabriek kwam is de Agrotron uit het dal gekomen, en had Deutz Fahr weer muntjes om te investeren! en mede doordat Same Deutz fahr een meerderheidsaandeel in de Deutzmotorenfabriek heeft, staat er tenminste weer het KHD teken weer op de tegenwoordige DEUTZ FAHR trekkers!
warmerbros
Ik wil niet veel zeggen maar de trekkertest van de boerderij is volgens mij ook maar natte vingerwerk,ze vinden soms minpunten die in mijn ogen geen minpunten zijn,als ik zo in de bollenstreek kijk zie ik na fendt verschrikkelijk veel deutz trekkers rijden het merk heeft z'n eigen echt wel bewezen.
GROENEDEERE
@khd waarom zeg je dan dat ze slecht 2 traps hadden? en ik kan me nog goed herrinneren dat ik in m`n jeugd jaren op een DX6.31 met fully powershift heb gereden
RobDeutz104
DX 6.31 had alleen maar een 2 traps, de 6.71 en 6.81 hadden een 9 traps bak, en bij Schuurman hebben ze er wel zo een gehad
RobDeutz104
Ben er tenminste 14 jaar geleden er een keer een op het circuit van Zandvoort tegengekomen, en dat was volgens mij een 6.81
NAbbink
De Deutz in de test is idd hetzelfde als een Same Explorer. Die zijn nu eenmaal ook niet erg vernieuwd. In feite verschillen ze maar weinig met onze explorer uit de jaren 80. We hebben echter ook een Silver 95 uit 2003. Die heeft een lager geluidsniveau, meer trappen in de powershift, ruime cabine en zo je wilt ook een electronische hef. Met die trekker hadden ze het misschien wel beter gedaan. Ik heb laatst in Hannover een paar nieuwe Same's bekeken en toen waren mijn pa en ik het er wel over eens dat we de oude Silvers ook mooier vonden dan de nieuwe. Die lage cabines zijn vervelend, dus wellicht mocht er een keer wat nieuws komen, dan wel wat anders, maar over de oude types niks te klagen.
KHD Deutz-Fahr
@groenedeere

Een DX 6.31 met fullpowershift, die bestaan niet!
RobDeutz104
Daarom! en hier in de buurt rijden ze ook met Same Silvers, en daar rijden ze er ook gewoon meer als 10000 uur mee zonder al te grote Problemen
KHD Deutz-Fahr
@robdeutz

Ik weet dat Same, Deutz van de afgrond heeft gered, maar de invloed op de trekker ontwerpen is echt waardeloos.

Loonbedrijf straathof uit Mijdrecht is een trouw Deutz rijder. Grotere trekkers zijn allemaal nog Deutz-Fahr, smalspoor trekkers hebben ze er ook heel wat van. Waren eerst groene Same's die gingen zo vaak kapot, dat er nu Fendt smalspoor trekkers staan.

Bij roeleveld-bos hebben genoeg agroplus trekkers door de midden gestaan, met versnellingsbak problemen. Dat zijn overgespoten Same Silvers, typen 75-100.
NAbbink
..een K-serie was eerlijker geweest tegenover de 310 vario. Die agrofarm is gewoon een trekker gebaseerd op een oud concept. vergelijkbaar met Case als ze nog weer een 1455 zouden introduceren. lichtjes vernieuwd. Dan zal iedereen dat een vette trekker vinden uiteraard. Maar op geluidsniveau..techniek en bladibla eindigt die dan ook onderaan in de test.
warmerbros
Ja dat is waar de groot rijdt ook met same silvers en harry zei toen nog dat ie veel beter is als de claas kwa hef,de silver schijnt heel erg precies te zijn vooral met rooien enzo,hij zweerde erbij en ik vind het ook gewoon een mooie trekker
RobDeutz104
Daarom heeft de Groot er begin afgelopen jaar nog even snel een paar van de laatste silvers gekocht
guy
De laatste jaren mss marktleider, maar eerder toch niet... hebben ooit eens een same gehad, was vlug weer weg...
warmerbros
Ja maar dat is ook een handzame trekker die boerenjongens met alle respect willen een zo groot mogelijke trekker met de dikste banden die je kan krijgen,voor ons met die smalle kopakkers houdt dat grote een keer op het wordt allemaal veel te gek
ruth doet ook altijd demo's testen van andere merken en dan brandstof verbruik meten en bij hem komen altijd de same's er als beste uit
RobDeutz104
Ga maar eens een kostprijs naast elkaar leggen, en reken dan met een silver van 10000 uur en een ander merk, mag jij raden welke het beste uit de bus komt, dus wie doet het dan verkeerd, en die same's doen ook gewoon hun werk
guy
Wij waren er niet echt tevreden om.. dealers in de streek vind je hier niet meer voor same, langs de ene kant spijtig want zo stevenen we af naar slechts 2 of 3 trekkermerken binnen enkele jaren
RobDeutz104
Daarom ben ik blij dat Deutz Fahr nog bestaat, en niet is ingeslapen
warmerbros
Ik hoef niet te raden want ik had dat allang gehoord ruth heeft ook een mf geprobeerd maar die gebruikte teveel en in de trekkertest zeggen ze dat ie zuinig is dus ik bedoel maar in hoeverre klopt zo'n test ,maar ik vind deutz ook prachtig,als ik boer henk in de polder aan het werk zie dan geniet ik ook ondanks dat het mijn merk niet is
RobDeutz104
Daarom! iedereen zijn eigen ding, dus wie is dan ander om daar wat van te zeggen, maar dan kan je altijd snel zien of iemand breed geinteresseerd is , of oogkleppen op heeft
GROENEDEERE
@khd dat weet ik was eerder ff je denkend vermogen te testen het was een 6.71 van de firma th schuurman.
@robin een andere schuurman dus.
en khd als je vaak bij roeleveld komt dan weet je dat het niet alleen de agroplus betrefd.
en over straathof wat ik weet is dat deutz geen tuinbouw trekkers ofzo meer maakt en vandaar zijn overgestapt naar fendt?
RobDeutz104
Is Qua prijsverschil ook wel een heel verschil, een Agroplus of een Fendt
RobDeutz104
Ik ga slapen welterust
warmerbros
Andre geerlings heeft nu ook een valtra gekocht heb ik gehoord de fendt kwam z'n afspraken niet na kwa inruil,zat iemand te vertellen van de week nou dan denk je waarde vaste trekker het is gewoon te duur,en ik hoorde ook dat de vor zijn inruilers niet meer kwijt raakt
GROENEDEERE
Die raken ze niet met gemak kwijt veel inruilers gaan normaal naar een westers land tja ik denk niet dat ze daar zo erg op dure vario techniek zitten te wachten.
dus fendt kan goed op de oud ijzer berg belanden
KHD Deutz-Fahr
@groenedeere
Deutz-Fahr heeft nog steeds smalspoor trekkers in het programma. Straathof ken ik goed, en die groene Same's zijn er uit gegaan, omdat ze niet heel bleven.

Roeleveld-Bos daar woon ik tegen aan, dus ik kom er vaak genoeg. Als ik naar het land op afstand rij, rij ik langs Roeleveld-Bos, vaste klant al 40 jaar. De afgelopen 40 jaar ook nooit bij een andere dealer spullen gekocht. Same techniek is niet te vergelijken met de ZF bakken uit de agrotrons.

Heb een keer een klapband gehad met de strontkar, vlak voor de oprijlaan van Roeleveld-Bos. Mooi makkelijk, binnen 15 minuten was ik weer op weg.
GROENEDEERE
@khd ik zeg ook maar wat ik hoor van de heren bij straathof. want de heren willen maar graag bij roeleveld blijven. waar jij woont dat weet ik ook. rij er geregeld langs.
deutzdebest
Ik lul niet deutz is same of je het wil of niet die techniek van duitsland heeft same gewoon in het begin gekozen dus.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
106
DEELNEMERS
38
WEERGAVES
29