In de zevenvoudige trekkertest van de boerderij komt de agrofarm 430 als slechtste uit de bus: hoog geluidsniveau, krappe cabine, beroerde hef etc.
Na enkele jaren zal hier nog de belabberde kwaliteit bijkomen, afgaande op mijn agroplus.
Vorig jaar bungelde de agrotron k 430 ook al onderaan qua prijs-prestatie verhouding.
Je zou bijna bij het hoofdkantoor gaan demonstreren.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
collega zei dat ook al tegen mij die reed de trekker tijdens die test.
Neem aan dat Top Agrar onafhankelijk is,dan ga je je toch niet in de marketing van een merk mengen!! belangenverstrengeling is dan onuitsluitbaar!
Dealer gaf ook aan dat er in deze (duitse) testen altijd al net zo lang met de cijfers wordt gegoogeld tot de duitse merken bovenaan staan,Jd en Fendt dus,maar laatst genoemde zal in deze test het overigens ook wel verdiend hebben maar van JD b.v. kon je daar toch sterk over twijfelen!
P.s. koeienboer deze Deutz is een groene same,dus koop dan een echte deutz agrotron,zo'n M serie of zo.
Dit is een pure echte johndeere.
maar zie ik het goed dat de deutz zijn uitlaat links heeft staan? vind ik eigenlijk al de voornaamste rede om hem lekker te laten voor wat hij is
weet jij welke N92 ze hadden?
iig niet de hitech...
Terwijl ze bij JD wel de luxe uitvoering getest hebben...
de 5100R kost 55000, als je dat een te luxe trekker voor deze test vind, dan zou je bij een 5100M uitkomen, deze trekker kost de helfd (zonder gekheid) van de fendt 310 vario
@valtraford,die N92 was wel een Hi tech hoe deed hij het in de Boerderij,bij de Top Agrar zat tie in de middenmoot!
ik heb overigens niet de hele test gezien, alleen op Boerderij.nl...
Treviglio (Bergamo), 31 March 2009
This morning the Board of Directors of the SAME DEUTZ-FAHR (SDF) Group approved the financial results for 2008. The Group ended the year with net sales of 1.220 billion euro, up by almost 11% on the previous year. There was significant growth in Germany – its main market, and in Eastern Europe. In Italy the Group was confirmed as leader of the tractor market for the fourth year running, with a 24% market share.
Maar wel het geld had om Deutz-Fahr en alsmede ook de Keulse Deutz Motoren fabriek grotendeels over te nemen.In iedere Fendt ligt een motor waar Same ook aan verdient.
wij hebben indertijd een waar koopje kunnen doen bij onze delaer.
voor 18500 hadden we een trekker met gratis 466 kg frontgewicht, 5hydrauliekpunten, gratis werklampen. en hij had slechts 2500 uren op de teller!
van iedere trekker is wel wat te zeggen qua uitvoering, als je geld over hebt en een pa hebt die met een "ingewikkelde" vario overweg kan koop je gewoon een fendt en zo niet dan hou je die mooi buiten beschouwing
vond het wel opvallend; NH 19% vermogen verlies in de aandrijving!
en dat mf zo zuipte kwam voornamelijk door de niet uitschakelbare boost.
deutz tractoren zijn same,s.
same heeft lamborgine en ranault ook overgenomen.same staat er niet zo goed voor en dat licht niet de motor.
want dat is een deutz.
Enz. Helemaal niks Same , alleen is Same de baas daar in Lauingen en grotendeels ook in Keulen.Al het andere is gelul. Alle trekkers bij Deutz-Fahr die geen Agrotron heten zijn gewoon Same's .Agrotrons zijn Deutz!
tja, als same de deutz groep heeft overgenomen is dat wel begrijpelijk dat er meer vanuit de same techniek zal volgen? same bouwd ook al heel lang trekkers, maar is eigenlijk nooit de koploper geweest in hun eigen land
@guy
Ik heb het al vaker gezegd maar je hebt het nooit aangenomen, SDF is dus marktleider in Italie. Sluit me volledig bij George aan, ook al word de K in Italie gebouwd, allemaal Duitse onderdelen die daar in elkaar worden geschroefd.
Same heeft aangegeven, de productie van eigen achter bruggen, voorassen en versnellingsbakken te staken, waarschijnlijk om in eigen huis te ontwerpen, veel te duur word. De enigste leverancier voor de bovengenoemde onderdelen, voor landbouw trekkers is ZF. Aangezien Deutz-Fahr daar al jaren zaken mee doet. En Same trekkers boven de 100 pk volledig zijn uitgerust met ZF basis onderdelen, verwacht ik dat de opvolger van de argofarm en de agroplus een vooras, achterbrug en versnellingsbak krijgen van ZF.
Eigenlijk kun je wel zeggen dat Same meer Deutz is geworden dan andersom. Met de Duitse techniek van Deutz-Fahr heeft Same in Zuid Europa flink weten te scoren.
Wil Deutz-Fahr zijn positie in noord-west Europa in de markt van de eenvoudige boeren trekker behouden, dan moet de opvolger van de agrofarm/agroplus, toch wel stukken beter zijn. Want een krappe cabine, waar lange mensen echt niks kunnen zien, een geluidsniveau van 84 DBa (!) (jawel je leest het goed, belarus zou zich er niet voor schamen), en een hefvermogen van 2600 KG, voor een trekker van 80 pk (?!) (mijn DX 3.30 van 54 pk tilt 2500 KG), is echt verschrikkelijk belabberd! En het woord kwaliteit is echt een onbekend begrip bij Same, de meeste tweedehands agroplus trekkers zitten meestal compleet onder de roest, cabine interieur ligt in brokken, spatborden zijn gescheurd, en meestal is de versnellingsbak al een keer onder handen genomen.
On topic. Slechte trekkers maken ze niet meer. Je moet het anders zien, ten opzichte van de rest van de trekkers zijn ze beter of slechter.
Het is trouwens wel een eeuwig gel*l hier over of een trekker wel of niet de beste is, je voelt je goed bij trekker of niet. Dat betekent niet dat een ander merk slechter is. Elk merk heeft het wel wat, of heeft ooit mooie trekkers gemaakt.
sorry van die vergissing van ranault.
maar deutz motoren bestaan nog.
maar deutz tractoren komen uit een italiejaanse fabriek met (behalve de motor)alles van same.
deutzdebest ja maar nu niet meer de tractoren.
wel de motoren!!!!
ZF maakt geen voorassen meer, de voorassen komen al een aantal jaren uit een ander huis! Carraro!
Er zitten misschien Carraro voorassen onder een Deutz-Fahr, ZF bouwt nog wel voorassen!
@khd je moet alles ff beter lezen voor jij rob aanvalt.
De agrofarm is flut trekker, de enigste geschikte plaats voor dat orgel is de oud ijzer bak!
Begin jaren negentig bood DF verouderde modellen aan. Agrostar had slechts twee traps powershift.
Voorassen staan anders nog gewoon op de website van ZF: zf.com/corporate/en/…
Waarschijnlijk worden ze nog aan een Zuid-Amerikaanse trekker fabriek geleverd.
Deutz-Fahr had beter ter ziele kunnen gaan, dan dat hun naam word geplakt op zulke flut producten!
Deutz-Fahr is een merk dat vooral sterk is in de veehouderij, hoe willen ze stand houden met zulke producten?
@groenedeere
Ik denk dat ik gezien mijn leeftijd, het er aardig vanaf breng tegen MR Robdeutz.
enne leeftijd doet er geen ene flikker aan toe is al vaker gemeld
agrostar had destijds, alleen in hogere vermogens full powershift bakken!
Een DX 6.31 met fullpowershift, die bestaan niet!
Ik weet dat Same, Deutz van de afgrond heeft gered, maar de invloed op de trekker ontwerpen is echt waardeloos.
Loonbedrijf straathof uit Mijdrecht is een trouw Deutz rijder. Grotere trekkers zijn allemaal nog Deutz-Fahr, smalspoor trekkers hebben ze er ook heel wat van. Waren eerst groene Same's die gingen zo vaak kapot, dat er nu Fendt smalspoor trekkers staan.
Bij roeleveld-bos hebben genoeg agroplus trekkers door de midden gestaan, met versnellingsbak problemen. Dat zijn overgespoten Same Silvers, typen 75-100.
ruth doet ook altijd demo's testen van andere merken en dan brandstof verbruik meten en bij hem komen altijd de same's er als beste uit
@robin een andere schuurman dus.
en khd als je vaak bij roeleveld komt dan weet je dat het niet alleen de agroplus betrefd.
en over straathof wat ik weet is dat deutz geen tuinbouw trekkers ofzo meer maakt en vandaar zijn overgestapt naar fendt?
dus fendt kan goed op de oud ijzer berg belanden
Deutz-Fahr heeft nog steeds smalspoor trekkers in het programma. Straathof ken ik goed, en die groene Same's zijn er uit gegaan, omdat ze niet heel bleven.
Roeleveld-Bos daar woon ik tegen aan, dus ik kom er vaak genoeg. Als ik naar het land op afstand rij, rij ik langs Roeleveld-Bos, vaste klant al 40 jaar. De afgelopen 40 jaar ook nooit bij een andere dealer spullen gekocht. Same techniek is niet te vergelijken met de ZF bakken uit de agrotrons.
Heb een keer een klapband gehad met de strontkar, vlak voor de oprijlaan van Roeleveld-Bos. Mooi makkelijk, binnen 15 minuten was ik weer op weg.