Illustratie van:

International 633 - Drupt nog olie onder na nieuwe achterste krukaskeerring

Heb van mijn twee 633'ers nieuwe krukaskeerringen erin gezet maar ze blijven nog olie druppen onder. Wie heeft dit ook gehad? Kan zijn dat de keerring nog dicht moet trekken na een tijd van gebruik.

Deel dit topic

Reacties

koenjohndeere
Ben je er wel zker van dat ie goed zit en of het de krukas keerring was?
brauheist
Kan zijn dat de lagers van de krukas ook versleten zijn
same dennis
Dan kan je zien dat er nog olie in zit
josinter
Wel goed gemonteerd ? dat hij dicht moet trekken is onzin niet de pakking van het carter lek ? of iets anders dat het bij het koppelingshuis naar beneden drupt ?
martijn1998
Misschien zet hij nog wat uit als je de trekker een keer goed laat werken, laat de temperatuur meter maaar eens tegen het rode aanlopen
martijn1998
Ford op het werk lekte ook bij de krukas toen hij lui werd, keer hard laten werk en toen werd het al heel wat minder.
stevenb
Ook eens gehad met een jd 6510 na een jaar voor een 12 kuub mengwagen keering lek, een dag flink laten maaien en boem, tot nu toe geen drup meer gelekt!!!
eelke
Lek is lek
old man jose
Ik durf het bijna niet te vragen?
Ferdinanddijkstra
Te veel carterdruk misschien
kromdiek
@old man jose

Ja, wij hebben de naam he
Arrie94
Misschien de oude keerring op de krukas ingelopen, waardoor ook nieuwe keerringen niet meer afdichten? Had je alles goed schoongemaakt? Misschien lekt het laatste uit het koppelingshuis er nog uit?
ErDee
Als het bij ze alle 2 is, denk ik dat je iets fout hebt gedaan
RvM96
Als de krukas veel speling heeft zou het kunnen dat de keerring niet helemaal goed afdicht. Dan ziu dat echter niet veel meer als wat zweten zijn. 😉 keerring wat verplaatsen zou veel kunnen schelen.
poelie633
Bij beide trekkers is de krukas geslepen en nieuwe lagerschalen in gezet. Heb de keerring precies zoals de oude er weer in gezet. Ook zijn bij beide nieuwe zuigerveren in gezet, dus ze hebben een beetje carterdruk en olie verbruik.

Ook in de vier draadgaten aan de zijkant van het koppelingshuis ligt een beetje olie
twand2505
De veer van een kering kan soms inslijten je hebt kans dat als je de kering op de zelfde plek zet hij door blijft lekken. Daarom kun je beter de kering een 2mm naar voor of naar achter plaatsen. dat is mijn ervaring.
sjonnies
@twand2505 van wie heb jij die wijze woorden meneer klein veldink
old man jose
Als de krukas word geslepen slijpen ze alleen de kruktappen toch?
Anders heb je een andere maat oliekeerring nodig.
Wimsumar
Beste Poelie633: Heb je het oliepeil misschien te hoog?

Kan het ook versnellingsbakolie zijn? (wellicht nu slecht te zien met verse blanke olie in het motorcarter).
twand2505
@sjonnies van bennie bij de volharding niet van jou 😛
deutzpower36
Is het een keering met daaraan een lipje met een veertje erin?
Zoja moet je dat veertje wat inkorten zodat hij wat strakker om de as zit. Zo doe ik het meestal en werkt eigenlijk altijd.
Of de lagers moeten gaar zijn dan lubbert de kering meteen weer uit.
poelie633
De versnellingsbak keerring is nog goed en met het slijpen van de krukas spannen ze de krukas in met de tappen voor de keerringen dus daar gebeurd verder niks mee. Ik ga er ook van uit dat de keerringen gewoon goed zijn. Om de trekkers weer door midden te halen is ook weer wat. Dan de trekker maar eens goed laten trekken van het voorjaar.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
9