Technische gegevens Deutz 6120 6130 6140

Ben op zoek naar meer info over deze trekkers, vooral de afmetingen staan slecht in de folder vermeld, de totale hoogte staat niet vermeld. Iemand ervaring met één of meer van deze trekkers??

groeten

Deel dit topic

Reacties

Arrie94
Bestaan die wel? deutz-fahr.com/nl-BX/producten/…
Daar staan ze niet tussen, en deze is van bouwjaar 2014, lekker vaag: tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
Verder kon ik met google niks vinden...
deutzke m620
@Arrie94 ja die bestaan is een nieuw model van dit jaar
thefendtfreak
@Arrie94
Daarmee dat ik niets kan vinden, ben niet zo'n deutz specialist maar heb wel interesse, ook van de andere, grotere, modellen staat de hoogte er niet bij. Weet iemand hoe het zit met de hydrauliek olie? word die uit de achterbrug gehaald??? of is deze apart, ik meende te lezen te hebben dat bij de ttv die apart zit, die ook in dezelfde trekker beschikbaar is.

grtz
RobDeutz104
Bedoel je de TTV uitvoeringen? of de handgeschakelde? de handgeschakelden zijn nog niet in productie naar mijn weten.
En die handgeschakelden hebben een vernieuwde transmissie
RobDeutz104
En qua oliereservoir is het per type verschillend
RobDeutz104
De 6120.4, 6130.4 en de 6.140.4 TTV hebben gescheiden oliereservoirs, over de handgeschakelde uitvoeringen is nog niks bekend
thefendtfreak
@RobDeutz104 Ik bedoelde de handgeschakelde.. welke versnellingsbak word er gebruikt?? Is deze met bowdenkabelbediening...???
RobDeutz104
@thefendtfreak
Dit is een hele nieuwe transmissie, en deze serie is eigenlijk de vervanger van de K serie, heet nu wel 4 traps powershift, en nu vooruit en achteruit onder last schakelbaar, Verder hoe de versnellingspook is weet ik niet, volgens mij is deze heel anders, hoop in ieder geval niet meer met kabels!
thefendtfreak
@RobDeutz104 Heb wel is gehoord dat de bowdenkabels nogal storings gevoelig zijn... en de schakeling niet zo direct gebeurt.
RobDeutz104
@thefendtfreak
daarom hoop ik dat bij de nieuwe serie de schakeling niet meer met kabels is!
mdoornekamp
@RobDeutz104 Had een M620 die zelfde kabel bediening? Boer hier had er ook veel problemen mee
casejxu
@mdoornekamp ja maar is een ander mechanisme voor tegenwoordig. Samen met contra gewichtje op de schakelhevel en nieuw type kabels wel behoorlijk verbeterd
mdoornekamp
@casejxu ok. Zijn wel 1 of 2 keer nieuwe kabels in gekomen. Vond ook altijd wel wat zoeken naar de versnellingen. Trekker staat nu te koop bij Groenoord.
casejxu
@mdoornekamp Wat heeft ie terug gekocht?
+1
mdoornekamp
@casejxu john deere 6155M command quad. Dus met electrische groepen schakeling. En Gps voor kunst mest strooien
dx11
@mdoornekamp leek mij een mooie trekker, met weinig uur. Maar is dus nog wel wat mee?
mdoornekamp
@dx11 Trekker is goed. Alleen de bediening moet je van houden. Is echt weinig geld wat ze vragen. Staat er ook al even. Zeer complete trekker. 800/65t32 en 540/65r28 banden, geveerde vooras, airco, 50 km, geveerde cabine, fronthef/aftakas. En nog maar 3000 uren gedraaid. Eerlijke uren.
+1
dx11
@mdoornekamp nou, wij hebben nog nooit zo veel voor een trekker betaald. Zal ook wel niks worden, maar kwam hem tegen. Wel leuke trekker zo
casejxu
@dx11 zijn technisch wel goede trekkers ook.
mdoornekamp
@casejxu @dx11 Het is gewoon een leuke trekker voor weinig geld. Maar vergeleken met Jd of Fendt is het net niet perfect allemaal. Dit was ook niet de meest geliefde serie van Deutz. @bikkertie heeft ook een 620 gehad meen ik. En vrij snel weer ingeruild.
@mdoornekamp nadeel is dat ze erg lomp zijn voor de pk’s, maar dat kan ook weer in het voordeel zijn..
De nieuwere serie is veel compacter en dat komt de draaicirkel te goede!
bikkertie
@mdoornekamp was wel een mooi afgewerkte comfortabele trekker, alleen de 2 kleps motor konden we niet aan wennen. Andere turbo opgekomen wat wel wat hielp. Verder werd het ding aardig ge (mis)bruikt, vooras ging het diff pakket uit en nog wat kleine dingen. Hebben hem toen weggedaan omdat we de case gekocht hebben.

Trekker is naar een loonwerker gegaan die ook met onze hakselaar rijd. Hij rijd er al jaren probleemloos mee en is er wijs mee
mdoornekamp
@bikkertie ik vond die M620 ook slecht trekken onderin. Dealer heeft hem toen (stiekem) nog wat getuned. Dat kwam verbruik niet ten goede. Bediening vond ik wat wennen. En versnellings bak opbouw had beter gekund. 5e groep heb je niks aan
bikkertie
@mdoornekamp klopt dat trekken valt erg tegen, vooral onderin. Nu hadden we al een 150 en een 180 en die hebben onderin veel koppel, dus toen viel de m620 iedere x weer tegen. Die m620 is een basic bediening, vinden we ook niet alles. Wij reden met een profiline , die bediening vinden wij wel fijn

Versnellingskeuze vinden wij persoonlijk top, kunnen aan die van de john deere slecht wennen, sla bij de jd de d helemaal over. Kan ook net zijn wat je gewend bent
mdoornekamp
@bikkertie ok. Trekkracht onderin van veel nieuwe trekkers valt tegen. Mijn eigen 6155R is onderin ook niet zo sterk als de eerdere (opgevoerde) 6820. Maar dat hou je toch een beetje met die emissie normen. Als je een vario rijdt, verneem je het vaak niet zo.
dx11
Quote Reactie van @bikkertie:
een 150

Die veel voordelen tov de 620?
+1
mdoornekamp
@dx11 oudere en eenvoudiger techniek. Hoeft niet emissie arm te zijn
mdoornekamp
@dx11 haha. ja blijft wel een heel bedrag.
casejxu
@mdoornekamp daar heb je wel een hele complete simpele trekker voor.
+2
dx11
@casejxu T is wel een trekker die ons aanspreekt. Ik zelf zou liever voor een 150.7 of 165.7 gaan. Daar hoor ik erg goede verhalen over, maar die zijn al weer een paar jaar ouder, en vind je bijna niet met heel weinig uren
+1
CaseCS130
@dx11 haank.nl/plaatjes/150_versus_150.7.pdf/
Leuk om te lezen misschien, trekkertest van de 150.7 vs de 150,
@dx11 een mk3 dan met weinig uren? Af en toe zijn zijn die er ook nog, en vind dat toch ook wel fijne dingen!
thefendtfreak
@RobDeutz104 Ik weet niet hoe ze bij Fendt dit oploste bij de 500 serie, die had ook en zf bak en geveerde kabine... Als ik het goed voor heb dezelfde bak als in de M 600.
RobDeutz104
@thefendtfreak
Klopt, maar de bak, de T7200 wordt al meer als 20 jaar gebruikt, en bij de eerdere Agrotron series hadden ze gewoon een staande pook recht op de versnellingsbak, zonder kabels, en dat had Fendt ook!
CaseCS130
@RobDeutz104 Hebben wij ook inderdaad op de CS. Maar zou het niet te maken hebben met geveerde cabines dat ze het met bowdenkabels moesten oplossen? Want als de cabine beweegt en de poken blijven staan is dat wat lastig denk ik.
koenclaas
@CaseCS130 de oudere agrotrons had je ook met cabinevering en daar had je ook een pook zonder bowdenkabels.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
9