Ventiel blok

Is dit eigenlijk een electrisch ventiel blok
webshop.amacoo.nl/hydrauliek/ventielen-en-kleppen/…

Deel dit topic

Reacties

markhoumes
Voor wat zijn die dingen???
jmos
In de tabel op die site staat wel een kolom met volt waar bij allemaal 12 is ingevuld.....
driesvancauter
Het zou moeten dien voor een frontlift omdat het elektrisch is kan ik het dan van voor en in de trekker bedienen en moet ik de hidrauliek leidingen niet in mijn cabine binnenbrengen
Wimsumar
Beste Driesvancauter: Je hebt toch 3 ventielen al in de cabine. Daarvan kun je er 1 voor fronthef gebruiken.
(Slang/leiding leggen van fronthef naar achterzijde van de trekker om daar in de snelkoppeling te steken).
driesvancauter
@Wimsumar dat is natuurlijk ook een mogelijkheid
Wimsumar
Beste Dries van Cauter:
Quote @driesvancauter:
een mogelijkheid

Nee, dat is DE mogelijkheid! 😉
Pauls
@driesvancauter Die dingen moet je weglaten, ze zijn te klein van debiet voor jouw trekker, ik zie de volgende topic al verschijnen ' oliepomp doet het niet goed meer'.
En luister naar Wimsumar : dat is de oplossing.
Valtra-Fordpower
Het zijn geen standaard Stuurschuif secties, maar 6weg WISSEL ventielen! Niet geschikt voor elektrische ventielen.
heimans
@Valtra-Fordpower

Zijn 6/2 kleppen, worden vaak gebruikt om een extra functie ergens op te maken.
Een wisselklep is weer wat anders.
Valtra-Fordpower
@heimans Leg uit? 6 aansluitingen en 2 standen.
heimans
Klopt, 6 poorten, 2 standen, twee aansluitingen vanaf de bestaande situatie, het ventielenblok dus, twee naar de cilinder of wat dan ook, en twee naar je nieuwe aansluiting.
Ventiel onbediend, gaat de olie naar de bestaande functie, ventiel bediend gaat de olie naar je extra functie. Of andersom, tis maar wat je wil...
Het zijn in feite twee driewegkranen in 1 en dan elektrisch bediend.
fiatfan
@Wimsumar hebben wij anders jarenlang mee gewerkt. slangen van 1 dubbelwerkend ventiel naar voren brengen, en dan aansluiten op zo'n 3 dubbelwerkend elecro-hydraulisch ventiel. mooi alleen een schakelkastje in de cabine. werkt echt super mooi voor een fronthefmast..
jo845xl
In de ene stand loopt de olie van P1 naar C1 en van P2 naar C4 (of retour) en de andere stand van P1 naar C2 en P2 naar C3 . Deze zou je bvb kunnen gebruiken om een hydromotor links of rechts te laten draaien maar omdat deze ventielen maar 2 standen hebben kan je de motor niet stopzetten . Met deze ventielen kun je op een trekker niet veel doen.
Gewoon doen zoals winsumar zegt met 1 of 2 leidingen naargelang of het enkel of dubbelwerkende cilinders zijn.
RobDeutz104
Die 6/2 ventielen zijn wel leuk, alleen zit er wel veel lek op
jo845xl
@fiatfan Dat systeem heb ik,op mijne kubota (fronthef) ook gebouwd , nadeel is tegenover handbediende ventielen dat je maar 3 standen hebt , dus heb ik daar nog 2 extra NO ventielen bij opgebouwd.
heimans
@RobDeutz104

Dat zeker, daarom zet ik er altijd een gestuurde terugslagklep bij tussen.
hobbyboer
@heimans Dat heb je netjes uitgelegd!
Ik kan er nog aan toevoegen dat op de foto in de link van @driesvancauter 3 van die kleppen aanelkaar gemonteerd te zien zijn. Daarmee kun je dus 4 dw-functies bedienen met slechts 1 dw ventiel.
markhoumes
Ja slim
Valtra-Fordpower
Oftewel de 6/2 ventielen worden vaak gebruikt voor de extra functie van bijvoorbeeld een voorlader.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
6