Fendt 304 LS - koppeling blijft hangen
Hallo, de oude Same heb ik onlangs vervangen door een Fendt 304ls, bwjr 96 en staat op 5000 u. Bij "werken" met de koppeling, bvb bij het aanpikken van machines op de hef, blijft het koppelingspedaal soms halfweg steken en moet ik het met de voet omhoog trekken. Vanavond bleef de trekker rijden toen in de koppeling induwde (gevaarlijk !) Volgens mij is de koppelingspom p stuk, dit is het onderdeel aan de onderkant naast de trap. Is dit een moeilijke klus om te vervangen ? Ik zie daar 4 of 5 leidingen op zitten. Gewoon loskoppelen en terug aansluiten + systeem ontluchten ? Iemand ervaring mee ? Mvg Pascal
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 304 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Natuurlijk rijden jullie ook proef en als je technisch bent voer je allerlei testen uit, dan krijg je al een goede indruk over de tractor...
Of heb je hem gewoon via internet, of op afstand via de telefoon gekocht en dan maar afwachten wat het is, of was hij zeer goed koop!!!!
Soms denk ik wel eens, hoe is het allemaal mogelijk.....
als je een beetje handig bent zou je dit zelf kunnen doen. de cilinder is evt te reviseren door er nieuwe rubbers in te doen.
Zoals ik zei, bij gewoon rijden niks aan de hand (ook niet tijdens de testrit) Enkel bij "werken" met de koppeling komt het soms voor (1 x op de 10). Ik heb ondertussen contact genomen met de verkoper-handelaar en dit zal zonder twijfel hersteld worden.
Dat is mooi en het probleem is dan ook meteen opgelost....
Let op dat dit alleen een probleem met de bediening van het "droge"koppelings deel te maken kan hebben.
Is de trekker gekocht bij een andere dan een Fendt dealer? (Dan zou de vergissing aannemelijk zijn).
N.B.: Goed dat de verkoper inmiddels zijn verantwoording heeft genomen het te herstellen.
Gebeurt het ook als het koppelingspedaal lang bedient. Dus koppeling bedient met de trekker in de versnelling, dat de trekker dan na enige tijd toch wil gaan rijden.
Dan is waarschijnlijk de hoofdkoppelingscilinder inwendig lek, waardoor er olie terug lekt naar het reservoir en de koppeling dus langzaam aangrijpt (als je dan het pedaal los laat, blijft hij ook hangen en kun je hem met je voet weer optillen om hem weer bruikbaar te maken).
De hoofdkoppelingscilinder zit achter het pedaal, bereikbaar onder de motorkap.