Illustratie van:

International 383 - verdunnen van verf voor het spuiten

Ik wil mijn trekker gaan spuiten maar ik heb gelezen dat je het ook moet verdunnen.maar moet er ook nog harder in? maar hoeveel verdunnen( en harder) moet in een pot van 0,75liter

Deel dit topic

Reacties

jehan
Verdunnen moet je naar eigen idee doen ..is de verf warm is de verf koud dat maakt al veel uit
lindehydrocart30
Ligt er net aan welke verf je hebt, 2K lak, of gewone kramp lak.
IHC_power
@lindehydrocart30 gewoon kramp lak heb ik
lindehydrocart30
@IHC_power

kramp heeft zowel harder, als verdunner in het asortiment.
wij spuiten de kramp lak meestal alleen verdund met een beetje thinnner. je moet wel zorgen dat je de ruimte waar je gaat spuiten een beetje warm hebt, dan krijg je het mooiste resultaat.
IHC_power
@lindehydrocart30 oke aan welke temp. zou je dan moeten denken?
fendt-farmer
Ik gebruik meestal als regel dat wanneer je het roerstokje uit de verf haalt deze na 3 seconden moet gaan druppelen.Ik weet niet wat anderen hier voor trucjes voor hebben.
IHC_power
@fendt-farmer ja zon truckje had ik gelezen marr als dat niet het geval is hoeveel verdunner moet er dan aan toe gevoegd woorden
IHC_power
Maar hoeveel verharder moet erin?
De plaatjesman
@IHC_power heb net mijn ford 2000 gespoten met verf van de nh dealer en daar verharder door in de verhouding 4 op 1 dwz 400 ml verf plus 100 ml verharder en dan verdunnen naar de juiste dikte die jij zelf lekker vind spuiten wel lekker warm maken in het spuit hok en gelijk 2 lagen spuiten ,als de eerste laag lekker aangedroogd is en niet nat meer is maar nog wel kleeft de tweede laag er op voor een mooie dikke harde laag,suc6.
IHC_power
@De plaatjesman dank je wel mijn spuit ervaring is nog niet zo groot.
De plaatjesman
@IHC_power geeft niks ,aldoende leerd men en dan heb je aan 1 blikje ook niet genoeg ik was ongeveer 2 ltr kwijt voor alleen het frame ,blok achterbrug en versnellingsbak,en vergeet geen drukverlager tussen de luchtslang te zetten want een beetje compressor geeft 8 t0t 10 bar en de verfspuitjes spuiten het best zo rond de 2 bar ,dus lage druk ,ik zeg lekker blijven rommelen dan komt de ervaring vanzelf.
IHC_power
@De plaatjesman die drukverlager kan je zeker gewoon bij de bouwmarkt halen?
De plaatjesman
@IHC_power weet ik zo niet ik had er nog een liggen misschien bij kramp of kan het mechanisatie bedrijf in de buurt er een bestellen of waar je de compressor en het spuitje vandaan heb .
johndeere 2650
Beste is om aan je verfspuit de regelaar te doen,in je slang heb je altijd druk verschil,en een vocht afscheider dat je geen water mee spuit,ivm met condens van de compressor
DaanHaar
@IHC_power met kramp verf heb ik veel gespoten. Verdunnen doe ik door de verf met een föhn warm te maken (de damp mag er afkomen) en dan ca. 5% bij verdunnen met wasbenzine. Als de verf dan op het (koude) te spuiten deel komt wordt deze direct weer dikker door het afkoelen wat resulteert in minder zakkers en je kunt een dikkere laag aanbrengen. Als je wilt dat er een mooie glans overheen komt kun je nog één keer dun naspuiten/nevelen (30% verdund met wasbenzine). Succes.
IHC_power
@De plaatjesman wil jij een foto sturen van jou drukverlager want misschien kan ik hem via internet bestellen?
De plaatjesman
@IHC_power die van mij is niet te bestellen die komt al uit het jaar nul maar het is een regelaar met een wiizerplaatje in bar en die je dan met draaiknop kunt smoren en net als wat johndeere 2650 zegt zit er ook vaak een vocht vanger onder ,deze druk je gelijk in de compressor en dan de slang en spuitje anders word je spuit zo zwaar als je hem onder je spuitje vast maakt.
IHC_power
Deze is toch de goeie
debo-trading.be/index.php/…
johndeere 2650
@De plaatjesman valt mee hoor van dat zwaar s mij zit hij aan spuit,heb ook 2x zo regelaar hoe jij hem beschrijft waren nieuw bij mij,anders krijg je druk verschil en kan je ook zien in je lak
metaalman
Waar is harder voor dan?
johndeere 2650
@metaalman om de verf te harden/drogen,daarom heet harder
IHC_power
@metaalman volgens mij woordt het dan sneller droog
De plaatjesman
@IHC_power ja dat is er een ik had hem ook gevonden bij toolmania.nl
IHC_power
@De plaatjesman oke bedankt ik ga eerst wel ff oefenen op een plaat hout ofzo
De plaatjesman
@IHC_power verf droogt sneller en kun je er sneller overheen spuiter ,de verf word iets harder en kan iets meer hebben en het glanst iets mooier
johndeere 2650
@IHC_power of je pakt delen die je niet ziet,bv binnenkant van spatbord,zo heb ik gedaan
De plaatjesman
@IHC_power neem dan een plaatje metaal want hout zuigt de verf op en ijzer niet
IHC_power
@johndeere 2650 ja dat is waar
IHC_power
@De plaatjesman oke maar hoeveel harder moet in 0,75 liter
De plaatjesman
@johndeere 2650 oke ik heb geen last van drukverschil maar het slangetje is ook niet zo heel lang.
IHC_power
En je moet toch een masker op met het spuiten
johndeere 2650
@IHC_power gwn alles op gemak doen dan komt goed 😉
IHC_power
@johndeere 2650 ja hahah bedankt allemaal ik weet genoeg
johndeere 2650
@IHC_power idd,dat is belangrijker dan de trekker,zou een goed masker kopen,niet zo mond kapje,s voor je eigen gezondheid,die nevel s hoop troep
De plaatjesman
@IHC_power 4 op 1 is bijna 0,2 liter op 0,75 liter met verf maar dat kun je ook ff na vragen bij de autospuiter waar je de verharder zo kunt halen ,neem dan je blik verf ff mee dan kunnen hun de juiste verharder er bij leveren.
IHC_power
Maar hoe zit het eigenlijk met dat harder @De plaatjesman
johndeere 2650
@De plaatjesman s vaak iedere x als je stop en dan weer begin,;) dat slang net meer druk heb
De plaatjesman
@IHC_power hoe bedoel je dat
johndeere 2650
@IHC_power ik spuit dan 2k lak dat s 2:1,weet niet hoe bij die van kramp s
IHC_power
@De plaatjesman laat maar ik heb geen vragen meer hartelijk bedankt
IHC_power
@johndeere 2650 maakt niet uit ik eet genoeg dank je wel
De plaatjesman
@johndeere 2650 oke maar dat kun je oplossen om net voor je spuitstuk te beginnen en erna op te houden dan heb je op het spuitstuk een mmoi egaal laagje verf

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 383 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
43
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
38