Mijn hurlimann xm 100 wil naar mate de tank leger wordt moelijker aanpakken. Hele brandstof systeem al nagekeken en geen afwijkingen kunnen vinden. deutz
k 100 is het zelfde als hurlimann xm100. De tankmeter geeft bij half lege tank al aan dat ie leeg is. Er zit dan nog meer dan 100 l in de tank maar krijg hem dan niet meer aan het lopen. uitzuigbuis is lang genoeg. opvoerpomp ook al eens los gehad.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De opvoerpomp heeft ook genoeg capaciteit. Er zit een tank op van 175 l maar kan nooit meer tanken dan 85 l
Je zegt dat de aanzuigleiding lang genoeg is, bedoel je dan dat deze in de tank lang genoeg is? Kan het niet dat deze naar boven komt drijven en wanneer de brandstof tot onder een bepaald niveau daalt, het slangetje er bovenuit komt?
Lijkt me ook vreemd, maar dat komt nu in me op .
De hurlimann xm100 die betreft het. Dit is exact de zelfde trekker als een deutz k100. Hele aanzuigbuis al uit de tank gehad en dat zit vast aan de tankmeterbuis. Niks vreemds mee.
Aa, zo bedoel je.
filters vervangen??............
groenedeere. De opvoerpomp zat minimale speling op de as. Trekker heeft 3400 uur gelopen.
( Common-Rail ?)
Dan zou ik de tankmeter weer in orde maken ; mogelijk geeft deze een sein aan de computer om de druk te verlagen en bij nog lager tanknivou de brandstofdruk uit schakelen .
Dit allemaal om droog en kapotdraaien van de hogedruk-brantofpomp te voorkomen
( Zo is het ook bij veel moderne diesel auto.s )
Dus de tank kun je zo nooit helemaal "leeg" rijden
het probleem met de opvoerpomp hebben we op t werk met meerdere trekkers gehad. De een 10.000 uur en de ander maar 1000 uur. Als ze identiek zijn is de zijn de opvoerpompen ook gelijk neem ik aan. Wissel ze eens uit misschien merk je verschil
nhmonteur. Het valt me wel op dat de tankmeter nooit de juiste hoeveelheid aangeeft. Hij geeft bv. nooit helemaal vol aan, en ook niet leeg (in het rood) Het infocenter geeft dan al wel aan dat er je met de laatste 50 liter bezig bent. Dit kan niet kloppen.
heeft deze ook van die retour slangetjes aan de verstuivers?
Gaan die slangetjes naar de banjo van de out-bout?
Wij maken altijd een druk loos retour naar de vlotter en dan met een dun hydrauliekbuisje helemaal onder in de tank. Zodat er NOOIT via die dunne leidingen lucht aangezogen kan worden.
Groenedeere. opvoerpomp kan natuurlijk niet goed zijn. Kost 237 euro. Niet een bedrag om over te vallen maar als het iets kleins zou kunnen zijn begin ik daar natuurlijk eerst mee.
Waarschijnlijk aangetast door...........biodieseltoevoeging.
casejxu. Een terugslagklep monteren is misschien wel iets wat ik als eerste ga doen.
Heeft geen zin, er zit al een terugslagklepje op, die vervangen, en klaar, en die verbruiksmeter, alleen je dealer kan met zijn laptop tijdens het werken het verbruik meten
Heb nl. ook een deutz 120 new, en die tankmeter werkt ook niet goed.
robdeutz. klepje ga ik naar kijken en vervangen.
adri-jd850. De tank hangt onder de cabine. Er zit geen brandstof kraan tussen want de brandstof moet er worden uitgezogen. slijm zou kunnen maar dan zouden de andere trekkers daar ook problemen mee hebben
robdeutz. Dat verbruik via de laptop dat wordt toch berekend of niet. Bij de trekkertest gaf deze maximaal 22 liter aan bij 2200 toeren
En een in-line electrisch opvoerpompje is veel goedkoper dan 16 uur arbeid..
Verwijder de dieselvuldop, misschien is de ontluchting van de tank niet goed.
Als de trekker slecht start gelijktijdig oppompen met het handpompje.
Deze tips zijn niet gebaseerd op kennis of ervaring, maar baad het niet, schaad het niet.
Ik weet niet of je dit erop hebbt zitten..
Maar t komt bij veel trekkers voor zon terugslagklepje.
Bij een JD maaidorser hadden wij hetzelfde probleem, vooral ook omdat de tank wel 1.5 mtr lager ligt als de motor, zon pompje erbij tussen, 5 seconden op kontakt laten alvorens te starten. Werkte perfekt.
Het zal wel een brandstofvoorverwarmer zijn. ( "Bacteriekwekerij"? ).
Leg de leidingen maar om: wat niet gebruikt wordt kan ook geen storingen veroorzaken.
[url]timloto.org/download/pdf_lesbrieven/…]
AANVULLING:
Een brandstofkoeler bestaat ook (maar is ook een storingsbron).
[url]celtemp-services.nl/brandstofkoeler-diesel-benzine…]
Bij de koeler staat dat dit kan zorgen voor een betere prestatie van de motor. Ik vraag me af waarom de brandstof dan verwarmd wordt? Ik kan de link van de voorverwarmer helaas niet openen.
Ooops, dat wil bij mij nu ook helaas niet. A.U.B. even kopiëren en in de adresbalk plakken .
Maar er stond in dat het zinvol is brandstof voor te verwarmen bij temperaturen onder de 5 graden.
Brandstof koelen is zinvol om zo de hogere energiedichtheid terug te krijgen bij bij hoge temperatuur. (Warme brandstof zet uit).
Voor Nederlandse omstandigheden zijn beide systemen eigenlijk overbodig.
Waar kan deze dan zitten?
( P.S.: 1-1).
Had het zelfde probleem bij mijn oude atlas kraan.
Heb een klepje van 25 euro in aanzuigleiding gezet en probleem was opgelost.
succes.
In de tankdop? Weet niet hoe jij t anders noemt?
Ritchie, hebben jullie dan ook een deutz of hurlimann"?
Het was al 2X genoemd. (FerdinandDijkstra & DiggingPete).
Daar vroeg ik ook of iemand daar al aan gedacht had. had alleen even het topic vluchtig doorgelezen. Maar ik zag dat zo snel niet staan.
Ik bedenk me nu ook dat het volstrekt onlogisch is. Dan zou hij ook moeten uitvallen. En voor zover ik gelezen heb gebeurd dat niet.
Niet geheel waar, door de huidige C-R motoren wordt de retourdiesel olie steeds heterdoor de hoge drukken in de rail. Brandstofkoeling is wel zeker aan te raden. Ook de Jaguar 695 Mega was van koeling voorzien omdat dit toch wel vermogen opleverde.
Vanaf welke stand van de brandstofmeter heb je het startprobleem ?
Zou het kunnen dat de opvoerpomp uitgeschakeld word bij b.v.nog 5 liter in de tank ? Volgens de meter dan .
(ik heb begrepen dat er een opvoerpomp in de tank zit ? )
De hoge-druk pompen zouden ook kapotlopen bij te hete brandstof temperatuur (smeerprobleem )
Volgens mij is vermogens-winst niet het doel ; hiervoor kun je de druk wel hoger in de rail regelen .
geeft dan al wel aan dat je moet tanken. Er zit geen pomp in de tank. Er zou nog genoeg in de tank moeten zitten aangezien de tank 175 liter groot is. De opvoerpomp zit voor aan de poelie.
Zou het kunnen dat in het tank-element een sensor zit die de pomp op (te) lage druk zet of zelfs uitschakeld bij weinig brandstof in de tank ?
Dit om drooglopen van de pomp te voorkomen ( Kunnen ze slecht tegen ).
Oftewel zoals bij deutz profiline wordt genoemt. Daar zit wel veel meer electronica op, als zoiets er werkelijk op zou zitten dan zou ik hem helemaal niet meer aan krijgen, en dat is nu ook niet het geval. Na heel vaak rond draaien lukt het nog wel. Accu dan bijna leeg. Denk dat het bij vorst dan niet meer zou lukken.
Ja ; ik zat altijd in de auto.s ; in dat geval (bij bijna lege tank) gooit de computer de motor eerst op half vermogen , tank je dan niet snel ; gooit ie de motor stop (met nog enkele liters in de tank , om drooglopen van de pomp te voorkomen )
Dat doen de huidige tractoren ook. Om het feit dat een C-R inspuitpomp bijna niet te ontluchten is. (Onder water houden is ook geen optie)
volgens mij is de brandstof weg zo:
tank
leiding
opvoerpompje
leiding
filter
leiding
galerij(waar de pompjes in staan, dieselolie loopt van voor naar achter door het blok)
out bout/banjo met klep
leiding
koeler
leiding
tank
Ik vertrouw net als rob de banjo aan het eind van de galerij niet. Of de retourslangtjes van de verstuivers...
Dat van die retoerslangetjes, dat is een goeie, daar had ik nog geeneens aan gedacht, alleen moet dan wel even het klepdeksel eraf
ik gaf ook al aan dat wij die retourslangtjes niet naar de banjo laten gaan, zoals het standaard is, maar met een slang naar de tank vlotter en dan met een hydroliekbuisje 6mm helemaal onderin de tank uitlaten komen. als er dan via die slangtjes wat terug loopt kan er nooit lucht gezogen worden omadat de opening van het hydroliek buisje bijna op de bodem van de tank zit.
koud weer, vorst. klant draait smorgens de voermengwagen leeg voor de koeien. zet trekker buiten. trekker loopt dus heel even maar is nog niet warm als hij weer uit gaat.
om 12 uur laad hij de volgende lading in de voerwagen. (als het koud is wil de shovel niet starten smorgens vroeg, daarom om 12 uur)
maar de trekker wil om 12 uur niet starten, lucht in het systeem.
heel wat keren geweest ontluchten, filter vervangen, slang vervangen. zo flauw van... opvoerpomp gewisseld. klaar.
reden: de opvoerpompkeering dicht niet helemaal af omdat de motor niet goed op temperatuur gekomen is.'
mijn advies. vervang gewoon de opvoerpomp maar eens. als het het niet is kun je m altijd nog weer terug zetten.
Soms sta ik er versteld van, dat ondanks vele luchtbellen, een motor prima kan draaien.
En bij de andere trekker(s) dan?
En wij maar zoeken in de trekker naar de oorzaak.
Goed voor dat het nog opgelost is.
Dus heel circuit nalopen opzoek naar dergelijk iets en dan klem erop.