Hallo,gisteren met de fendt naar tractorwijding geweest maar blijkbaar heeft dat geen goed effect op de 612 gehad want hij steekt al de servo-olie eruit via het vaatje om bij te vullen.
het gaat hier over een 612 lsa-e van 92'
iemand die dit al heeft voorgehad of mij zou kunnen helpen alvorens ik de boel begin te demonteren?
alvast bedankt
mvg Bruno
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Deze is te vervangen.
vervang gelijk het filter.
En weer afvullen met ATF olie
bedankt voor de snelle reactie!
is dat een groot werk?
is het geen 20w20 olie die gebruikt word voor de servo?
De compressor moet er af incl. de steun hiervan.
Er zitten een paar boutjes op een paar rot plekken.
Maar het is zelf te doen als je een beetje handig bent.
kan , maar mijn ervaring is dat atf minder snel schuimt en langer mee gaat.
nu schuimt ie over en valt het op.
kan deze ook olie doorlaten?
Kan , maar zal ie niet snel doen.
In het carter heb je normaal iets overdruk,die druk gaat via de keerring de oliepomp in waar door die dus valse lucht binnen krijgt.
Als de trekker stil staat zou het niet onmogelijk zijn maar dat is minimaal.
waar zou de olie dan wel kunnen weggaan, mijn trekker lust er namelijk nogal wat...
logisch gezien zou je denken als er een dichting kapot gaat en er lucht word getrokken dat er bij stilstand toch olie zou moeten uitlopen? tenzij de dichting vanbinnen kapot is gegaan zoals je zegt en via de motor-carter lucht zuigt?
dus als ik het goed versta kan het maar dat zijn die moet vervangen worden??
Dus het volume van de olie word groter, waar door deze uit de (bruine)voorraad tank komt.
Als de trekker stilstaat, staat dan de bruine tank droog.
In de chassisbalk kan dan nog wel olie zitten maar dat houd dan niet meer over.
De oliekeerring vd pomp vervangen is eerst de goedkoopste oplossing, kost een keer 5 euro oid.
Deze is van de buitenkant vd pomp bereikbaar en te vervangen.
Het stuurfilter , deze zit ter hoogte van het motorolie filter tegen de chassisbalk. (deze word vaak vergeten)rond potje sleutelmaat 24/27.
Probeer dit eerst voor dat je de oliepomp compleert vervangt.
Als hij olie richting het carter zou lekken stijgt dus het olie niveau vd motor.