Beste,
Wij zijn op zoek naar een 1e trekkertje voor werkzaamheden als werken met een cultivator, hooi schudden en wiersen en wellicht ook wat maaiwerk op onze hobby boerderij.
Nu viel mijn oog op een nette ford 2000, maar ik kan zo niet een aanschafadvies/ zwakke punten lijst vinden.
Wellicht dat jullie mij op weg willen helpen?
Vr groet,
Jasper
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar een foto was misschien wel gemakkelijk geweest...
ga ook eens een half uurtje (zeker) test rijden om hem warm te laten worden. kijk dan of hij niet lekt enz.. en of hij geen rare geluiden maakt. een gier uit de bak hebben ze allemaal wel.
en als hij ergens lekt maak er een foto van en raadpleeg ons. dan weet je meer.
Prijzen variëren van zo'n € 1700,- voor een niet al te fraaie, tot maximaal € 2500,- voor een hele nette.
Even testrijden en warm laten worden, en dan even bij lopende motor de oliepeilstok eruit trekken. Spettert er geen olie uit het gat van de peilstok dan zijn in ieder geval de zuigerveren nog in prima conditie.
Klein beetje damp uit de carterontluchting(rechts vooraan de motor) is niet erg, maar als ik dat waarneem trek ik er dus even de peilstok uit want dat geeft me een betere indicatie over de toestand van de motor.
Olie in de motor moet ook mooi zwart zijn.
Als hij grijs/wit van kleur is duid dat op water in de olie.
Je kunt altijd even een aansteker meenemen om zeker te gaan. Kwestie van peilstok eruit trekken en aansteker eronder houden. Gaat de boel knetteren dan zit er dus wel water in de olie.
Aanzuigzeef van de hydrauliekpomp wil wel eens vervuild reken na jarenlang gebruik en niet regelmatig verversen van de achterbrug. Dan wil de hef soms niet meer omhoog, maar ook dat is zonder al te grote problemen te verhelpen. Wel moet dan even het hefdeksel eraf en moet je de aanzuigzeef met daaraan de zwanehals demonteren en schoonspoelen met dieselolie, of je monteert een nieuwe aanzuigzeef.
Koppelingspedaal moet tenminste 1 tot 2 centimeter vrije slag hebben en de koppeling moet lekker soepel aangrijpen.
Dat was het wel zo'n beetje.
Dat was indertijd ook bij mij de hoofd reden om voor een 4000 te kiezen
Even deksel van de versnellingsbak afhalen en de poken aan de onderkant iets oplassen en weer netjes bijslijpen, dan is het over. En als de versnellingspook ook draait dan even weer op zijn plek draaien en even een lasdruppeltje aan weerszijden naast de spanstift leggen. Klusje van nog geen half uur en het is over voor lange tijd.
Ga van het weekend eens kijken, en laat dan even mijn bevindingen weten!
Bedankt voor de reacties!