Afgelopen week is de pomp van de uitrijwagen vernieuwd. Nu blijkt de druk van de nieuwe pomp Echt heel veel hoger.
1 Van de ventielen word ook als het ware open getrokken als die bediend word.
Het gaat om een zogenaamd gehoornd blok met joysticks. Het is direct op het ventielblok gemonteerd.
Heeft iemand hier ervaring mee? We gaan er uit komen maandag maar wat advies is welkom!
De pomp kan 150 ltr leveren!
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zoja, kan je deze niet instellen dat die wat rapper opengaat?
zodoende de druk op het ventielblok vermindert word?
Dit is goed omdat de kraan een aantal heel krachtige functies vraagt.
Door de nieuwe pomp kan ik nu ook makkelijk een knipper monteren!
Het blok is wel af te stellen per ventiel volgens mij. Dit zou mogelijk kunnen met het verdraaien van bouten/ schroeven bovenop de uitgangen van de ventielen.
Gekoppeld aan een ventielblok en een 7 meter lange bosbouwkraan.
Die gaven problemen en waren een risico met cavetatie en losschieten. (heb mijn oliekoeler daardoor een keer opgeblazen)
komt heel vaak voor doordat de retour ''dichtslaat''.
Volgens mij is het een smoorklep die dus na het ventiel zit.
Daar word het dus ook lastig, de liters laten de cilinder beetje te snel bewegen. Ondertussen word er ook aan die pal getrokken.
Het zou dus kunnen dat dit erger word door meer te smoren en om het te verhelpen zou de kraan nog sneller worden.
Ik twijfel alleen of dat fris blijft voor de trekker zelf of dat dat puur afbeulen wordt.
Ik geloof en hoop dat die op de hoge staat.
kramp.com/shop-nl/nl/…
Maar ik zou eerst het toerental van de pomp.terug brengen... Is een stuk.goedkoper
Het is als volgt: De pomp was zo lek als een mandje de tandwielkast was ook lek. De pomp is vervangen door eenzelfde als er op zat.
Tandwielkast nieuwe keerringen en lagers erin.
Loopt lekker maar mijn voorgangers hebben redelijk wat stunts uitgehaald om de boel goed lopend te houden.
Nu was het over en is de boel vervangen.
Ik heb zelfs nog de optie de tandwiel kast ertussenuit te halen.
@JD3010 jou berekening moet waarschijnlijk x 1.5 gezien de tandwielkast die ertussen zit.
terugrekenend vanuit het vermogen nodig om een harvesterkop max te laten werken is er 80 pk nodig voor een soortgelijke pomp 200 ltr op 220 bar te laten doen.
Hoe dan ook, het loopt nu niet lekker.
Door deze discussie kan ik morgen beter en sneller de boel voor elkaar krijgen en dingen uitproberen.
Ga je anders met een paard met kraan aan de gang dan....
Met paard en kraan. Ik vermoed dat ik geschopt ga worden als de aftakasstomp onder de staart erin gaat.
De slangenbundel op de kraangiek (3/8 of 1/2 duims slang? ) lijkt me ook te veel weerstand geven voor 150 liter pompcapaciteit.
Klinkt heel anders maar gaat zoals het lijkt gewoon goed.
Grtz
Johnny
Is je tandwielkast wel geschikt voor zoveel vermogen ?
Bij veel van deze pomp tandwielkasten houdt het bij 30-40pk wel op. Als die 61cc pomp 2500rpm draait op 200 bar dan zit je al op 70pk.
Deze pomp mag continu max 190bar draaien, tijdelijk stukje meer, dus pas op als je straks de hele dag gaat knippen op 250 bar, dan is het snel gebeurd.
En nu je meer opbrengst hebt zal je olie ook sneller warm worden.
Wat toch weer een geluk, geniet er van....
Voor je het weet is het weer op...