Hallo,
ik ben al een tijdje bezig met het opknappen van een Deutz D5505 bouwjaar '66, het probleem is dat hij niet aanslaat.
De motor start wel, maar hij slaat niet aan. Het vreemde is dat hij een paar maand geleden wel startte. Ik heb al heel veel geprobeerd, ik heb alles losgehad, daarom dacht ik dat er misschien rommel in de verstuiver zat. Maar ik heb dit even getest en ze deden het bij 130 bar. Maar ze verstuiven niet mooi, bij 170 wel. Zou het hier aan kunnen liggen? Want als ik hem met remreiniger start via de inlaat, dan loopt ie alleen maar op de remreiniger. Heeft iemand een idee?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D5505 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hopelijk komt hij weer aan de praat...
men bedoeld dat het ook met een 3 of 4 cylinder kan dat je de verstuiver leiding van verstuiver 1 aan de 2e hebt zitten of 4 aan 3. even controleren
Maar wat heb je allemaal los gehad dan? Lijkt me sterk dat je de verstuiverleidingen verwisseld hebt...
P.S.: Behoort J.. illegaal (niet bij echte naam te noemen) niet tot je kennissenkring? Hij is ook een wandelende trukendoos bij dergelijke gevallen.
Hoe goed/slecht startte/liep de motor voor deze ingreep.
Hoe heb je de pomp weer op "tijd" gezet?
Ik vrees toch dat er vuil/stof in het hogedrukgedeelte van het inspuitsysteem is gekomen waardoor nu de pomp onvoldoende hoeveelheid en inspuitdruk geeft en/of de verstuivers door vuil slecht werken.
Ik heb alles van te voren gemarkeerd en weer zo terug gezet.
Is het te proberen om een verstuiver eruit te draaien en dan vast te maken aan de verstuiverleiding en dan starten om te kijken of ie goed verstuift?
Ja, dat truukje wordt hier wel vaker geadviseerd. Dieselnevel niet inademen!
Heb je de ringetjes onder de verstuivers (in de cylinderkop) na het testen ook vernieuwd?
ik heb alle verstuivers apart eruit gehaald en getest aan de branstofpomp. ze doen het allemaal en vernevelen.
Ik krijg toch sterk het vermoeden dan de brandstofpomp niet op tijd staat, maar dat is tegenstrijdig omdat hij 3maand terug wel gelopen heeft.
Maar ik wil dit toch controleren. Weten jullie ook hoe dat presies moet? want er staat wel wat op de poelie, maar ik weet niet precies hoe dat zit en hoe het moet.
alvast bedankt
Je schreef bij de demontage van de brandstofpomp merktekens te hebben geplaatst. Gezien de verschijnselen nu, vermoed ik dat je per ongeluk/spelenderwijs toch aan motor of brandstofpomp hebt gedraaid waardoor deze 360 graden achter loopt op tijd. ( Dus de inspuiting plaats laat vinden terwijl de betreffende cylinder juist wisselt van uitlaat- naar inlaatslag).
Dit kun je nu makkelijk, met de gedemonteerde verstuivers, controleren door de motor handmatig rond te draaien en te letten op wel of niet beweging van de kleptuimelaars, van bijvoorbeeld de eerste cylinder, als de bijbehorende verstuiver in werking treedt.
(De 4-takt-motor maakt immers 2 omwentelingen terwijl de as van de brandstofpomp er dan 1 maakt).
ik heb het uitgevoerd wat je hebt vertelt:
de inlaat gaat open en dicht en dan spuit hij diesel en daarna gaat in uitlaatklep open en dicht.
Deze volgorde is de goede. De pomp zit dan, op de fijnafstelling na, juist gemonteerd.