Illustratie van:

Deutz D5006 - brandstofpomp

Hallo

weet iemand met welk boutje de trekker stationair iets meer toeren laat draaien ?
traktor.webgallerier.dk/album/628/…

Deel dit topic

Reacties

valmet6400power
Ik zou zeggen geen van 3en, tenzij Deutz ern ander systeem heeft qua brandstofpomp.
zandvliet-120
@valmet6400power voor mijn gevoel kan het met boutje 😛. Maar ik wil het wel zeker weten
case inter kracht
Geen van die 3.
Je moet kijke waar je gashendel zit en zorg dan dat die minder ver terug kan met een stel boutje
Zit 1 stelboutje voor je max en de andr voor minimum. Toere afstelling
zandvliet-120
@case inter kracht die zit er niet op alleen dat je hem volgas meer/minder toeren kan laten maken en bij de deutz dx van me buurman moest dat met zo'n boutje maar die heb een andere pomp
Fendt926Driver
Als je een beetje technisch bent ga je ghet stangenstelsen van het voetgas naar de bransdtof pomp langs. daar waar het vorkje aan de brandstofpomp gemonteerd is even loshalen contra moertje losdraaien en 2 of 3 heer uit draaien zodat stangetje langer wordt en weer proberen. op andere plekken is hij ook te verdraaien en voilla hij loopt meer toeren
valmet6400power
@zandvliet-120
Volgens mij zit ik aardig goed nog 😄
zandvliet-120
@Fendt926Driver bedankt ik zal even kijken
Wimsumar
Beste Zandvliet-120:
Quote @zandvliet-120:
boutje 😛. Maar ik wil het wel zeker weten

De functie van boutje-C had je eigenlijk al wel moeten weten.
Dit is namelijk het niveauplugje van de smeerolie in de brandstofpomp (welke om de 50 draaiuren ververst zou moeten worden(!). Tenminste, dat is voorschrift bij Fendt met Bosch-pomp ).

P.S.: Geen paniek hoor, er is geen hond die dat doet. De pomp zit (normaal) vaak vol met dieselololie en dat smeert ook.

Verversen?
Plugje losdraaien (even een milieuvriendelijke lekbak onder de trekker plaatsen) en de pomp leeg laten lopen. Vervolgens de beluchtingsdop verwijderen en olie ingieten totdat het straaltje oude diesel wat langs het plugje naar buiten komt 'olie-achtig' wordt (pakweg 0,33 liter olie).
De nieuwe olie drijft de "oude" olie-/dieselmengsel onder uit de pomp via het plugje uit.
zandvliet-120
@Wimsumar ja dat wist ik maar ik had dit plaatje even van google gehaald en gebruikt, maar alsnog bedankt voor de informatie
major6cil
Boutje A is de stationair schroef.
Daarmee schroef je het stationair toerental omhoog.
Bout B is he bufferveer tegen het halen.
en C is voor het olieniveau
zandvliet-120
@major6cil wat betekent bufferveer
major6cil
Die kan je verstellen als de motor haalt, dan word hij rustiger
zandvliet-120
@major6cil dus dan word hij iets slapper
major6cil
Nee, dat niet, want dan moet je de regelveer slapper zetten
zandvliet-120
@major6cil heb hij alleen iets minder pit met optrekken ofzo?
Schluterfan
De Schlüter draaide hier nerveus op stationair toerental. Toen is mij gezegd dat door het bovenste boutje klein beetje in te draaien (beginnen met kwartslag) het toerental zou verhogen. Je moet het wel doen als de motor draait, zodat je het hoort.

Dat nerveus draaien schijnt te komen door slijtage in de brandstofpomp.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D5006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
18