Beste Leden,
Heeft er iemand ervaring met het opdraaien van een brandstofpomp van een JD 3030 uit 1979? Graag zou ik iets meer vermogen uit de trekker halen voor het trekken van een mesttank.
Met vriendelijke groet,
Rick
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3030 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
bij mij was het gedaan heb het zelf niet gedaan was er wel bij haha.ik zou het zelf ook niet doen maargoed dat moet hij zelf weten
*Heb ik het al eens gedaan? -> Niet bij de 3030, wel bij een Fiat 680. Dit beviel zeer goed, de trekker kreeg ca. 15 pk meer en hier hebben we zelf +- 2000 uur probleemloos mee gedraaid.
*Foto's van de pomp zal ik deze week even uploaden.
*Resultaten van het opdraaien zal ik volgende week posten.
*Hebben jullie enig idee hoeveel vermogen je extra kan geven aan de 3030? Mijn wens is (maar ik weet niet of dat reëel is) om ca. 15 pk extra te genereren waarmee de trekker net iets boven de 100 pk uit zal komen.
Mvg, Rick
aan de zijkant van de pomp los je het plaatje met ringsleutel 8.
als je nu in de pomp kijk zie je 2 boutjes van ringsleutel 8, die lossen, hievoor moet je de pomp 180 graden draaien voor het andere boutje te lossen, dan kun je in een uitsparing een plaatje omhoog schuiven, 2mm is zeker voldoende, boutjes terug vaste zetten en klepje er weer op
ontluchten hoeft niet, gewoon starten.
ik zou graag mijn brandstof pomp "op tijd" willen zetten en daarna het maximaal haalbare vermogen uit de pomp halen. iemand enig idee?
Even een vraagje, het verdraaien van de brandstofpomp zodat je ook het andere klemboutje van de stelplaat los kan draaien, dat doe je door de motor (aan de pulley bijvoorbeeld) gewoon een stukje te draaien?
Als allebei die boutjes los zijn, dan moet de pomp dusdanig gedraaid staan zodat ik de opening in die schijf kan zien om hem af te stellen? Als dat zo is, moet ik hem dus weer even starten maar loop ik dan niet weer de kans dat de pomp ontregeld wordt? (Ben ik een beetje bang voor namelijk).
wel bedankt al!