Illustratie van:

John Deere 3030 - Opdraaien brandstofpomp John Deere 3030

Beste Leden,

Heeft er iemand ervaring met het opdraaien van een brandstofpomp van een JD 3030 uit 1979? Graag zou ik iets meer vermogen uit de trekker halen voor het trekken van een mesttank.

Met vriendelijke groet,

Rick

Deel dit topic

Reacties

OhDeere
Ik zou dit aan de dealer overlaten. Even voor de vermogenstester, kijken wat hij heeft en dan bijstellen. Bij zo'n oude JD is dat heel goed te doen.
valmet6400power
Heb je een foto van de pomp? Dat verduidelijkt het voor ons!
3130ls
Op de zijkant van de pomp zit een klepje met 2 boutjes,die moet je loshalen en daar zit een schuifje in met 2 boutjes.die moet je iets oplossen en dan kan je het schuifje verstellen.het is wel een engelse maat sleutel.ik zou het wel voor de waterrem doen,dan kan je hem zo stellen dat hij ook taaier word
3130ls
Ff aan@roy jd3130 vragen die stelt hem ook vaker
atlaspower
Quote @3130ls:
.het is wel een engelse maat sleutel
Heb je het wel eens gedaan ? het is gewoon de ringkant van een normale steek/ringsleutel, niks raars aan, je moet alleen wel even de pomp verdraaien want het zijn 2 boutjes, die even een slag los halen ,dan het schuif plaatje een klein beetje ( 3 mm is zat voor ietsje meer vermogen )verschuiven ten opzichte van de bevestiging, boutjes weer vast klepje ervoor en ontluchten,, en ik denk dat als staleemster3 dit hieronder leest/doorneemt wel het 1 en ander duidelijk voor hem word annatefka.com/perkins/cav-pomp.pdf/
3130ls
@atlaspower bij de mijne zat hij tussen maat 9 en 10 in geloof ik.is alweer ff geleden.in principe zijn de meeste bouten bij john deere engelse maten.
bij mij was het gedaan heb het zelf niet gedaan was er wel bij haha.ik zou het zelf ook niet doen maargoed dat moet hij zelf weten
atlaspower
@3130ls ik heb al heel wat cav pompen opengehad ondertussen en het was altijd standaard ringsleutel maat, of je moet hele oude ruime versleten ring sleutels gebruiken die je af en toe hier langs ziet komen bij de handige doe hetzelfer dan zal het inderdaad niet lekker gaan,
3130ls
@atlaspower oow ja dat zou kunnen,ik weet alleen dat die engelse maat toen precies paste en een gewone ringsleutel niet.voor de rest weet ik het ook niet meer.alleen zou ik hem niet zo verstellen maar voor de waterrem dan weet je wat je doet.
JD3010
Quote @3130ls:
de meeste bouten bij john deere engelse maten.
Engelse pomp hé. 😉
3130ls
@JD3010 zit ook aan de verkeerde kant haha.heel veel boutjes kun je zowat niet met gewone sleutels afdraaien
JD3010
@3130ls Zo vaak zit ik gelukkig niet aan die pompen. Het kost dan alleen maar geld.
staleemster3
Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties!

*Heb ik het al eens gedaan? -> Niet bij de 3030, wel bij een Fiat 680. Dit beviel zeer goed, de trekker kreeg ca. 15 pk meer en hier hebben we zelf +- 2000 uur probleemloos mee gedraaid.
*Foto's van de pomp zal ik deze week even uploaden.
*Resultaten van het opdraaien zal ik volgende week posten.
*Hebben jullie enig idee hoeveel vermogen je extra kan geven aan de 3030? Mijn wens is (maar ik weet niet of dat reëel is) om ca. 15 pk extra te genereren waarmee de trekker net iets boven de 100 pk uit zal komen.

Mvg, Rick
3130ls
@staleemster3 (@Roy jd3130)rijd met 120 pk volgens mij.alleen weet ik niet of hij goed koelt als hij dan moet werken
DANOONTJE POWERR
@staleemster3 John Deere is nog geen Fiat! 😃
john deere3140
Zoveel pk heb je niet meer hoor, maximum 15

aan de zijkant van de pomp los je het plaatje met ringsleutel 8.
als je nu in de pomp kijk zie je 2 boutjes van ringsleutel 8, die lossen, hievoor moet je de pomp 180 graden draaien voor het andere boutje te lossen, dan kun je in een uitsparing een plaatje omhoog schuiven, 2mm is zeker voldoende, boutjes terug vaste zetten en klepje er weer op
ontluchten hoeft niet, gewoon starten.
staleemster3
Het is inderdaad een 3130! Maar waar de verschillen in zitten ben ik nog niet echt achter.
staleemster3
Even complimenten voor roy jd3130! Mocht je vragen hebben omtrent de brandstofpomp en het afstellen/opdraaien ervan moet je bij hem zijn. Hij kan het je goed uitleggen mits hij zijn geheimen wil delen natuurlijk. Collega's trekkertrek zullen weining kans hebben denk ik zo 😉 Mijn pomp heb ik als test iets omhoog gezet en inmiddels ook weer terug gezet. Je krijgt aanzienlijk wat vermogen erbij maar ook het verbruik gaat flink omhoog!
staleemster3
@john deere3140 Ook een goede uitleg! Pomp 180 graden draaien met de stopknop uit en je kan prima bij de boutjes. Gewoon sleutel 8. En idd een paar mm is voldoende!
Volvobm2250
@atlaspower ik was aan het zoeken naar een pomp afstelling en toen kwam ik terecht op jou link van de cav pomp,
ik zou graag mijn brandstof pomp "op tijd" willen zetten en daarna het maximaal haalbare vermogen uit de pomp halen. iemand enig idee?
jelledexta
@atlaspower Hallo,

Even een vraagje, het verdraaien van de brandstofpomp zodat je ook het andere klemboutje van de stelplaat los kan draaien, dat doe je door de motor (aan de pulley bijvoorbeeld) gewoon een stukje te draaien?
atlaspower
@jelledexta kan, ik doe het altijd door even de contact sleutel kort om te draaien, tot de pomp goed staat, wel met de pomp op uit stand, als je het een beetje door hebt dan hoef je het maar 1 a 2 keer te doen en hij staat goed, een 6 cilinder verdraaien via de poelie is vrij zwaar 😃
jelledexta
@atlaspower Ik kreeg de 4 cilinder al niet verdraaid... 😛 vandaag even gekeken in de pomp. Als ik dat ene klemboutje los heb en de motor 1sec start om de andere los te draaien, loop ik dan niet de kans dat de hele afstelling verschuift zegmaar?
Als allebei die boutjes los zijn, dan moet de pomp dusdanig gedraaid staan zodat ik de opening in die schijf kan zien om hem af te stellen? Als dat zo is, moet ik hem dus weer even starten maar loop ik dan niet weer de kans dat de pomp ontregeld wordt? (Ben ik een beetje bang voor namelijk).

wel bedankt al!
atlaspower
@jelledexta je moet natuurlijk het boutje bij de schuif als laatste losdraaien, dus eerst het boutje aan de achterzijde van de schuif, dus ronde gedeelte los, los is dus gewoon los en niet verder, dan even starten en dan de bout bij de schuif, dan verstellen, boutje weer vast, en even starten en boutje ronde zijde vast, ontluchten, klaar
jelledexta
@atlaspower Bedankt!!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3030 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
54