Hallo mede forummers,
Ik heb een b6000 aangeschaft en nu had ik enkele vragen.
Wat is de bandenspanning. Hetzelfde als bij een grote tractor?
De achterwielen zijn ook zijwaarts te bewegen(van de tractor af). Is dit normaal of niet?
zijn er verder nog punten van aandacht?
alvast bedankt voor de te nemen moeite.
groet,
pim dings
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Kubota B6000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
kubotabooks.com/AutoIndex/index.php/…
De verstelmogelijkheid van de achterwielen is op dergelijke minitrekkertjes vaker van toepassing. Voor stabiliteit, de breedste stand instellen.
Belangrijkste aandachtspunt bij deze trekkertjes is dat je als bestuurder totaal geen bescherming hebt bij omkantelen (tenminste, een rolbeugel ontbreekt meestal). Dus 'voor de gein' even een rondje crossen of een struikje uit de tuin trekken is bij voorbaat fataal!
De 'Jappannertjes' die via de landelijke/europese importeurs zijn binnengekomen hebben een "goed"-draaiende aftakas en volledig assortiment werktuigen.
Inderdaad deutzke m620 de B6000 heeft linksdraaiende aftakas.
Er zijn inderdaad speciale machines voor
de zijdelinkse speling zit hem in de ruimte tussen de 6 kantige as en de 6 kantige velg.
Dit is op te lossen doormiddel van klem bouten te lassen/monteren.
Evt wil ik dit voor je regelen, als je in de buurt van Friesland woont kom je maar langs.
Als je nog vragen hebt kun je me altijd vragen
bedankt voor de antwoorden. Is de bandenspanning van 1 tot 1,25 bar voor alle banden hetzelfde?
Groet,
pim dings
Ja.
Dat zijn de adviesbandenspanningen bij maximum belasting + maximum rijsnelheid.
Iets zachtere banden komt het rijcomfort nogal ten goede bij zo'n ongeveerde minitrekker.
(Ik heb bij m'n Iseki een luchtbandje onder de zitting scharnier liggen om de ergste klappen wat op te vangen).
Dag Wim , dat zal hij dan zelf moeten uitzoeken wat het beste is , maar ik geef toe , op mijne kubota staan ook wat zachter ; inderdaad voor het comfort .
Bedankt voor de reacties. Ik heb de handleiding uitgeprint en die ga ik eens goed doorlezen maar nu kan ik hem alvast gebruiken(Het is nu snoeitijd!) en kan ik de banden sowieso op de juiste spanning zetten.
@paulusmahandel. Ik kom uit Noord Brabant. Aan de andere kant van Nederland maar bedankt voor het aanbod!
ik had toch nog een kort vraagje. Hoe lang moet ik ongeveer voorgloeien en is dit altijd noodzakelijk?
groet,
pim dings
Ja, erg belangrijk, met name voor de koude start moet voldoende lang gegloeid worden. Dit is minstens ongeveer 20 à 30 seconden.
Ook eenmaal warm is na enkele minuten stilstand aan te bevelen weer te gloeien (10 à 15 seconden) voor een vlotte start. (Althans, dit is bij mijn vergelijkbare iseki minitrekker).
Dat staat immers wel op de banden die er nu onder zitten.
Ga voor nieuwe naar een landbouwbandenbedrijf om je de beste prijs/kwaliteitsverhouding aan te laten meten.
Het staat in grote cijfers aan beide zijden van de band. (Je hebt ook de handleiding waar het in staat. Dan weet je wat je moet zoeken op de band).
Je kunt ook een band meenemen naar de bandenhandelaar. Voor hun is het "appeltje/eitje".
vanavond is bij de stang waar de heflatten aan vast zitten de bout van het oog afgebroken waar de dwarstang aan hangt. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Hoe hebben jullie dit opgelost? Of is dit in jullie ogen toch de beste oplossing? Ik hoor het graag van jullie waarvoor alvast dank.
groeten,
pim
Pardon? :? Welke oplossing?
In de Kubota-6000 service manual staat op pagina 20 een afbeelding waarop ik (denk te) zie(n) dat de "dwarsstang" op z'n plaats wordt gehouden in 2 platen (met ogen) links en rechts vastgeschroefd (met 4 boutjes) aan het differentieelhuis.
Is 1 van deze platen nu losgeknapt? (Dat wil zeggen: de boutjes gebroken?).
kubotabooks.com/AutoIndex/index.php/…
Ik heb geen voorstelling hoe dit op een Kubota zit (Bij mijn iseki minitrekker is dit anders). Maar kan er tussen de ogen een dikke strip ijzer gelast worden zodat de kracht van het werken met de grondbak op heel het differentieelhuis steunt en niet alleen op de bevestigingsdraadeinden aan komt?