Hallo mede TF'ers
Wij kunnen het loadsensing ventiel/koppeling op onze Fendt 515C (1999) niet vinden.
Weet iemand van jullie waar deze vandaan hoort te komen, en of deze ook standaard achterop de trekker bij de rest van de ventielen is opgebouwd?
Bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 515 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
in ieder geval optioneel dan, zou het eens moeten bekijken, heb wel ergens nog een folder liggen
en load sensing aansluiting is idd optie alleen op de 500 heel weinig geleverd.
de 500 heeft een loadsensingpomp voor de hef voorasvering en ventielen en een enkele tandwielpomp voor het sturen
onze JD (1994) heeft dat wel
een soort snuffel leiding.
snuffelleiding is kleiner als de rest, bij ons zit hij boven de rechter zwarte hydroliek"doos" ik kan morgen wel even foto maken voor je
Je kunt ook de oliedruk van de tandwielpomp gebruiken voor je gps. Deze pomp is namelijk voor het sturen en dan ben je ook geen duren loadsensing stuurschuif nodig
daarvan staat ook een mooie foto in de handleiding, maar deze aansluiting mist dus bij ons.
Zit er standaard wel een aansluitpunt op een ventielenblok ergens op de trekker? dan kunnen wij zelf wel een leiding daarvoor aansluiten.
weet ik niet, mis je alleen de snuffel of ook de pers en retour? ik zal morgen even uitvissen waar ze aangesloten zitten
dat is ook gedaan, maar nu stuurt het stuur i.p.v. de wielen
er zit wel een drukloze retour op
bedankt
misschien zit daar dan het probleem!
doet de gps het wel goed als je het stuurwiel vast houdt? of slaat de gps dan af?
Het ventiel met de sensor die er voor zorgt dat het gps uitschakelt bij een stuurbeweging is opgebouwd door de dealer.
Het probleem is nu dat het stuur stuurt maar de wielen niet.
Het GPS slaat dan denk ik af, de dealer kan er namelijk ook niks wijs van worden. zij hebben dit probleem nog nooit gehad
haha ja, dat was ook het eerste wat ik zei!
morgen de dealer maar even vragen waar dan een LS snuffelleiding vandaan getoverd kan worden
iig bedankt alvast!
AG leader (autofarm), met twee bolletjes. het "goeie systeem" zoals mijn vader het zegt.
In principe heb jij de slangen van de orbitrol naar cilinder "doorgehaald" en de stuurslangen van gps der tussen gemaakt. Nou is t zo dat bepaalde trekkermerken/typen gebruikmaken van reactief steering als jou trekker dit ook heeft betekend het dat jij zodra je op gps ga sturen de slangen tussen orbitrol en "t stuk"(waar de gps stuurslangen aan komen) moet gaan afsluiten. Autofarm heeft hier speciale 2/2kleppen voor incl bekabeling
de 500 serie is ook zonder ls pomp geleverd.ook voor de externe olie.
Hoeft niet hoor, het probleem is opgelost door het mechanisatiebedrijf.
De fout zat in een combinatie van hydrauliekslangen en de LS aansluiting op de trekker.
IIG iedereen bedankt