Illustratie van:

Fendt 515 C - Loadsensing fendt 515c

Hallo mede TF'ers

Wij kunnen het loadsensing ventiel/koppeling op onze Fendt 515C (1999) niet vinden.
Weet iemand van jullie waar deze vandaan hoort te komen, en of deze ook standaard achterop de trekker bij de rest van de ventielen is opgebouwd?

Bedankt

Deel dit topic

Reacties

Fendttrisixfan
Zit er standaard niet op en volgens mij optioneel af fabriek ook niet te krijgen op een 500
Dr Fendt
Volgens mij.staat in de handleiding van de 500 serie een hoofdstuk over loadsensing...
marco steyr
500 serie heeft geen load sensing volgensmij
Fendttrisixfan
@Dr Fendt
in ieder geval optioneel dan, zou het eens moeten bekijken, heb wel ergens nog een folder liggen
Dr Fendt
Net even naar onze 512c gelopen en de handleiding bekeken, er is inderdaad een paragraaf over loadsensing.. met een.foto van de achterbrug met 2 la ventielen
Is zeker geleverd, maar dacht wel als optie. Zie de link voor meer info: gvs-agrar.ch/kundendienst/fendt/…
930triplemaaier
500 heeft load sensing hydrauliek
en load sensing aansluiting is idd optie alleen op de 500 heel weinig geleverd.
monteurtje
Zit er überhaupt wel een loadsensing pomp op? Zijn er ook veel geleverd met een tandwielpomp.
930triplemaaier
@monteurtje de toenmalige 300 serie had een dubbele tandwielpomp
de 500 heeft een loadsensingpomp voor de hef voorasvering en ventielen en een enkele tandwielpomp voor het sturen
vanmeij
Ik heb het boek er ook op nageslagen, daar staat alleen een foto in, met de aansluiting voor LS. ik dacht dat trekkers van die leeftijd bijna standaard als LS hadden.
onze JD (1994) heeft dat wel
fendt308-driver
Wij hebben loadsensing op onze 512C, welke van de 3 ventielen zoek je dan?
vanmeij
Wij hebben een LS aansluiting nodig voor het aansluiten van het RTK gps systeem. waar kan ik deze dan op monteren?
vanmeij
@fendt308-driver
een soort snuffel leiding.
fendt308-driver
@vanmeij
snuffelleiding is kleiner als de rest, bij ons zit hij boven de rechter zwarte hydroliek"doos" ik kan morgen wel even foto maken voor je
930triplemaaier
@vanmeij kun je deze niet gewoon aftakken van de leiding die naar het ventielenblok lopen?

Je kunt ook de oliedruk van de tandwielpomp gebruiken voor je gps. Deze pomp is namelijk voor het sturen en dan ben je ook geen duren loadsensing stuurschuif nodig
vanmeij
@fendt308-driver
daarvan staat ook een mooie foto in de handleiding, maar deze aansluiting mist dus bij ons.
Zit er standaard wel een aansluitpunt op een ventielenblok ergens op de trekker? dan kunnen wij zelf wel een leiding daarvoor aansluiten.
fendt308-driver
@vanmeij
weet ik niet, mis je alleen de snuffel of ook de pers en retour? ik zal morgen even uitvissen waar ze aangesloten zitten
vanmeij
@930triplemaaier
dat is ook gedaan, maar nu stuurt het stuur i.p.v. de wielen 😄
vanmeij
@fendt308-driver
er zit wel een drukloze retour op
bedankt
930triplemaaier
@vanmeij je hebt namelijkk ook nog een wisselventiel die het sturen omschakelt van het stuurwiel naar de elektrische stuurschuif daar zit ook nog een sensor die er voor zorgt dat zodra je zelf stuurt de gps uitgeschakeld wordt
vanmeij
@930triplemaaier
misschien zit daar dan het probleem!
930triplemaaier
@vanmeij dat denk ik ook
doet de gps het wel goed als je het stuurwiel vast houdt? of slaat de gps dan af?
vanmeij
@930triplemaaier
Het ventiel met de sensor die er voor zorgt dat het gps uitschakelt bij een stuurbeweging is opgebouwd door de dealer.
Het probleem is nu dat het stuur stuurt maar de wielen niet.
930triplemaaier
@vanmeij dan zijn waarschijnlijk de slangen op dat ventiel verkeerd aangesloten
vanmeij
@930triplemaaier
Het GPS slaat dan denk ik af, de dealer kan er namelijk ook niks wijs van worden. zij hebben dit probleem nog nooit gehad 😞
vanmeij
@930triplemaaier
haha ja, dat was ook het eerste wat ik zei!
vanmeij
@930triplemaaier
morgen de dealer maar even vragen waar dan een LS snuffelleiding vandaan getoverd kan worden 😄

iig bedankt alvast!
keeko
Dunste leiding (8 mm) op LS-pomp is LS leiding. Hier kan je op elke willekeurige plek een leiding aan knopen, mits(!) je hiervoor een wisselklep gebruikt en deze op de juiste manier monteerd. Het beste is om hiervoor iemand met verstand van zaken de boel te laten monteren of je goed te laten adviezeren.
casejxu
@vanmeij welk merk systeem aan het opbouwen dan?
vanmeij
@casejxu
AG leader (autofarm), met twee bolletjes. het "goeie systeem" zoals mijn vader het zegt.
casejxu
@vanmeij ben ik mee eens haha 😄 bouw t zelf ook wel eens op dus vandaar...

In principe heb jij de slangen van de orbitrol naar cilinder "doorgehaald" en de stuurslangen van gps der tussen gemaakt. Nou is t zo dat bepaalde trekkermerken/typen gebruikmaken van reactief steering 😉 als jou trekker dit ook heeft betekend het dat jij zodra je op gps ga sturen de slangen tussen orbitrol en "t stuk"(waar de gps stuurslangen aan komen) moet gaan afsluiten. Autofarm heeft hier speciale 2/2kleppen voor incl bekabeling
monteurtje
@930triplemaaier

de 500 serie is ook zonder ls pomp geleverd.ook voor de externe olie.
fendt308-driver
Ik heb wel 3 foto's maar er is weinig bijzonders op te zien 😳 moet ik ze alsnog ff uploaden?
vanmeij
@fendt308-driver
Hoeft niet hoor, het probleem is opgelost door het mechanisatiebedrijf.
De fout zat in een combinatie van hydrauliekslangen en de LS aansluiting op de trekker.

IIG iedereen bedankt
fendt308-driver
Oke, mooi dat het gelukt is 😄 maar de LS heb je dus nodig voor gps??

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 515 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
19