Mijn tractor ligt uit elkaar om de pakkingen te vervangen( lekte aan alle kanten ) zo ook de koppakking. die ging er moeilijk af en blijkt er een klein scheurtje in de cilinderbussen te zitten. motor liep voorheen als de beste.
moet je deze bussen altijd vervangen ook al liep de motor prima. als ik ze moet vervangen waar moet ik dan opletten tijden montage/opbouw.
voor degen die antwoord alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
hoe je dat moet doen weet ik ook niet
Niet de goedkoopste maar zeker niet de duurste
Verder goed kijken of de bussen niet verzakt zijn. Ze moeten minimaal vlak zijn tov het blok. Beter is het dat ze boven het blok uit komen. Zo niet, bussen vervangen en als lapmiddel kun je shims onder de bussen plaatsen, zodat ze hoger komen te zitten.
Uit laat vlakken wat is dat precies?
Moet er dan ook een andere demper op?
Bussen heb ik nieuwe in laten persen door een revisiebedrijf en kop heb ik ook laten reviseren en krukas laten slijpen.
Verdere onderdelen zoals keringen, lagerschalen, lagers, pakkingen, zuigers en zuigerveren heb ik allemaal door revisiebedrijf laten bestellen. Weet je zeker dat je goed spul hebt (motor is van perkins en zijn ook allemaal originele perkins onderdelen in gekomen). En nadat we alles zelf in elkaar hebben gezet zat er ook nog gewoon 1 jaar garantie op. Spullen moet ik zeggen waren wel ruim 2 keer zo duur als bij histoparts maar het was wel een heel gemak met in elkaar zetten.
Groetjes en succes ermee.
PS kan eventueel adres bezorgen van de revisieman.
Maar ik ben het met je eens dat je dan volledig klaar bent.