Hallo,
Op de New Holland 8160 van mn opa is laatst een storing op komen dagen dat er helemaal geen oliedruk meer is en dat de trekker dus onmiddellijk stil gezet dient te worden. Allereerst heb ik gecheckt of er nog überhaupt oliedruk was, maar omdat de trekker al wel wat heeft gedraaid sinds de storing en nog steeds loopt, en omdat de oliefilter warm wordt nadat de trekker een tijdje gedraaid heeft kan ik wel met enige zekerheid zeggen dat er wel degelijk oliedruk is en dus niet totaal geen oliedruk. Ik heb dus een sterk vermoeden dat het aan de oliedruksensor ligt en wil deze dan ook graag vervangen/nakijken. Het enige probleem is dat ik niet weet waar deze zich bevindt op de trekker en in het handboek staat dat ook niet aangegeven.
Weet iemand waar deze zich bevindt of zou er nog een ander probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt
Chris
PS:
Ik voeg gelijk even een paar foto's toe waarvan ik denk dat het de oliedruksensor is, maar voordat ik zekerheid heb ga ik niet zomaar ergens aan draaien
Overzicht:
imageshack.com/a/img838/…
Rechts oliefilter:
imageshack.com/a/img845/…
Links oliefilter:
imageshack.com/a/img845/…
PS2:
Ja ik weet het, die oliefilter moet vervangen worden, ben daarmee bezig
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland 8160 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De trekker heeft 2 "oliedruksensoren"
De eerste is deze rechts van de filter, dit een sensor die een doorgeeft hoeveel oliedruk er is door middel van een spanningsvariatie tussen 0 en 12V. En maakt dit kenbaar door een aantal blokjes te tonen op het digitale dashbord aan de linkerzijde, samen met de brandstofmeter en temperatuurmeter.
De 2de is meer een oliedrukcontact, dit is de component links van de filter, deze is niet een staat door te geven hoeveel druk er aanwezig is. Dit kan meer gezien worden als een schakelaar die open of toe kan, 0 of 12 V.
Deze zorgt voor het oliedruk-lampje bovenaan het dashbord
Dit is een rood lampje dat gaat branden als de oliedruk te laag is en het contact dus open staat, het lampje gaat uit door dat er genoeg druk op de sensor zit en de schakelaar sluit.
Afhankelijk hiervan kun je dus kijken welke sensor eventueel kapot is.
Voor de zekerheid, je kunt een van de 2 sensoren demonteren en op die plaats een meter aansluiten.
Hartstikke bedankt Fordfanaat voor de reactie.
Chris
Het komt vaker voor dat de sensor stuk gaat.
Waarschijnlijk krijg je een vervangend type.
Vraag dan wel goed hoe hij moet worden aangesloten.
Ik meende dat dezen maar op 1 manier konden worden aangesloten
alleen als zowel het stop in het dashbord verschijnt met het rode lampje erbij hoef je je zorgen te maken. is een kwaaltje van de 60-tm serie.
Bij mij is t probleem al opgelost. Stond toen inderdaad stop op t scherm. Kabelstekker bleek los te liggen, dus gelukkig makkelijk hersteld.
@toon13
Weet niet of die toen brandde, maar bij mij stnd er toen stop op t scherm