Uitlijnen gedwongen besturing

Hallo wij hebben een nieuwe trekker en nu wil ik onze joskin giertank uitlijnen maar heb geen handleiding meer het was iets met de pomp en de twee kranen dacht ik

Deel dit topic

Reacties

atlaspower
Met de cilinder en 2 kranen denk ?
ValtraStisch
De meest gangbare constructie is:
kraantjes open.
een stukje recht vooruit rijden.
als alles recht staat,dan de boel op druk pompen,een bar of 20-50
kraantjes dicht.
joepvanoort
Het stel systeem is verbonden aan een handpomp is die alleen voor op druk te zetten of kan je daar ook een wiel mee sturen
old man jose
@joepvanoort

Ga er vooral niet van uit dat het 20/50 bar moet zijn.
Vul de tank voor de helft, laat de druk weg lopen door de kranen te openen rijd op verhaarde weg een 30tal meters rechtuit en stel de zaak op ong 16 Bar en sluit de kranen.
Dit moet het zijn, ga dan kijken of het recht loopt anders herhalen.
moarten
De druk is erg afhankelijk per systeem, je zult moeten kijken op welke druk de stikstofbollen/accumulatoren zijn afgesteld, en aan de hand daarvan de druk bepalen.
joepvanoort
De werkdruk is 50 bar staat op de tank maar ik dacht dat je met de handpomp ook kon sturen
heimans
Als je nergens lekkage hebt, is het voldoende om alleen de kranen te openen. Handpomp is alleen om te vullen en evt steunpoot.
Siebenga
Joskin die wij hadden was indd alle kranen op zetten! Alles recht zetten en dan druk er op! 50 bar zoals gezegd!
fendt-vario
Veenhuis dumpers die uit uitgelijnt heb moesten rond de 50@80bar.
RobDeutz104
VGM kiepers van 25 tot 50 bar
Fendt926Driver
Quote @old man jose:
stel de zaak op ong 16 Bar
is dit alleen voor joskin of eigenlijk voor alle gedwongen besturingen?

stel mijn rapide bij grasladen en rijden in op 50 bar en met mais rijden met veel hogere gewichten op 100 bar. of doe ik nu iets fout?
old man jose
@Fendt926Driver
Dat kun je ook aan de fabrikanten vragen er is nogal verschil in de drukafstelling ik weet en ken een gestuurde kar waar de evenaar er onderweg knalde vanwege te hoge druk.
JDuitW
Je moet de druk zo ver oppompen tot dat de drukmeter niet meer omhoog gaat, dan heb je evenveel oliedruk als stikstof druk. dan sturen ze het mooist
MaxxuM4ever
Jemig, nog nooit zoveel verschillende antwoorden op een vraag gezien. Van 16 bar tot oneindig in het laatste antwoord. @joepvanoort je geeft zelf het antwoord toch al met 50 bar. Als je 1 kraan openzet en de andere dicht laat kun je er inderdaad mee sturen, maar waaron zou je dat willen?
radium45
Quote @heimans:
Handpomp is alleen om te vullen en evt steunpoot.

Fout.
unimogboppe
JDuitW heeft gelijk.
radium45
@unimogboppe Nee, die accumulatoren zijn ook nog iets bedoeld als beveiliging. Maar de technische kennis van deze materie ligt bij de meesten hier zo laag dat ik dat niet allemaal ga uitleggen. 😃
unimogboppe
@radium45 als jij het allemaal wel weet wil je het dan is uitleggen?
radium45
@unimogboppe De juiste manier van afstellen is al beschreven, de juiste druk is afhankelijk van de voorspanning van de accumulatoren. Hiervoor dus de fabrikant raadplegen. En neem gerust aan dat deze ''eieren'' er niet voor niks onder zitten.
joepvanoort
@MaxxuM4ever als ik nu rij hangt de tank er naar rechts achter en heb al met de twee kranen open gereden maar dat ging niet, nu staat mij bij dat je met de handpomp ook kon sturen maar weet niet meer hoe( kan ik de wielen recht zetten)
Boemrang
@joepvanoort LMB even bellen, het is best mogelijk dat dat een van "eieren" zoals @radium het noemt kapot is, dan zal er toch een specialist er bij mogen komen....
MaxxuM4ever
Voor hoge nood zou je de eieren af kunnen sluiten zodat ze niet meer werken als dat mogelijk is, als dit het euvel is. Je beveiliging is dan ook weg, zoals @radium45 beschreef. Loop het systeem eens na op mogelijke lekkages. Met de kranen op wordt het toch een volg-as, dan kun je iig naar huis rijden zonder al te veel bandenslijtage, achteruit rijden zal wat lastiger worden.
MaxxuM4ever
@joepvanoort Kun je de stuuras niet vast zetten, zodat het onderstel zich als een vast tandem gedraagd
radium45
@joepvanoort Ik heb eerder het idee dat 1 van je kranen ''doorlekt''.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
14