Illustratie van:

Fiat 850 - loopt op 3 cilinders oorzaak onbekend

Goedenavond

We hebben een fiat 850 en die loopt op 3 cilinders, de 4e cilinder doet niet voor de honderd procent mee. Nu is de pomp vorig jaar weg geweest om na te kijken en was niets aan te vinden. Dus dachten we dat t aan de motor zelf lag. Nu hebben we de brandstofpomp op een andere Fiat 850 gezet met gereviseerde motor, die met een standaard pomp mooi op 4 cilinders loopt. Maar ook dit blok loopt met de opgevoerde pomp niet op alle 4 de cilinders. Dus de pomp nogmaals weg gebracht, dit x naar brand-jan van den dikkenberg, op de testbank gezet en alles is goed aan de pomp. Heeft een van jullie een idee waar het probleem in zou kunnen zitten dat de trekker niet volledig op 4 cilindrrs loopt? We hebben met uitwisselen alleen de pomp uitgewisseld dus geen verstuivers of verstuiverleidingen. Dus hier kan het ook niet aan liggen naar mijn weten. Misschien herkent iemand dit probleem?

Alvast bedankt voor de tips,

Mvg Harold

Deel dit topic

Reacties

john deere 7810
Je hebt dus 1 (kapotte) pomp op 2 trekkers gehad en beide motoren liepen slecht?

heb je de goede standaard pomp ook al op de andere gehad? liep hij daar goed op?

anders zul je zeggen dat het toch in de pomp moet zitten
Harold357
Ja idd ik heb dus idd de pomp waar ik problemen mee heb op beide motoren gezet en beide motoren hebben zelfde problemen. En met een standaard pomp lopen beide motoren goed. Ja idd ik dacht ook al dat het in de pomp moest zitten, maar op de testbank is alles in goede staat zoals dikkerberg zegt.
de vries
Is je opvoerpomp wel goed. Een 850 hier uit de buurt had hetzelfde die aangepaste pomp vraagt wel extra diesel en als je opvoerpomp dat niet bij kan benen.
major6cil
Heb je ook je overstroomventiel mee met de pomp uitgewisselt?
Boemrang
Ga toch maar eens de verstuivers testen, ik roep ook maar wat... 😛
fiatteam
Verstuivers testen, compressie meten. Kan best zijn dat er toch iets van een zuigerveer of klep niet in orde is.
Harold357
Het opvoerpompje heb ik nog niet getest en is nog origineel dus dat zou ik kunnen proberen.

Ik heb ook het overstroom ventiel mee uitgewisseld, die heb ik ook bij de pomp gelaten. Zou dat t kunnen zijn?

het blok waar de pomp op zou moeten is compleet nieuw, nieuwe lagers, zuigers bussen, cilinderkop is helemaal vernieuwd dus lijkt me raar dat daar nog een fout in zou zitten.

bedankt voor de reacties. Meer tips zijn altijd welkom!
john deere 7810
Zit je opvoerpompje ook op de pomp zelf?

als ik je zo hoor moet het zowiezo in je pomp zitten.

Maar zoiets moet je horen en zien om er wat over te zeggen
Adri-JD850
Probeer de motor is te laten draaien zonder opvoerpompje, door met een colafles brandstof naar de pomp te brengen en de kracht die het opvoerpompje brengt te evenaren door in de fles te knijpen.
deeremeneer
Ten eerste hoe weet je dat er maar 1 cilinder niet goed mee loopt? Je zegt dat de pomp opgevoerd is maar hoever? Loopt de motor niet gewoon helemaal wat beroerd? Kunnen je verstuivers de hoeveelheid dieselolie wel verwerken?
Harold357
@ john deere 7810 Ja de opvoerpomp zit op de pomp gemonteerd en is nog origineel.

@adri-jd850 bedankt voor de tip, dit kan ik vant weekend eens gaan proberen idd.

@deeremeneer. Ik laat de trekker lopen en draai 1 voor 1 de verstuiver leidingen los en hoor dan bij 3 cilinders duidelijk verschil en bij de 4e cilinder hoor ik geen verschil. De pomp heeft een grote opbrengst maar word niet volledig benut. Trekker doet gewoon in standaard klasse mee. Doordat ik bij 3 cilinders duidelijk verschil hoor als ik 1 voor 1 de verstuiver leidingen los draai denk ik dus dat de motor goed op de rest van de cilinders loopt.
deeremeneer
@Harold357 Oké dan weet je dat zeker. Komt er wel volop brandstof bij die verstuiver als je hem losdraait?
Harold357
@deeremeneer ja ook daar komt wel diesel maar hij loopt er niet op
radium45
@Harold357 Wat is het voor pomp, een bosch lijnpomp?
Harold357
@radium45 het is idd een Bosch lijn pomp van het type A
radium45
@Harold357 als de trekker even gelopen heeft, moet je eens voelen of de bewuste versuiverleiding warm word.
Harold357
@radium45 ik zal dit morgen eens proberen. Als die warm word wat zou t probleem dan kunnen zijn?
radium45
@Harold357 Dan is de persdruk-terugslagklep stuk, die zit bovenop de pomp waar de versuiverleiding weer opgeschroefd zit. Kun je zo een nieuwe inzetten.
Harold357
@radium45 gister de trekker nog weer aan de gang gehad, verstuiverleidong word niet warm, andere opvoerpomp erop gezet niets hielp. Dus einde van de dag andere brandstofpomp erop gezet en alle problemen zijn verholpen. Dus de opgevoerde pomp gaat binnenkort nogmaals op de testbank maar dan bij een ander bedrijf, kijken of doe wel kan vindem wat er met de pomp aan de hand is.
radium45
@Harold357 Oke, dus een hoop gezoek voor niets? Maar je weet nu wel waar je het zoeken moet.
Adri-JD850
Laat wel nog even weten wat de oorzaak geweest is a.u.b.
ArnoS
En opgelost?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
16