Weet er iemand hoe het zit om een wipkar met nederlandse papieren om ze zetten in belgische papieren zodat ik hem in belgie kan keuren?
mvg Jonas
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Succes verzekerd...
Het is belangrijk om na te gaan of de fabrikant nog bestaat,
Bedrijven zoals Floor, Groenewegen etc bestaan niet meer, dus kun je ook geen conformiteitsverklaring krijgen.
dus moest de fabrikant nog bestaan moet ik hen contacteren om dit om te zetten?
Bij de keuring zal men vragen om een gelijkvormigheidsattest (homologatieverklaring). Tevens wil men een chassisplaatje zien met het nummer van het Proces Verbaal van Goedkeuring (PVG nummer) dat zit NIET op Nederlandse oplegger / Aanhanger
Als de betreffende wipkartype niet in Belgie verkocht is geweest is er GEEN PVG nummer en moet deze apart gekeurd worden wat honderden euro,s kost en een paar maanden duurt !!
Het gelijkvormigheidsattest heb je in ieder geval nodig, als je aangeeft wat het merk en type is wil ik het voor je uitzoeken
Ik ben samen gaan kijken naar de wipkar met Jonas,
Er zit wel degelijk een typeplaatje op de wipkar hoor.
Dit staat er op:
van Eck
OM-18-2
VECA-1007
Chassisnummer: XL90M33....
en dan nog wat getallen van gewichten.
Bouwjaar 1993
zeer hartelijk dank