Motor versleten
Wij hebben een mc cormick 453 , ik denk de motor vrij ver versleten is , heeft niet veel power meer , start moeilijker , slaat sneller af ook , wij denken aan de zuigerveren . iemand nog ideeen wat nog meer zou kunnen zijn ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zonder hem open te doen kunnen wij enkel maar gokken, met hem open te doen kan je zelf zien wat er allemaal slecht is.
Maar was het maar zo simpel Als de zuigerveren slecht zijn (en dat kan heel goed zo zijn) dan is er veel meer versleten. Tijd voor grote revisie (of een andere trekker).
heel poosje aan liggen prutsen om die zo goed mogelijk te krijgen weer .
zou best kunnen die niet geheel goed staat , komt vrij precies volgens mij .
deze motor komt van een 423 die we hier hadden staan , de motor die hier op lag hebben we kapot gereden . zelf gedaan . daarom ook pomp los geweest , pomp van de 453 was stukje nieuwer dan die andere .
zoi ik de cilinder druk kunnen meten op de een of andere manier ?
Zet hem eens voor een vermogens tester.
Meet de compressie druk,carterdruk,verstuiverdruk, motoroliedruk.
Met deze gegevens kom je sneller en beter tot een oordeel over de motor.
Is het luchtfilter schoon?
Brandstoffilter ?
Ja inderdaad heb je zelf aan de pomp gezeten? Alles wat je opnoemt zou namelijk door een slecht afgestelde pomp kunnen komen.
Weet je het inspuittijdstip volgens fabrieksopgave en klopt dit in praktijk?
Als we dat weten kunnen we je misschien beter helpen.
dat durf ik nog net niet .
is van de andere motor op deze motor gekomen .
dus afstellen met vast zetten . dat valt al niet echt mee .
blok is volgens mij precies zelfde , pomp wel iets wat anders . en deze nieuwer .
was al best bang om die afgesteld te krijgen , waar die vast zit ,, zit aan de achterzijde een schijf met 3 boutjes vast , daarmee afgesteld .
alleen wordt het nu langzaam minder .
krijg voldoende brandstof volgens mij , alleen of dit op precies goeie moment is dat weet ik niet zeker .
.
wel komt hij traag op gang .
eenmaal op gang geen probleem .
lage toeren . dan slaat die af .
meen dat der tekens op die schijf stonden .
het is al weer poosje geleden ook .
we hebben er best goed op gelet dat het wel beetje goed kwam te zitten .
schijf hebben we beetje bij beetje bij getikt .
lastig werk . 3 boutjes in . beetje los maken , beetje de schijf verzetten en weer vast en proberen .
vraag me af of wel aan de pomp ligt .
met de eerste eens proberen wat te meten .
nou je reactie maakt echt alles goed en betrouwbaar (not)
Dat schijfje waar je het over heb is voor de grove verstelling.
Als je kennis van zaken heb weet je ook dat het afstellen op graden gaat en dat deze af te lezen zijn op de motor en een merkteken in de pomp.
zomaar op de gok iets doen gaat altijd fout.
dieselpomp ik best beetje schrik voor . toen met wisselen ook al . waar zit dat teken in de pomp dan ?
ik eigenlijk liever niet die pomp open maken .
dieselpomp ik best beetje schrik voor . toen met wisselen ook al . waar zit dat teken in de pomp dan ?
ik eigenlijk liever niet die pomp open maken .
Ligt niet aan je ;aptop . De site is wel eens traag.
Je kunt de overbodige reacties van je zelf (als topicvraagsteller zelfs ook van anderen) verwijderen door op het rode icoontje met het kruisje erin te klikken.
P.S.: Door op het blauwe icoontje met het potlood erin te klikken kun je bijvoorbeeld schrijffouten in je eigen reacties herstellen of wijzigingen/aanvullingen plaatsen.