Trekkertrek met Case 956 XL

Hoi. ik ga vrijdag met een Case 956 trekkertrek doen, maar de trekker is niet opgevoerd. dus ik rij normal klasses. dus welke versnelling is het beste op een klei baan en zandbaan te trekken?

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Uhm eentje waarin je vooruit rijdt. zoek het uit zou ik zeggen
Seend
@ErDee Het enige juiste antwoord
Diesel-in-Fendt
Hoog 4 of laag 1?
Seend
Probeer het uit. Als iedereen je voor gaat kauwen hoe het moet is de sport er gauw af, of niet? 😃
steyr8090turbo
@Diesel-in-Fendt
hoog 1 of laag 4 dan denk
Seend
Je kan btw veel van die Inters verwachten maar 4 hoog zal 'm sowieso wel niet worden 😃
case-jannes
In de laag 1 ben je mooi lang bezig 😉
Wimsumar
Beste Diesel in Fendt:
Quote @Diesel-in-Fendt:
hoog 4

Daarin kom je niet vanf de startplek. Laag 1 gaat wel, maar traag. Ik vermoed laag 3, voor voldoende snelheid en geen risico dat de motor er in smoort.
Belangrijker zijn het benutten van de maximale toegelaten trekhaakhoogte, optimaal plaatsen van ballastgewichten tot het maximum in de klasse en een minimale bandenspanning.
Seend
@Wimsumar En moettie dat pookje naast de stoel dan naar omlaag of naar omhoog doen?
henry case IH
Slakje 3 hoog is te snel op klei 😄
het pookje omhoog is vertraging dacht ik
brauheist
@Seend omhoog als die omlaag is mag je er niet mee trekken!!!
Wimsumar
Beste Seend:
Quote @Seend:
pookje

Gezien de gal-reacties die je in dit topic hebt gegeven ga ik je geen antwoord geven. Ga maar mooi met je eigen pookje spelen!
Diesel-in-Fendt
Dankje Wimsumar. ik zal toch ergens proberen, en dan moet maar zien hoe het gaat. hier hebben julie foto van de trekker.
Seend
@Wimsumar Dankje, met jouw permissie zal dat zeker lukken.

Mijn bijdragen zijn geen 'gal-reacties', btw. Volg je het WK? Denk je dat de jongens/mannen die daar aan mee doen een clue hebben wat ze aan het doen zijn, of niet? M.a.w. je doet toch mee aan een wedstrijd als je enigszins voeling met het spel hebt, of niet? Er zijn btw 100.000 topics van gelijksoortige aard.
Seend
Quote @henry case IH:
bij de 956 mag je in beide standen zwaar belasten.
bij de zf (1455) mag je niet in de slak stand vol belasten.
of heb ik dat fout ?? :)

Bij de IH 745/845 volgens mij ook niet in de lage. Daar heb ik nog wel ergens een handleiding van. Van de 956 heb ik geen boek en ook geen idee.
valmet 8500
@seend als je er zoon last van hebt reageer dan niet ben je er ook van af
selten
Case-driver
Het ligt er aan wat voor een vertraging je er in heb zitten. Met een 70% vertraging moet je absoluut niet gaan trekken.
obelix
Tip: Zet hem 1dag ervoor 1 uur voor zwaar werk om de motor van deze trekker lekker los te maken en dan ken je hem op de wedstrijd dag niet terug, zo ging ik toen de tijd ook met mijn 956, dan was ie sterk.4 laag of 1 hoog, even kijken wat de andere doen. Succes.
kees 956
Misschien heb je hier wat aan...

tractorfan.nl/topic/21844/
GROENEDEERE
@Wimsumar

Zullen we van minimale bandenspanning optimale bandenspanning maken?????
Rijden met een trekker in 2 klasses. 9 en 11 ton. In de 11 ton gaan we al snel 0.3 bar omhoog vergeleken met de 9 ton.

Zorg voor een versnelling waar de trekker bij zwaar trekwerk bv bij het cultiveren toeren vasthoud.
Wimsumar
Beste GroeneDeere:
Quote @GROENEDEERE:
van minimale bandenspanning optimale bandenspanning maken?

Het is maar hoe je het wil noemen. Echter voor trekkertrek optimaal is bandentechnisch (ver) onder minimaal.
henry case IH
De 70 % vertraging kun je ook niet in alle versnellingen gebruiken bij de 946 alleen de eerste 2 en bij de 1455 de eerste 4 dacht ik daar staat int boek dat je er nie zwaar mee mag stekken.
bij de 956 mag je wel met de 25 % vertraging trekken.

als ik het goed heb.
1046
Quote @henry case IH:
946

946?????
956xlpower
@brauheist Sinds wanneer mag je niet trekken met de vertraging erop? Met 30% wel met 70% zou ik het ook niet doen! Bij 956 kun je alle versnellingen gebruiken met 70% voor en teruguit!
Remi_91
70% vertraging absoluut geen zwaar trekwerk mee doen, dus ook geen trekkertrek. Dus pookje omhoog is juist volgens mij.

Verder rijdt ik met mijn 956 XL (30km bak) in z'n lage drie, op klei. In z'n lage vier viel m'n motor te ver dood. Het scheelt misschien dat je een 40 km bak hebt, waardoor de versnellingen allemaal wat anders liggen t.o.v. een 30. Als je op safe wilt spelen zeg ik lage 3.
case1455fendt924
Zand 5,5 ton 3 laag en 6,5 ton 3 laag met vertraging
uuuh12
Probeer laag 2 eens. laag 3 is meer een versnelling voor op de zand banen. zelf rijd ik ook altijd laag 2 op de klei. met john deere en international... dit gaat op de klei hard genoeg en hij zal lichtelijk afzakken in motor toeren...
1046
Niet alle 956ers zijn gelijk, dus hou je nie te veel vast aan wat er hier gezegd word, zie et als een richtlijn, de praktijk zal et leren wat de beste versnelling is
even een voorbeeld , een maat met een 1046 reed 2H terwijl ik 2L reed, conclusie , nie alle trekkers zijn gelijk
stannetje96
@1046 maar kon die het ook laten om met zijn tengeltjes van dat schroefje af te blijven? 😄
1046
@stannetje96 van al die keren dat we samen reden in een klasse is hij me maar 1 x voor geweest, met 10 pk meer zelfs
stannetje96
@1046 die 10 pk zet direct geen zoden aan de dijk maar dam heb jij je spul wel,beter voor elkaar. Volgens mij ken jij je trekker behoorlijk goed na al die jaren tt
1046
@stannetje96 en er waren er ook met etzelfde peekaas en die reden ook 2 hoog
1046
@stannetje96 kon em al voor dat ik em in bezit had hahahaha, ik ken em goed ja, en kwestie van afstellen
stannetje96
@1046 ja em goed afstellen gaan wel de nodige wedstrijden/jaren overheen
1046
@stannetje96 haha , jaren nie hoor, paar wedstrijdjes maar
stannetje96
@1046 hier in noord holland zijn maar weinig wedstrijden,en rijd,je er maar 3-5 per,jaar
1046
@stannetje96 zoveel rij ik er nu ook nog, toen ik begon 12 tot 15
stannetje96
@1046 ja dan heb je de troep sneller,voor elkaar
1046
@stannetje96 met de 3e wedstrijd liep ie al lekker toen, maar na een jaar of 3 de pomp naar de dokter gebracht , toen was ie helemaal genezen hahaha
henry case IH
@1046
de 946 heeft ook zf en de 1455 ook maar de 946 kun je alleen in de eerste 2 versnellingen schaken en de 1455 in de eerste 4 daarom betrekte ik de 946 er bij,
1046
@henry case IH dus als ik jouw verhaal goed begrijp , dan mag je in 3L niet trekken?????, met een 946
inter-Eric
Wat voor banden heb je? 30 bak ? 40 bak? met een 40 bak heb je niet veel keus, dan kun je op zand niet harder dan 3 laag, en op goede taaie klei is 2 laag hard genoeg!
henry case IH
@1046
ja wel mijn vorige bericht had ik het over de 70 % vertraging. daar mag je geen zwaar werk mee doen dacht ik. ?
1046
@henry case IH heeft een 46 serie vertraging dan????
henry case IH
@1046
die van ons wel.
is dat niet standaard ?
1046
@henry case IH waar zit ie dan?????
henry case IH
@1046 aan de rechterkant.
waar de hefdeksel begint.
Arrie94
@henry case IH Je bedoelt de kruip? Dan heb je de 16+7 bak, @1046 heeft de 12+5 bak?
1046
@henry case IH das geen vertraging maar een kruip, net wat @Arrie94 zegt , is dezelfde bak als mijn 1046
henry case IH
@1046 @Arrie94
oke weer wat geleerd.
bestaat die 70 % vertraging wel ??
en mag je die dan bediene onder het rijden ?
Arrie94
@henry case IH Bij een oude ZF-bak is dat de kruip. Je moet stil staan, dit tandwiel moet je schakelen, lees die reacties maar:

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
52
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
8