Trekkertrek met Case 956 XL
Hoi. ik ga vrijdag met een Case 956 trekkertrek doen, maar de trekker is niet opgevoerd. dus ik rij normal klasses. dus welke versnelling is het beste op een klei baan en zandbaan te trekken?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
hoog 1 of laag 4 dan denk
Daarin kom je niet vanf de startplek. Laag 1 gaat wel, maar traag. Ik vermoed laag 3, voor voldoende snelheid en geen risico dat de motor er in smoort.
Belangrijker zijn het benutten van de maximale toegelaten trekhaakhoogte, optimaal plaatsen van ballastgewichten tot het maximum in de klasse en een minimale bandenspanning.
het pookje omhoog is vertraging dacht ik
Gezien de gal-reacties die je in dit topic hebt gegeven ga ik je geen antwoord geven. Ga maar mooi met je eigen pookje spelen!
Mijn bijdragen zijn geen 'gal-reacties', btw. Volg je het WK? Denk je dat de jongens/mannen die daar aan mee doen een clue hebben wat ze aan het doen zijn, of niet? M.a.w. je doet toch mee aan een wedstrijd als je enigszins voeling met het spel hebt, of niet? Er zijn btw 100.000 topics van gelijksoortige aard.
bij de zf (1455) mag je niet in de slak stand vol belasten.
of heb ik dat fout ?? :)
Bij de IH 745/845 volgens mij ook niet in de lage. Daar heb ik nog wel ergens een handleiding van. Van de 956 heb ik geen boek en ook geen idee.
tractorfan.nl/topic/21844/
Zullen we van minimale bandenspanning optimale bandenspanning maken?????
Rijden met een trekker in 2 klasses. 9 en 11 ton. In de 11 ton gaan we al snel 0.3 bar omhoog vergeleken met de 9 ton.
Zorg voor een versnelling waar de trekker bij zwaar trekwerk bv bij het cultiveren toeren vasthoud.
Het is maar hoe je het wil noemen. Echter voor trekkertrek optimaal is bandentechnisch (ver) onder minimaal.
bij de 956 mag je wel met de 25 % vertraging trekken.
als ik het goed heb.
946?????
Verder rijdt ik met mijn 956 XL (30km bak) in z'n lage drie, op klei. In z'n lage vier viel m'n motor te ver dood. Het scheelt misschien dat je een 40 km bak hebt, waardoor de versnellingen allemaal wat anders liggen t.o.v. een 30. Als je op safe wilt spelen zeg ik lage 3.
even een voorbeeld , een maat met een 1046 reed 2H terwijl ik 2L reed, conclusie , nie alle trekkers zijn gelijk
de 946 heeft ook zf en de 1455 ook maar de 946 kun je alleen in de eerste 2 versnellingen schaken en de 1455 in de eerste 4 daarom betrekte ik de 946 er bij,
ja wel mijn vorige bericht had ik het over de 70 % vertraging. daar mag je geen zwaar werk mee doen dacht ik. ?
die van ons wel.
is dat niet standaard ?
waar de hefdeksel begint.
oke weer wat geleerd.
bestaat die 70 % vertraging wel ??
en mag je die dan bediene onder het rijden ?