Illustratie van:

Case International Magnum 7230 Pro - powershift afstellen

Hallo, weet er iemand hoe je de powershift (druk) moet afstellen bij een magnum?

de powershift is goed denk ik, maar ik heb de indruk dat het lang duurt eer hij van de eene versnelling naar de andere schakelt.
Van 6 naar 7 , en van 12 naar 13 is dat normaal want dan verandert hij van groep. Maar in alle andere versnellingen doet hij het ook.
Als ik vol gas opschakel word hij altijd hoog in toeren gejaagd, net of je de koppeling induwt bij volgas , en schakelt hij pas een seconde later.

Is dat de druk die in de lucht ballonnen zit onder de cabine?
Of moet ergens de oliedruk verhoogd?

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

edinter
Ik denk dat de werkdruk op de powershift aan de lage kant begint te worden .Werken je kabels van koppelingspedaal en powershift soepel komt de koppelingpedaal helemaal bovenin?
zoals je weet is het koppelingpedaal gewoon een ventiel vandaar dat het belangrijk is dat die echt helemaal bovenin komt
monteurtje
@ROBERTIHC

is ook echt mogelijk bij die types... (not)
PatrickZ
Accumelators bij de accus ff druk meten.... Of vernieuwen... Daar zit hem. Dat in als t goed is ! Als je geluk hebt heb je bollen met een ventiel. Dan kun je ze zelf op pompen
caseihman
@PatrickZ
Ik heb idd bollen met een ventiel.
Moet daar gewoon lucht in?
En hoeveel bar zit er normaal in?
PatrickZ
@caseihman

Jij had hem tekoop.toch... Pomp er maar 12bar in ofzo... Er wel ff afdraaien hea. Kun je ook zien als hij lekt... Zit n rubberen cup in wil wel islek gaan
PatrickZ
@PatrickZ

Ben benieuwd als t werkt.....
caseihman
@PatrickZ
Super bedankt!!!
Zat nog 1,5 bar in de eene en niets meer in de andere.
Heb nu 8bar in beide zitten en hij schakelt zalig!
Maar moet daar gewoon lucht in? Of moet er stikstof in?
Ik heb er gewoon lucht ingedaan...
paulusmahandel
Nou stikstof is minder indrukbaar dan lucht.
Dus mijn idee stikstof erin, ze noemen ze niet voor niks stikstof accumulators
redeagle14
@caseihman

De accumulatoren horen op 9.6bar te staan. Bij de 71 serie was dat 9.2 bar en die zijn toen allemaal verhoogt naar 9.6 bar. En er hoort wel stikstof in omdat dat niet of nauwelijks op temperatuur reageert.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Magnum 7230 Pro ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
1