Illustratie van:

Deutz F1L612 - Loopt onregelmatig

Geachte deutz specialisten,

Ik heb een opduwertje gekocht met daarin een deutz f1l612.
Nu begint hij de laatste tijd slecht te lopen vooral bij belasting.
Hierop heb ik de verstuiver af laten persen en heb ik het brandstof systeem gereinigd.
Dit blijkt helaas niet afdoende.vandaag hebben we daarom de brandstofpomp er af gehad en deze met heel veel moeite weer teruggeplaatst.nu loopt hij wel weer maar nog veel onregelmatiger dan voor we d'r aan begonnen.
We hoorden van iemand in de haven de we naar de regulateur moesten kijken maar we weten eigenlijk niet waar deze zit en als we hem al vinden dan weten we niet wat we ermee moeten doen.
Een vervelend bijkomend probleem is ook dat de motor in een heel krappe machinekamer staat dus het is erg lastig om er bij te kunnen.
Heeft iemand van jullie zin en tijd om ons op weg te helpen?

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Roelof robbe
Roelofrobbe@home.nl
06 20044301

Deel dit topic

Reacties

valmet6400power
Regelateur zit in ieder geval in de brandstofpomp. Staat de pomp nog wel op tijd?
Opmaatje
Ik weet het eerlijk gezegd niet.we zijn ergens met onze vingers aangewet wat we niet hadden moeten doen.we hebben heb op dezelfde wijze weer gemonteerd alsdan we hem er af hebben gehaald
Hallo,

Wij hebben niet aan de timing van de pomp gezeten. Wel heb ik het idee dat de pomp nu minder capaciteit heeft.. Want als ik af en toe het opvoer pompje gebruik blijft hij wel lopen.
En wat betreft het onregelmatig lopen van de motor weet ik niet goed.. Het lijkt me dat er nog iets op zit wat de regulateur van de brandstof pomp aanstuurt?

Mvg
Wimsumar
Beste Opmaatje: Mankeerde er wat aan de verstuiver?
Hoe hoog stond de druk en waarop nu afgesteld?

Eigenlijk had de compressie even gemeten moeten worden in dezelfde werkgang. (Enfin, dat kan alsnog wel).
Daarnaast is het controleren/afstellen van de klepspeling aan te raden (0,10 à 0,15 mm bij egaal koude motor).
De verstuiver druk weet ik zo niet we hebben dat bij een deutz dealer laten doen. Klep speling hebben we wel zelf gecontroleerd die stond helemaal fout. De uitlaatklep bleef zelfs open staan.. Geloof dat we hem nu op 0,25 hebben (weet het nu even niet zeker maar we hebben de waarde in elk geval uit het boek gehaald dus dat moet goed zitten). Ik zou graag willen weten hoe de regelatuer van de brandstof pomp bedient word
fiatteam
Ik denk dat je het helemaal niet moet zoeken in de pomp. Zoals je al aangeeft, als je de opvoerpomp bediend blijft hij wel lopen.

Dit duid erop dat er ergens iets verstopt zit, of niet voldoende brandstof doorlaat. Filters al vervangen, of zit er misschien ergens een tankfiltertje dat verstopt zit ?
Of de opvoerpomp zelf is stuk, dit mogelijkheid zit er ook nog in.
farmkoos
Hallo, het brandstofpompje kun je gemakkelijk verkeerd monteren, het pomplever moet in goed in de regelstang zitten. Verstuiveropeningsdruk is 125 atu.
De regelateur zit achter het deksel waar het brandstofpompje op zit.Als de tank lager zit dan het brandtofpompje controleer dan of er geen lucht aan gezogen wordt.
@farmkoos hallo,

kan die deksel er zo af? Zodat we de regalateur kunnen bekijken?
Heb de pomp gister weg gebracht naar delftechniek. Ben benieuwd wat zei er mee kunnen.

Groeten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz F1L612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
22