Terugschakelen met een Inter 423 ??

Hooi ken je ook terugschakelen met een Inter 423 ?
Zo ja hoe dan ?
Want ik krijg hem alleen met wat kracht in zijn 2 gedouwd

Deel dit topic

Reacties

jkoster
Koppeling ook induwen...
IHC-423
Ja grappig hoor maar nou weer serieus, dat ding is al meer dan 40 jaar oud.
hollander
Ja dat gaat wel,tussen gas geven en koppeling een paarkeer intrappen schnel achter elkaar.en gewoon oefenen.
hollander
Maar eh is het niet een beetje laat voor iemand van 10 jaar nog zo laat achter de pc.
jkoster
Niet zo stoken.... maakt jouw dat wat uit? 😉
Fendt_favorit
Is bijna niet te doen, want het is een ongesynchroniseerde versnellingsbak;), moet je precies met tussengas werken, dan gaat het, is oefenen;)
IHC-423
Aan jou kansloze reactie te lezen ken je beter zelf naar je nest gaan maarja BACK ON TOPIC
maargoed iig bedankt voor de tip:-)
Fendt_favorit ook bedankt !
international956
Uhm mischien dat je pook gedraaid zit heeft die van ons soms ook last van dan kan hij alleen in de 2 en achteruit 😉
old man jose
Dubbel clutch oftewel het toerental van de motor net zo hoog brengen als dat van de price as. Koppeling in uit de versnelling in de neutraalstand, koppeling omhoog tussen gas en dan weer ontkoppelen en schakelen.
Ronijn
Tis wel ff een poosje oefenen maar dan is het best te doen 😛
Fendt-LSA
Mischien spieren kweken?
IHpetertje
Ik heb ook een 423 je moet gewoon de koppeling in doen uit de versnelling halen weer de koppeling in doen gas geven en terug schakelen van de 4 na de 3 moet je gewoon wat gas geven en van de 3 na de 2 moet je bijna vol gas bij mij na wat oefenen kon ik het ook maar van de 2 na de 1 is bijna niet te doen maar ook niet vaak nodig bij mij dus gewoon veel oefenen dan komt het allemaal goed.
wil745xl
Je hebt er inderdaad geen spierballen voor nodig maar wat ihpeter zegt veel oefenen dan gaat het wel hoor veel plezier nog!! en idd van 2 naar 1 is bijna niet te doen maar ook niet nodig staa je toch bijna stil.
shovel-joopie
Wat een gelul weer mensen.Die versnellings bakjes van de 423 zijn daar niet op gebouwd,dus gewauwel over dubbelkluts is totale onzin gaat onder normale omstandigheden niet. klaar
IHpetertje
Das nie waar shovel joopie wou je zeggen dat je altijd moet stoppen als je van de 4 na 3 wilt schakelen zal de rest van het verkeer ook blij mee zijn denk ik
Je moet gewoon ff de snelheden kennen van de versnellingen.. dan kan je beter inschatten hoeveel gas je moet geven om terug te schakelen.. verder trek ik zelf altijd in de 2 op.. volgas en dan gelijk naar de 4 😃 dat schakeld altijd wel mooi en trekt ook wel leuk 😉
pieto84
Schakelen met tussengas is idd niet zo moeilijk, maar dan moet je het wel vaker doen.
jerom4450
Ik doe het met de mijne gewoon zonder koppeling en dat gaat vanzelf, je mag alleen niet meer te veel toere make en te snel rijde want dan lukt het niet meer
IHC-423
Oke bedankt ik zal is wat proberen !
Maar dat van spierballen hebben is ook gelul want ik krijg hem zonder gas en dubbel clutch ook wel in zijn 2 gedouwd maar dan kraakt het zo erg, is dat te voorkomen ?
shovel-joopie
@ihpetertje;dat heb ik niet gezegd maar terugschakelen gaat iig niet erg makkelijk en nog ff dit ik reed al op een tractor toen jij nog een eitje was dus ff dimme ja ook met ih423
IHC-423
Alleen jullie doen net alsof het allemaal zo moeilijk is alleen het terugschakelen kan ik niet zonder de versnellingen te laten krake 😉
Voor de rest gaat het op schakelen netjes zonder kraken altijd:)

Oh ja, ik weet niet wat er dan is bij jullie als je persé moet terugschakelen want in zijn 4 komt een 423 ook met gemak weg
Er hangt soms ok wel iets achter een trekker he... en als je en snelgang hebt, trek je toch niet in de 4 op.. lekker voor de koppeling..
IHC-423
Maakt geen hol uit soms is het niet anders zo'n trekker is er eigenlijk ook niet op gemaakt om terug te gaan schakelen dan is de boel snel verrot.
En als ik ergens zacht door een bocht moet dan trek ik daarna gewoon weer in zenne 4 op
casekoen
1. ontkoppelen 2. uit versnellingtrekke 3. pedaal lossen 4. trg ontkoppelen 5. inversnelligntrekke

das voor trg schakelen-dubbele ambrieren noemt dat :d en verder met tusse gas rijden bij opschakelen om assen te synchroniseren

werkt prachtig op men steyr 650
Valtra-Fordpower
Ontkoppelen, snelheid minderen tot volgens gevoel de snelheid heb van de versnelling lager, en DAN pas pook uit de versnelling en 1tje lager gaan, beetje oefenen moet het lukken 😄
pieto84
Heb ik afgelopen herfst ook gedaan. Moest een weekendje knappen met een ford 4100. Was ook niet gesynchroniseerd. Na een paar keer oefenen lukt het wel
IHpetertje
Ik kan dan wel een eitje zijn geweest maar terug schakelen is na een poosje oefenen helemaal niet moeilijk meer ik schakel er nou net zo makkelijk als met gewone bakken het is gewoon even oefenen
hans ih
Het terugschakelen moet je doen zoals de IH-mannen van hierboven reeds gezegd hebben.Zal in het begin niet goed gaan,maar na een tijdje schakel je even vlot en zelfs met minder kracht als een gesynchroniseerde versnellingsbak.Ik rijd al 35 jaar met een IH453 en al enkele jaren met IH1466 en deze schakelt nog moeilijker (sliding mesh zoals 1versnelling bij 423)en dat gaat ook vlot.
eddie
Heb ik nog een vraagje.

Als ik aant maaien ben met onze inter 845 dan maai ik meestal in versnelling 2, dan heb ik de trekker altijd op handgas staan maar als ik dan in de achteruit wil zetten en heb de koppeling helemaal ingetrapt dan wil die er soms niet in en dan hoor je tandwielen zeg maar. betekend dat de koppeling dan bijna af is of dat ik gas los moet laten en dan pas in de achteruit kan zetten ? Want dan schiet et namelijk totaal nie op 😛

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
3