Mijn new holland is toe aan nieuwe banden er staat nu 580/70 r38 onder vanachter
ik zou er hogere banden willen opzetten zo dat hij sneller rijd wat zou de grootste banden maat zijn dat ik er onder krijg in de hoogte
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat is te duur (voor dat heel klein beetje snelheidswinst) maar vooral omdat je de verhouding met de voorbanden er mee ontwricht. Bij ingeschakelde vierwielaandrijving moeten voor en achterbanden een bepaalde maatverhouding met elkaar hebben zodat ze met ongeveer de zelfde snelheid draaien.
Als de trekker nu bij 2.400 motortoeren 40 km/uur gaat, dan rijdt je ruim 43 bij 2.600 toeren. Geen grote winst.
Hoe vaak komt het eigenlijk voor dat je op de baan zo snel kunt rijden?
tractorfan.nl/topic/63033/
Maar zoals ze ook al zeggen, waarom een paar km per uur sneller willen gaan met een iets hogere band. Het verschil is miniem te noemen.
Je zou inderdaad aan de motor kunnen prutsen, maar blijf daar maar mooi vanaf. Er zit altijd nog wel een marge op, door bedrijven ingebouwd, maar zelfde als met je banden, het verschil zal miniem zijn.
Plaats jezelf opnieuw dezelfde banden, en laat de rest gewoon varen.
als hij al 2400 toeren draait draai hem dan maar 50 toeren terug, is teveel voor een powerstar.
maar als ik voor bij die snelheids meter op de baan rijdt zeggen ze allemaal dat ik maar 38 rijdt
Heeft zo'n New Holland M-160 misschien ook een eigen snelheidsradar?
Ik zou het niet weten, hebben veel moderne trekkers dat?
Bij banden van 2m hoog, scheelt t qua hoogte 5%. Bij de meeste banden meer
Dat sowieso, anders denk je dat je 80 rijdt en rij je 85 dan staat oom agent te flitsen naar je. Andere kant, die snelheid is ook met vol profiel banden dus met kalere banden wijk je zo een kilometer of wat af
Ik denk dat jou idee niet echt klopt. Het merendeel zal 38 inch of groter hebben. Maar wel vanaf 420 ipv 600... Zijn zat tractors op 540 en gwoon 18.4...
Wel extra vlugge malossi vonkjes eh :lol:
of luchthaken, waarmee je iets in de lucht kubt ophangen :lol:
PS ik heb er zelf maar 16.9R38 onder liggen.
Om dat dan weer uit te geven aan onbenullig grote banden?
Ben je nou werkelijk zo eigenwijs, ik meen mij te herinneren dat je deze tractor origineel wilde houden en geen veranderingen wilde aanbrengen...
Nu ga je weer beginnen....
Laat het toch voor wat het is, je krijgt tenslotte per uur betaald, en anders hoger inschrijven....
Laat je verstand toch een werken, mits je dit hebt....
Wat is de keuze nu geworden, of doe je maar weer wat.....
Een wijs besluit, zorg maar dat er euro's binnen komen dat is veel belangrijker dan de banden...
En de euro's komen per uur binnen...
Owzo wat heb je voor machines?
Maar ze kunnen toch ook in een andere volgorden staan.....
bij meer als 8 kmh word het al lastig takken te ontwijken.
Strak tegen de A15 aan.
Prachtige klus. morgen denk ik een paar foto's nemen vanuit de klem aan de kraan. (even mee naar boven).
Misschien huur ik komend jaar deze kraan wel om mn eigen werk te doen.
Ik ga ook voor minder tegenslagen, helaas is er al een kettingzaag overleden...
Hmm.. al een kettingzaag klinkt alsof je er meerdere hebt. Heb je voor ieder soort hout een aparte zaag liggen?