Zwaargewond door botsing met tractor


Een 23-jarige Nederlander is maandag zwaargewond geraakt door een verkeersongeluk net over de grens in Duitsland. De automobilist haalde met hoge snelheid een andere auto in, maar zag te laat dat een tractor wilde afslaan. Hij probeerde nog uit te wijken, maar botste vol tegen de aanhanger van de tractor. Een traumahelikopter bracht de man naar een ziekenhuis in Nijmegen. Hij verkeert in levensgevaar, aldus de Duitse politie.

Deel dit topic

Reacties

EA_MF
Als ik die foto's zo zie mag die kerel van geluk spreken dat ie uberhaupt nog leeft, is weinig meer over van die auto 😮
MF6465dynashift
Die auto legt idd goed an puin, had zeker erg veel haast ofzo
jasper01
Tja als je ziet waar die Duitsers vaak mee rijden wat lengte netreft alles goed geremd en tub maar goed nog snel en zeaar over lange afstanden
ford5000
Als ik dit zo lees dan denk ik: "Weer eentje die geen geduld had.".........
casejxu
In Canada hebben ze daar mooie teksten voor op landbouw machines . iets van " mijn passeren scheeld u gemiddeld 1 minuut tot het eerst volgende stop licht, maar geeft ons beide een hoop ergenis". zag ze daar wel eenS bij steden en dorpen
casejxu
@ford5000 zie bovenstaande
ford5000
@casejxu Helaas moet je hier in Nederland ook haast net zoveel in de spiegels kijken dan vooruit, want er zit minstens zoveel gevaar achter je dan voor je, zoals ik afgelopen zaterdag ook weer meermaals moest constateren.
casejxu
@ford5000 ik weet t 😞 .... zwaailampen bij gevaar hebben ook geen zin meer hier Door onnozele jochies die ze via t contact geschakeld hebben.... automobilisten hebben t besef daardoor niet meer dat die dingen samen gaan met gevaar
JD6930
Quote @ford5000:
Als ik dit zo lees dan denk ik: "Weer eentje die geen geduld had.".........

En... ''Weer een die in Duitsland een auto met hoge snelheid inhaalt en een trekker over het hoofd ziet...''

Tis niet de eerste keer dat er op een Duitse weg zo'n ongeluk gebeurd... Dat een automobilist de ander in wil halen en vergeet dat ie verder moet kijken als z'n neus lang is en vervolgens het feit ''BOEM is HO'' heel hard binnengedrukt krijgt...
ford5000
@casejxu De regel dat een zwaailamp pas mag boven de 2,6m kent bijna niemand meer tegenwoordig.
Alles wat er aan kermisverlichting op zit moet ook de hele dag branden, ook al rijden ze met een losse trekker.
Dan is het wel een logisch gevolg dat het "gewone" verkeer je op een gegeven moment niet meer serieus neemt als je wel met groot en vooral breed spul onderweg bent....
ford5000
Quote @JD6930:
''Weer een die in Duitsland

Het is hier bijna nog erger.
Nederlanders zijn gewoon veel gejaagder in het verkeer dan de gemiddelde Duitser.
Of ze nu hier rijden of in het buitenland, je haalt ze er aan de rijstijl al bijna zo tussenuit zonder een kentekenplaat gezien te hebben.
JD6930
Quote @ford5000:
Nederlanders zijn gewoon veel gejaagder in het verkeer dan de gemiddelde Duitser.
Of ze nu hier rijden of in het buitenland, je haalt ze er aan de rijstijl al bijna zo tussenuit zonder een kentekenplaat gezien te hebben.

Das ook zo ja.

Veel Nederlanders zijn geneigd als ze afgewerkt zijn nog snel iets te doen terwijl ze er bijv. eigenlijk geen tijd voor hebben denk. Duitsers is gewoon 16:00u is 16:00u en geen 16:10u bijv. denk.

Kan me in ieder geval een verhaal herinneren van de vrachtwagenchauffeur van de Kok, dat ie het door dat ie het net niet op tijd kon halen om bij Krampe aan te komen om een nieuwe kieper op te halen, hij toen gebeld heeft... ''Is goed is goed'', maar bij aankomst, bijna iedereen weg, en de laatste wilde ook weg gaan. Toen hebben ze uiteindelijk een uitzondering gemaakt, voor 1 keer, dat zeiden ze er wel bij, moest niet veel vaker gebeuren.

Maar hetzelfde een keer bij Kemper, maar daar kon ie leeg het terrein af... Paar minuten werk om zo'n bek op de dieplader te zetten, dan zou ie hem buiten de poort wel vast zetten maar ze deden het niet. Kon leeg terug! Uiteindelijk hebben ze het wel netjes opgelost en is de bek via een transportbedrijf naar Esbeek gegaan en zijn de transportkosten door Kemper vergoed, maar toch...

Pauze is ook pauze bij zo'n bedrijven, dan kun je ook wachten.

Keiharde discipline! En dat is heel goed te begrijpen, je kunt het 1 keer toestaan, maar als de een het een keer mag, doet de ander het ook, en dan ist hek van de dam!

Ik geef ze groot gelijk!

Nederlanders, het blijft altijd wat, vele zijn TE gehaast, of willen teveel in eens doen. Ik herken het!
JD6930
Uh, tja... Wat moeten we over dit ongeluk zeggen...

''Krampe, Qualitäit auf Radërn!'' 😃

Niet voor niks marktleider in Duitsland! 😃
jasper01
Hm rijd zoeel in nl als in duitsland het maakt weonig uit wie idioter inhaald duitsland heeft het probleem/voordeel dat op veel straten waar je in nl nooit met een trekker zou mogen komen het hier wel toegelaten is enze vrij lang+ssneller zijn en als je dan vanaf de bv b69 het land opwil wat vaak ook nog kan dan wordt het behoorlijk onoverzichtelijk zag van de week nog een stukje op tv hier van een boer die al 3 ongelukken heeft gehad
walker1
Quote @casejxu:
in Canada hebben ze daar mooie teksten voor op landbouw machines . iets van " mijn passeren scheeld u gemiddeld 1 minuut tot het eerst volgende stop licht, maar geeft ons beide een hoop ergenis". zag ze daar wel eenS bij steden en dorpen

Wel te hopen dat de Canadese automobilisten Nederlands kunnen lezen 😄
atlaspower
Gisteren wou ik links afslaan me erf op, ik zag 2 auto's zon 50 meter achter me in de spiegel naderen dus deed ik me knipperlicht al vast aan, (die deed het gewoon en was goed zichtbaar) ik moest vervolgens bot in de remmen omdat ik evengoed werd ingehaald en ik 2 auto's niet bovenop me wou hebben, die er frontaal in gegaan waren als ik wel had afgeslagen, geduld /kijken kan men niet meer lijkt wel.
even opgezocht maar de wet is dus verandert in 2013 en aflaant verkeer heeft gewoon voorang ,

, de wetgeving en zo werd aan het betreffende wetsartikel (art 18 RVV 1990) een derde lid toegevoegd. Dit ging in op 1 januari 2013 en hield in dat het niet meer toegestaan was om in te halen als de bestuurder die voor je rijdt richting aangeeft en goed voorsorteert.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0