Ford dexta galloppeerd

Ik heb een ford dexta warm of koud hij galloppeerd heb het membraam al vervangen ik kan het er niet afkrijgen wat kan het zijn?

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Op het membraam huis zit een bout daarmee kun je de "" Surge afregelen"".
Ook even kijken of de leidingen wel de juiste dikte en opening hebben.
twentserakkercor
Leidingwerk is wel los en schoon (orgineel)
denk dat het die bout is weer wat geleerd
ford5000
@old man jose Kan het membraan ook lek zijn Jos?
RobDeutz104
Ik heb ook wel eens het membraam vervangen, en de nieuwe was ook lek, maar meestal als het membraam lek is, gaat die ook harder stationair lopen, en volgas meer toeren
RobDeutz104
Volgens mij, zat er toen bij onze Dexta ruimte op de regelstang, en dan gaat die ook erg onregelmatig lopen
old man jose
@ford5000
Imitatie membranen kunnen te stug zijn en daardoor niet helemaal afsluiten, ik lees nu dat de man zijn membraan heeft vervangen. Ik dacht dat je de afstelling daarop kunt regelen middels die voornoemde bout cq schroef.
Bij Stokkink daar leveren ze nog originele, zit ook bij mij in de Super geen slag verkeerd loopt als een Cosworth.
old man jose
@RobDeutz104
En wat te denken van een "afterklap" was ook bij mijn Super Major dan doet de motor toch wel een ietsie piets veel lelijk.
Die ruimte komt vanaf het membraan omdat dit door te veel of te weinig spanning heen en weer gaat. en het zg "surging" optreed.
ford5000
@old man jose Met die bout stel je dus af hoeveel "valse" lucht hij aanzuigt?
old man jose
@ford5000
Ik denk de veer maar daar mag je me niet aan verhangen, ik ga even kijken Bert en reageer hier weer op. Even de telefoon aannemen ding loopt een beetje heet hier.
oldtimergek
@ford5000 Brandstof pomp zonder membraam
oldtimergek
@old man jose Veer en membraam
oldtimergek
@old man jose het slimste bij monteren is om de membraam weer op het asje te krijgen. En dan moet ie nog geborgd worden met splitpen, das een heel gepiel.
old man jose
@ford5000
Was ik weer Bert, met de bout regel je de spanning op het membraan en
@Oldtimergek
Dat moet jou lukken mij is het ook gelukt alleen had ik de pomp in de bankschroef staan en kon er dus omheen lopen.
oldtimergek
Op het open huis kun je nog net links een moer zien zitten met een waairing. Hier zit een gazen filtertje in als deze dicht zit met allerlei rommel dan loopt hij ook niet mooi. Filter pakketje er uit halen en schoonmaken en daarna weer plaatsen. Helpt altijd iets.
oldtimergek
@old man jose is mij uiteraard gelukt. Gewoon rustig blijven en af en toe ff tot 10 tellen als het splitpennetje net niet doet wat jij wil.
ford5000
@old man jose en @oldtimergek
Bedankt Jos en Harrie!
Weer een stukje wijzer geworden! 😄
RPCounty
@old man jose ik heb nieuws voor je. Die surge bout die jij bedoelt zit helemaal niet op een dexta. De dexta heeft een enkeleidingvacuumsysteem. Daardoor gaat hij koud zoeken. Oplossing is de helixen smeren met wd 40 oid zodat de regelstang weer soepel loopt. Het is een typisch dexta geluid.
old man jose
@RPCounty
Dank je Richard alweer een stuk bij geleerd.
RPCounty
@RobDeutz104 dat klopt helemaal. Dat zijn de verschijnselen van een lek membraam
twentserakkercor
Bedankt voor de reacties jongens ik ga eens even met de afstelbouten aan het spelen denk dat het hier in zit

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
3