Illustratie van:

Case International Maxxum 5140 - problemen met powershift

Hallo,
Wij hadden problemen met onze case maxxum 5140.
Tijdens het opschakelen met de powershift schoot ie uit de versnelling en in de neutraal bij het opschakelen naar de 4e powershift.
We hebben dit opgelost door een nieuwe druk sensor te monteren.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier problemen mee gehad hebben of er nog mee te maken krijgen.
Kijk maar of je er wat aan hebt.
Ik kan nog wel even kijken wat voor bestel nr. die druksensor heeft als je er nog 1 moet bestellen.
Groeten

Deel dit topic

Reacties

voorbeltrummer
Dit probleem hebben wij ook enkele keren gehad met onze maxxum 5120 zit je ineens met je kop voor de ruit wij hebben hem nu niet meer maar was wel iritant
vossie
Klopt een bepaalde serie maxxums hebben er last van
KHD Deutz-Fahr
De Maxxum 5100 en de latere MX hebben erg gevoelige powershiftbakken. De powershift geeft een doffe klap tijdens het schakelen, en er zijn al heel wat Maxxums uit elkaar gehaald om de bak te repareren.

Ook wel eens op een 5140 gereden met een gare powershift bak. Ging er telkens zo n lampje branden op het dashboard, wilde dat kreng niet meer voor of achteruit.
Siebenga
Ik las ergens anders dat dit te maken heeft met de opbrengst van de oliepomp.. De mx'en zouden een pomp hebben met beter oprbrengst en die klappen inderdaad ook minder. Bakken van mx en maxxum zijn verder identiek
KHD Deutz-Fahr
@sieb

Verder zijn het fijne trekkers.
Siebenga
Inderdaad.. Kweet er alles van 😉 Ze zijn 2de hands jong gebruikt niks voor niks zo duur 😞
FENDTfarmer
Pb gelezen khd?
vossie
Jah klopt de maxxum waar ik destijds op reed is ook uit elkaar geweest. ging ook elke x een lamp op dashbord branden en wou nie meer voor of achteruit.maar die is nu wel weer goed
KHD Deutz-Fahr
PB Ronald!
FENDTfarmer
Jij ook 😉
kemper
Bakken van die trekkers moet je alleen mee vooruit rijden 😛... en achteruit om machine aan te koppelen 😛
FENDTfarmer
Tis geen mx he kempert
Pascal
Want kemper...??
Op werk is vorig jaar de mxc uit mekaar geweest... was ook drukgroep van powershift kapot ofzo... als die in 1e en 3e trap stond dan maakte het een geluid alsof een hydrauliek ventiel onder druk stond.
voorbeltrummer
@ khd Deutz-fahr
klopt hadde wij ook dat lampje op dashbord kom je nog raar mee aant kijke als je niet weet wat je moet doen kruipt ie alleen nog maar vooruit zon geel lampje met net zon aftakas embleemje er op bedoel je toch moet je zon knopje met zelfde teken indrukken en dan doet ie het weer ik vondt het altijd heel vaag
GijsMF
Hier tot zover nog 5499 gelukkige uren met de Maxxum 5120 plus gemaakt, met ouderwetse powershift-hendel. Vandaag nog uitbundig voer mee uitgesneden, lup als een titjen 😛
vossie
Jah de plus en pro serie hebben daar ook geen last van. het gaat om de typen van de eerste tot bouwjaar 95 ofzo
hewi hendriks
Hh vervang de accumulator aan de zijkant van de bak maar deze zorgt voor de rest druk in de bak,
Valtra-fan Teun
Wij hebben ook een maxxum 5140, geen problemen met de powershift maar geeft inderdaad wel een doffe klap met opschakelen
hewi hendriks
En de bak goed uit shimmen , de powershift koppelingen en een goede torsie demper monteren, maar echt schokloos schakelen zal die nooit, ligt aan het type cq uitvoeringvan de bak, ze hebben een groot voor deel bak heeeft een groot rendement, wil zeggen wat je er voor indrukt komt er achter ook weer uit zonder veel verlies

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
31