Case International 845 XL - ombouwen naar 40 km
Hallo ik heb een international 845 en wil hem graag ombouwen naar 40 km het is een type met lange poken.kan dit ? en moet ik dan nog andere onderdelen hebben ik hoor het graag alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Even wat topics verwijderen?
Op de site van caseih 844xl van 85 tot 90 tekening 06-036 tandwiel 12 en 27 vervangen .
Moet wel heel de versnellingsbak uiteen , trompetten , differentieel enz .
Wat je ook kunt doen (heb ik bij mijne 1055 gedaan) is in tekening 06-024 tandwiel 28 (38 tanden) vervangen door een tandwiel (op maat laten maken) met 30 tanden en dan ook in tekening 06-030 tandwiel 26 (32 tanden) vervangen door eentje van 40 tanden , op deze manier moet heel de versnellingsbak niet uiteen , alleen de voorste helft.
Moet er dacht ik ook een andere vooras onder, heeft een ander kroon-pignonwiel volgensmij.
Daar geeft ie nu 47km/h bij 2500 toeren met versleten 20.8-38 banden .
Origineel was het een 25km/h , heb ik eerst tandwielen gestoken van een 30km/h en dan ook nog de 2 reductietandwielen.
Voor die 2 tandwielen moet je alleen het voorste gedeelte van de versnellingsbak demonteren , hefdeksel moet er ook wel af , schakelstangen zitten daaronder .
Als je bvb 30 km/h kunt rijden tegen een lager toerental scheelt dat ook wel in het verbruik .
Maar wanneer je een 4wd hebt zal je dan ook de 4wd moeten afkoppelen of hermaken
Grote wielen maken niet de wereld verschil, zie hier en daar wel wat bizarre snelheden voorbij komen, hou er rekening mee, dat de snelheids meter op een trekker, met orginele banden exact klopt met gps op de straat, een auto of motor snelheids meter geeft altijd te veel aan, dus laat je niks wijs maken, wil serieus snelheid winnen, zul iets met de bak moeten doen, maar hou idd ook rekening met remmen, hoger toerental, zou ik terughoudend mee zijn boven de 2500 rpm, maar dat hangt ook weer van de zuigersnelheid af, "lange slag vs Korte slag"