Illustratie van:

International 844 S - Remt niet meer (Natte remmen)

Ik was laatst met mijn 844s aan het rijden en wanneer ik afremde remde de trekker netjes enkele meters af, maar ineens schoot ik met de pendalen onderin en deden de remmen het niet meer. Heb op de rechter ontluchtingsnippel een slang en een trechter gevuld met olie gezet en kwam tot de conlusie dat er geen olie wegliep aan die kant.

vandaag de linkerkant losgehaald, trompetten eraf etc, O-ringen van de zuiger vervangen. Die waren helemaal op.. Daarna alles in elkaar gezet, remleidingen ontlucht, maar ik kan nog steeds de pendalen ver onderin trappen.

Wie weet wat het probleem kan zijn?

Deel dit topic

Reacties

mc-cormick-ihc
Je methode van de rechterkant werkt volgens mij niet.
ErDee
Als je de remleidingen afdopt kun je de pedalen dan niet meer intrappen? "Even" de remmen van binnen bekijken gaat niet omdat dan de cabine/spatborden eraf moeten en de assen eraf.
Zo kun je namelijk uitsluiten of het de bediening of de remmen zelf zijn.
wvdh
Wat voor remolie zit erin?
856xlih
Dit probleem had ik ook bij mijn 856
Verkeerde remolie in het potje gegooit kwam ik toen achter
Goeie olie erin gegooit en toen was het probleem verholpen
Er moet super transmission olie ht in
bigroest
Zoals het probleem hier beschreven wordt lijkt het mij de hrc (hoofdremcilinder)
hebbink
Nu aan de linker kant de remmen losgeweest zijn, en er nieuwe O ringen om de zuiger zitten werkt de linker kant weer. Nu de andere kant nog. Waarschijnlijk heeft er verkeerde olie ingezeten.
armpie
Quote @hebbink:
Waarschijnlijk heeft er verkeerde olie ingezeten

Dan zullen de afdichtingen in je hoofdremcilinder ook wel naar zn grootje zijn. als ik jou was zou ik die ook even mee pakken.
hebbink
@armpie Geen zorgen. Aan de linker kant is een nieuwe keerring tussen de remruimte en differentieel gekomen. En nieuwe schijven en O ringen om de zuiger.

Afgelopen week andere kant losgehad. Tot een verassend probleem gekomen. Waarschijnlijk heeft de zuiger heel iets op de rem gestaan waardoor de remvoering afgesleten is en het ijzer op ijzer is gekomen. Nieuwe remruimte / tussenplaat en eindplaat gemonteerd. Nieuwe keering en schijven vervangen. Ook worden de lagers vervangen in deze trompet, omdat die een klap hebben gehad van het ijzervijlsel. En een nieuwe steekaskeerring. Komt allemaal weer strak voor mekaar!
brauheist
Even een vraag, nieuwe remmen o ringen en alles in de as gezet rem cilinder gereviseerd.
Na het ontluchten draait de as alleen als ik een stuk ijzer tussen de wielbouten zet en erop duw. Voor het ontluchten kon ik deze met de hand draaien.
Moet het allemaal nog inlopen of is er iets mis gegaan?
Stelbouten heb ik aangedraaid met ongeveer 15 nm
hebbink
@brauheist Valt tegen om de eindaandrijving in de olie rond te draaien, zeker als de remschijven nieuw gemonteerd zijn. Heb je ze wel eerst in de olie gelegd voor ze te monteren? Even stukje mee rijden en dan kijken of het al overdreven warm is. Dan zit het niet goed
brauheist
@hebbink had ze niet in de olie gelegd, ik kon ze voor het ontluchten wel draaien met de hand, als ik nu met een stuk ijzer ertussen duw en iemand anders remt staat die muurvast dus dat klopt wel
brauheist
@hebbink net rondje gereden rolt in principe gewoon uit. Merk wel duidelijk temparatuur verschil in het rem gedeelte en de eind trompet
brauheist
@hebbink vandaag wat verder gereden, de trompetten worden zo heet dat ik er de hand niet op kan houden, echt gloeiend heet, de luchrrem word niet aangestuurd dus er blijft geen druk op staan
hebbink
@brauheist Hoelang heb je gereden? Alle lucht er wel uit?
Als je een uur rond gereden hebt hou je de hand er ook niet meer op hoor. 45 graden kuj a niet aan de handen hebben
brauheist
@hebbink 1.5 uur zoiets, ik ruik ze ook. Tractor rolt ook niet lekker uit zoals die eerst deed

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
11