International 844 S - Remt niet meer (Natte remmen)

Ik was laatst met mijn 844s aan het rijden en wanneer ik afremde remde de trekker netjes enkele meters af, maar ineens schoot ik met de pendalen onderin en deden de remmen het niet meer. Heb op de rechter ontluchtingsnippel een slang en een trechter gevuld met olie gezet en kwam tot de conlusie dat er geen olie wegliep aan die kant.

vandaag de linkerkant losgehaald, trompetten eraf etc, O-ringen van de zuiger vervangen. Die waren helemaal op.. Daarna alles in elkaar gezet, remleidingen ontlucht, maar ik kan nog steeds de pendalen ver onderin trappen.

Wie weet wat het probleem kan zijn?
hebbink

Reacties

mc-cormick-ihc
Je methode van de rechterkant werkt volgens mij niet.
ErDee
Als je de remleidingen afdopt kun je de pedalen dan niet meer intrappen? "Even" de remmen van binnen bekijken gaat niet omdat dan de cabine/spatborden eraf moeten en de assen eraf.
Zo kun je namelijk uitsluiten of het de bediening of de remmen zelf zijn.
wvdh
Wat voor remolie zit erin?
856xlih
Dit probleem had ik ook bij mijn 856
Verkeerde remolie in het potje gegooit kwam ik toen achter
Goeie olie erin gegooit en toen was het probleem verholpen
Er moet super transmission olie ht in
bigroest
Zoals het probleem hier beschreven wordt lijkt het mij de hrc (hoofdremcilinder)
hebbink
Nu aan de linker kant de remmen losgeweest zijn, en er nieuwe O ringen om de zuiger zitten werkt de linker kant weer. Nu de andere kant nog. Waarschijnlijk heeft er verkeerde olie ingezeten.
armpie
Quote @hebbink:
Waarschijnlijk heeft er verkeerde olie ingezeten

Dan zullen de afdichtingen in je hoofdremcilinder ook wel naar zn grootje zijn. als ik jou was zou ik die ook even mee pakken.
hebbink
@armpie Geen zorgen. Aan de linker kant is een nieuwe keerring tussen de remruimte en differentieel gekomen. En nieuwe schijven en O ringen om de zuiger.

Afgelopen week andere kant losgehad. Tot een verassend probleem gekomen. Waarschijnlijk heeft de zuiger heel iets op de rem gestaan waardoor de remvoering afgesleten is en het ijzer op ijzer is gekomen. Nieuwe remruimte / tussenplaat en eindplaat gemonteerd. Nieuwe keering en schijven vervangen. Ook worden de lagers vervangen in deze trompet, omdat die een klap hebben gehad van het ijzervijlsel. En een nieuwe steekaskeerring. Komt allemaal weer strak voor mekaar!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!