Fendt 106 S - versnellingsbak
Mijn 106 is al een paar keer binnen geweest om dat hij "vast" bleef staan in versnelling (ik kon niet meer schakelen terwijl de pook in neutraal stond). Telkens kwam hij terug en geraakte hij na een tijd terug vast. Nu heb ik zelf mijn versnellingsbakdeksel er eens afgehaald, als ik daar in kijk is er niets met de tandwielen mis. Je hebt het ijzeren "staafje" dat verbonden is met de pook, daar is ook niets mis mee. Het gedeelte dat door dit "staafje" bediend wordt is een beetje uitgesleten. Nu is mijn vraag zou dit zelf te repareren zijn?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 106 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Verder is er een veertje met kogeltje die de schakelstang op de plek houdt, de klik die je hoort. Als zon veertje gebroken is heb je hetzelfde probleem dat hij uit de versnelling loopt en in 2 tegelijk staat.
De pook "centreert " dan ook altijd weer mooi in de neutraal stand .
Versleten spanstiften, kunststof busjes en dergelijke versleten ben -ik- dan weer nooit tegengekomen... Maar daar kun je beter mee beginnen dan met het lasapparaat.
Ben zelfs wel eens een gebroken spanstift tegengekomen .
Pook heeft dan ook veel speling .
De gebroken spanstift was zelfs door het metalen kapje waar (de nylon kogel in scharniert ) heengesleten
Excuses ; de spanstift is een stalen pennetje ; zoals Appie ook heeft gemeld !
@Renze Het is een veehouderij trekker met ongeveer 13.000 uren. Volgens mij zijn het inderdaad de glijblokjes die verbonden staan met de pook voor de versnellingskeuze.