International 844 S - Natte remmen - remmen lopen aan

Hallo,

Ik had al een hele tijd terug een topic gestart over de remmen van mijn international. Ondertussen hebben we aan beide kanten de remmen losgehad. Nieuwe O ringen om de zuiger gedaan en de remschijven vervangen, en aan 1 kant de zuiger / tussenplaat / eindplaat vervangen aangezien deze ingevreten waren doordat de remschijf op was..

Alles in elkaar gezet.. Ontlucht etc. Werkte allemaal weer prima! Alleen ik merkte dat de trekker vrij snel stil stond.. Dus heb ik de trekker op de krik gezet. En het wiel proberen te draaien.. Nou ik ben 15 jaar maar ik moet er bijna aan hangen om het wiel rond te krijgen.

We hebben de zuiger en rubbers in de pompcilinder (Bij de pendalen) al vervangen maar ook dat mocht niet helpen.. Heb ookal vacuüm gezet op de ontluchtingsbout (Op de trompet) er kwam een beetje olie uit maar het hielp niks..

Wie heeft er een idee hoe ik de remmen vrij krijg? Of zal het probleem helemaal niet de remmen zijn ?
Het is wel een Agriomatic S bak!
hebbink

Reacties

brauheist
Hij staat tog wel uit zn versnelling en van handrem als je eraan draait? Die fout heb ik ook ooit gemaakt...
CVheggesnoeiers
Remmen michien te strak afgesteld dat ze niet uit kunne zette
CVheggesnoeiers
Remmen michien te strak afgesteld dat ze niet uit kunne zette
hebbink
Natte remmen zijn niet af te stellen toch..?

Nee @brauheist die fout heb ik deze keer niet gemaakt haha
ErDee
Een 844-S met Agriomatic-S? Zeldzaam
hebbink
Jazeker @ErDee
DieterL
Als je het hydraulisch remsysteem drukloos maakt, door L + R beide remleidingen los te gooien, lopen de remmen dan nog aan?

Dan is het een mechanisch probleem in je remmen
looman
Bij mijn 744 had ik ook dat ie wel leek te remmen terwijl ik de remmen niet bediende. Bleek te komen doordat de 4wd koppeling niet vrij kwam. Vlgs mij heb jij ook een 4wd. Door de voorloop lijkt de trekker dan licht te remmen.
IHJan
Komen de beide pennetjes wel goed naar voren als je de rem bediend?
timotje112
Dit probleem heb ik zelf ook gehad! wiel draaide na het verwiselen van de o-ringen veel zwaarder toen ik alles weer in elkaar gezet. altijd mee rondgereden nooit geen problemen van gehad. zolang jij de tractor kunt duwen staat ie niet op de rem. je zou wel kunnen proberen wat dieterL zegt even de leidingen losgooien. misschien ontkoppelt de rem niet hellemaal
hebbink
Remleidingen heb ik los. Heb er zelfs vacuüm op gezogen maar nog steeds loopt die wel op de rem hoor. Ik moet echt aan het wiel hangen om hem rond te krijgen. dat is niet normaal lijkt me?
redeagle14
@hebbink

Heb je de terugstelbouten ook vervangen en netjes met 15Nm vast gedraaid. Anders kun je die krom gebogen hebben tijdens het monteren, en dan gaat de zuiger niet goed terug.
mc-cormick-ihc
@hebbink ze draaien nooit vanzelf. Wat denk je van alle weerstand die je heb in de versnellingsbak en eind aandrijving.
ROBERTIHC
Wat voorn olie heb jij in de bak? En is het altijd? Of als die koud is? Als er 80/90 olie inzit draaien ze heel zwaar, ik heb er ook 80/90 in zitten en als je dan bij koude motor/bak de koppeling intrapt sta je direct stil. Is de bak wat warmer geworden dan is dat niet meer
hebbink
@redeagle14 Ik weet niet waar je het over hebt? Bedoel je in de achteras? Daar zaten geen boutgaten..

@mc-cormick-ihc Nou ik heb bij een andere trekker gevoeld en daar gaat het toch 10 x makkelijker.

@ROBERTIHC Hoogst wss Hytran. Als ik de olie eruit gooi moet het dan makkelijker gaan?
redeagle14
@hebbink

Als er geen gaten in de remzuiger zitten. Dan heb je franse remmen die origineel op DOT werkten en later vaak omgebouwd werden naar minerale olie.
hebbink
@redeagle14 Ja die gaten zitten er wel. 3. Maar in de wand erachter zitten geen boutgaten.
Hier enkele foto's:
redeagle14
@hebbink

Dat is inderdaad een franse uitvoering met duitse remzuigers.
hebbink
@redeagle14 Weet je misschien waar het verder aan kan liggen?
redeagle14
@hebbink

Ik ze wel eens gevuld met ATF olie, dat blijft altijd dun.
Maar dat was bij trekkers die heel zwaar intrapten om te remmen. Maar het niet goed terugkomen van de zuiger zal waarschijnlijk meer met de O-ringen te maken hebben. Heeft de trekker wel 8mm remleidingen?
hebbink
Binnenwerks of buiten? @redeagle14
redeagle14
@hebbink

De buitendiameter moet 8 mm zijn. Als ze met DOT remmen zijn de leidingen 5 of 6 mm buitenwerks.
hebbink
@redeagle14 De leidingen zijn 6 mm.. Wat moet ik nu doen?
redeagle14
@hebbink

Dan zou ik het remsysteem vullen met ATF, dat stroomt makkelijker terug door de nauwe leiding dan de hy-tran olie.
Anders moet je de leidingen allemaal vervangen, en dat is niet makkelijk.
hebbink
Maar voor ATF zijn de O ringen niet geschikt.. Maar als ik de leidingen loshaal op de trompet, dan komen de remmen nog niet vrij.
redeagle14
ATF olie is een hydraulische (minerale)olie en kan dus perfect in een systeem met gewone O-ringen (het is geen DOT)
Maar ik denk dat de O-ringen bij jouw te zwaar lopen in de behuizing of de zuiger kantelt teveel. Wij hadden ooit een omgebouwde 844SB en die had in de winter ook altijd problemen totdat ik er ATF in deed. Wel hadden ze daar dikkere leidingen op gemaakt.
redeagle14
@hebbink Hoe gaat het? Remt de trekker al weer?
hebbink
@redeagle14 We hebben laatst een revisie setje. (nieuwe zuiger en doppen) in de hoofdremcilinder gezet. Maar nu blijkt die te lang. Hij sluit het gat van het olie reservoir af. Waardoor hij geen olie pompt. Moet nu terug naar de lmb om de oude zuiger op te halen, maar de man die me geholpen heeft zit nu in de VS en we weten niet waar die oude zuiger nu is.. Moet dus wachten tot het nieuwe jaar en de zuiger ophalen...
hj
@hebbink ik had het zelfde probleem met mijn inter 955.
Daar heb ik de desbetreffende kant ook los gehad en die remschijf was ook spiegelglad.
Hier heb ik ook de remschijven plus O-ringen vervangen en ontlucht.
Daarna test rit gemaakt maar nog steeds het zelfde probleem.
Toen heb ik in het vloeistof potje citroên olie gegegooid en op de stiftjes in het rem bekrachtegingshuis kruip olie gespoten en daarna gewoon veel de rem gebruikt en ik ben nu van het probleem af.

Hopelijk heb je er iets aan.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!