Illustratie van:

Fordson Super Major - Loopt niet helemaal lekker en knalt en t vuur komt uit de uitlaat

Hallo mede major liefhebbers

Ik heb een major uit 1955 en deze heeft lang stil gestaan. Nu ben ik er me bezig om deze weer goed te laten lopen maar ik kom er niet uit.
Als ik hem gestart heb rookt hij als een gek dit word alleen minder als ik aan de schroef draai bij de hendel om hem uit te zetten maar dan trekt hij niet meer. Als de trekker warm is en je gas geeft komen de knallen en vuur uit de uitlaat maar stationair loopt hij fantastisch ik heb t complete brandstof systeem schoongemaakt en de filters vernieuwd tank schoongemaakt en nieuwe oli in de brandstofpomp gedaan
De kleppen gesteld ik denk dat hij opgevoerd is geweest maar om de trekker weg te brengen en te laten maken is denk ik heel prijzig dus wil ik via deze weg info vragen zodat ik het zelf kan proberen te verhelpen
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Deel dit topic

Reacties

Oldtimer-fan
Misschien zit er veel roet in de uitlaat waardoor hij vuur spuwt
patfordson
Hoelang heeft hem stil gestaan?
dennisvaneerd
Hij heeft 15 jaar stil gestaan
leroy s
Ik heb een soort gelijk iets gehad bij mijn vorige trekker (een john deere 510) en daar was 1 verstuiver niet helemaal lekker meer. Hij wou op het laats niet eens meer starten.Maar ik weet niet wat de meer ervaren mensen ervan zeggen;)
Ja. Dat is mijn idee ook. De verstuivers eruit en laten testen. Of de brandstof pomp staat niet juist op tijd.
Albertmc
Welke kleur heeft de rook?

Zelf denk ik aan onverbrande diesel, misschien verstuivers een keer testen?

Heb je al naar de klepspeling gekeken?
dennisvaneerd
Dan ga ik de verstuivers er toch maar uithalen want de brandstofpomp is er nog nooit af geweest
Landini 6500
Super major uit 1955 ???
case-inter
@Albertmc
Quote:
complete brandstof systeem schoongemaakt en de filters vernieuwd tank schoongemaakt en nieuwe oli in de brandstofpomp gedaan
De kleppen gesteld
valmet6400power
@Landini 6500

Bedoeld wss een gewone Major? Alleen verkeerde type geklikt 😄
dennisvaneerd
Klopt verkeerde type getikt sorrie
dennisvaneerd
Woont er niet iemand in de buurt van beugen Nb die niet te duur is en er naar wil komen kijken wat er mee aan de hand is
Wimsumar
Beste DennisvanEerd:
Quote:
Woont er niet iemand in de buurt van beugen Nb

Goshee, hoe heet die oude man ook al weer? Hij heeft zelf ook van die Fordson-troetelkinderen. 😉

tractorfan.nl/user/10778/
old man jose

@dennisvaneerd

Ik woon niet in de buurt maar kan je het wel zeggen.
Begin maar met het vacuüm systeem als dat er op zit, membraan vacuüm leidingen en kijk ook even of de regulateur wel schuift ik dacht het wel want je schrijft bij vol gas is het probleem.

Je hebt ook een PB = persoonlijk bericht.
old man jose
@Wimsumar

Jij bent grappig, T......s !!!!
Landini 6500
@old man jose ik heb de vacuum pomp vervangen door een
mechaniche loopt nu super
old man jose
@Landini 6500
Maar nu is het niet meer origineel.

Membraan € 30

Leidingen € 10
Afstellen kun je zelf.
Mijn super is helemaal origineel af fabriek behalve de stoel.
IH214d
Tja, de ene de stoel niet origineel de ander de vacuumpomp niet. Mooi dat hij het weer doet, hulde aan het forum!
appie1967
Ik zou het probleem eerst bij de kleppen zoeken als hij lang heeft stil gestaan is het niet ondenkbaar dar er roest op de stelen zit of door roest een gebroken veer of een veer die lang in gedrukt gestaan heeft die wat spanning mist in kombi met een klep met wat roest op de steel kan dit bij hoge toerntallen er voor zorgen dat de klep niet goed sluit zogenaamde zwevende klep gaan ze bij extreem hoge toerentallen allemaal wel een keer doen en idd brandstof systeem maar als hij stationeer goed loopt denk ik eerder aan zwevende klep of kleppen
Landini 6500
@old man jose nieuwere supers hebben ook een mechanische
pomp met telleraandrijving aan de achterkant

foto zie mijn profiel
basia
Ik sluit me hierbij helemaal aan bij de uitleg van Appie ;
ook loslatende koolaanslag op de kleppen kan nog invloed hebben op de klacht die de topic schrijver geeft .
dennisvaneerd
Dus het is eigenlijk het beste om toch de motor uit elkaar te halen en vooraan op nieuw beginnen
dennisvaneerd
De oorzaak is gevonden t membraam is gescheurd zie foto
old man jose
@Wimsumar
Heb bericht gehad van Dennis, mijn lange afstand diagnose klopte membraan gescheurd.
Wimsumar
Beste Old man Jose:
Quote @old man jose:
lange afstand diagnose klopte

Mooi dat we het weer grappig opgelost hebben zo met elkaar. 😉
dennisvaneerd
Zo vandaag t nieuwe membraan binnen gekregen en erin gezet hij loopt weer als een nieuwe ongelofelijk wat zon rubertje kan doen allemen nu moet er een hoop afgesteld worden die bout die op t vacuüm huis zit is die voor t stationair lopen of is die ergens anders voor want alles klopt nu niet meer

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Super Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
7