Illustratie van:

Ford 7710 - hydraulick pomp

Staat er op de persleiding van de oliepomp die tegen de achterbrug geschroefd zit altijd druk op? ik heb namelijk een continue olie druk nodig zonder een ventiel te hoeve gebruiken

Deel dit topic

Reacties

d832
Nee.
fendt612s
@d832 weet je toevallig 1 leiding waar wel continu druk opstaat?
valmet 605
De toevoer leiding richting het ventoelblok? De hamvraag is, waarom heb je het nodig???
fendt612s
@valmet 605 de toevoerleiding naar het ventieleblok staat ook niet continue onder druk daar heb ik namelijk een T stuk tusse gezet om te meten. ik heb de continue druk nodig voor een hydraulische koppeling van de frontaftakas te bedienen
ValtraStisch
De druk van een frontpto mag meestal niet meer zijn dan 20 bar.
Je moet dus servodruk hebben en niet in de dikke leiding van de hydrauliekpomp gaan zitten.
Daar heb je overigens alleen druk als er een stuurschuif bediend wordt en er sprake van "last" is.
De olieleiding die naar de achteraftakas gaat en de olie die naar de hilo gaat zal wel servodruk zijn en daar moet je op de een of andere manier inbreken.
Er zullen zich vast nog wel een aantal ford experts melden.
Ik adviseer je om tot die tijd nog niet te veel te doen,dit om je frontaftakas heel te houden.
Een normale ploft echt kapot als je er 200 bar op zet.
fendt612s
@ValtraStisch dat klopt er mag maar 20 bar druk opkomen ik heb er namelijk een drukreduceer ventiel bijgekregen toen ik de aftakas aangeschaft heb, die brengt de oliedruk van 200 bar terug naar 20 bar.
d832
Continue 200 bar heb je nooit, want dan zou de olie warm worden. Dus alleen als een stuurschuif bediend wordt.
Schakeling van de 4wd behoort ook tot het lage druk circuit, misschien kun je dat proberen.

Alleen een john deere zou je zo aan kunnen sluiten, die gaat druk leveren als de olie weg kan.
nhmonteur
Op die leiding die je bedoelt staat geen druk, maar er stroomt wel altijd olie doorheen. maar omdat er niet bediend word is er geen druk doordat de olie drukloos de achterbrug in kan stromen.
wouterdp
Drukleiding naar de dual power openzagen en een T ertussen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
8