Illustratie van:

Ford TW 20 - carter druk

Mijn tw 20 is het klokje rond en heeft aardig wat carter druk nu heb ik hem sinds kort en denk ik dat hij lange tijd stil heeft gestaan maar weet dit niet zeker. heeft het nut om hem een keer te laten werken zodat het carterdruk minder wordt of kan ik beter het blok openhalen en de zuigerveren vervangen?

Deel dit topic

Reacties

3130ls
Als hij gewoon goed start en voor de rest gewoon goed doet zou ik me er niet te druk om maken. Je zou hem even voor de waterrem kunnen zetten oid.
fordsondexta200
@3130ls daar dacht ik ook al aan maar werd mij afgeraden
3130ls
martijn1998
@fordsondexta200 die trekker heeft niet voor niets zo lang te koop gestaan voor dat geld. Zal vast een reden voor zijn, misschien wel om de carterdruk.
3130ls
Mijn 4040 rookt ook een beetje uit de carterontluchting maar gebruik geen olie. Keer olie verversen kan zowiezo geen kwaad. Het zou ook kunnen dat de koppakking niet zo braaf meer is
ReneSuperMajor
Gewoon ff verbussen. Nieuwe lagers zuigers en veren, heb je weer een lekker fris en fel blokje
fordsondexta200
@ReneSuperMajor klopt maar wat kost dat ongeveer?
fordsondexta200
@3130ls zou slecht zijn maar ga het komende week proberen.
ReneSuperMajor
Ik was rond de 3 kwijt
fordsondexta200
@martijn1998 nee vanwege de remmen en dual power remmen doen het onderhand weer
fordsondexta200
@ReneSuperMajor zeker 000 er achter
ReneSuperMajor
Haha ja. Maar loopt nu echt als een zon
martijn1998
@fordsondexta200 dual power ook? Als de pomp van de dual power niet goed is doet je aftakas t ook niet want die word door dezelfde pomp ingeschakeld.
fordsondexta200
@martijn1998 kan het ook zijn dat hij daar door niet meer uit gaat?
martijn1998
@fordsondexta200 ik weet niet of je aftkas ook door kan blijven draaien als de pomp niet goed is. Als je platenpakket van de aftakas versleten is blijft hij wel door draaien.
fordsondexta200
@martijn1998 ja hij blijft nu door draaien maar dual power is ook een deel elektrisch of niet? zou het ook wel kunnen zijn toch?
fordsondexta200
@martijn1998 is dat zwarte knopje voor aan en uitzetten van de aftakas of de hendel?
Valtra-Fordpower
De pomp in de achterbrug doet jouw DP bedienen, de remband van de PTO en de koppeling van de PTO.

De DP wordt elektrisch bedient dmv voetschakelaar welke weer een stuurschuif bedient, of het ene pakket óf het andere pakket van je Dual Power.
fordsondexta200
@Valtra-Fordpower dus als de pto blijft draaien is de pomp stuk? aangezien de rem het niet doet
ReneSuperMajor
De dual power van een Tw 20 word mechanisch bediend met een kantelpedaal en niet elektrisch.
Als de aftakas niet stil gaat staan is waarschijnlijk je rembandje gebroken
Valtra-Fordpower
@fordsondexta200 Als je de PTO kunt belasten en de Dualpower kun je ook belasten in H en L is de pomp goed, maar de remband wellicht stuk.
fordsondexta200
@ReneSuperMajor oke dus nog even hobbyen maar ik dacht dat bij de tw elektrisch was als ik naar het pedaal kijk
fordsondexta200
@Valtra-Fordpower dual power doet helaas niets maar hoe zet ik de aftakas uit met hendel of dat zwarte knopje?
Valtra-Fordpower
@fordsondexta200 Geen idee, ben niet bekend met de bediening van een TW. Bij me 5610 heb ik alleen een hendel.
inter-Eric
Die tw's roken vaak vanonderen,zou me er niet te druk over maken
fordsondexta200
@inter-Eric dat klopt maar vind voor een trekker van 150 pk mag hij toch echt wel een stuk veller zijn
valmet6400power
@fordsondexta200

Pomp losgooien in dat geval 😄
ReneSuperMajor
@fordsondexta200
Ford Tw 10 20 en 30 zijn mechanisch,
Ford Tw 5 15 25 en 35 zijn electrisch
fordsondexta200
@ReneSuperMajor ow oke weer wat bij geleerd bedankt
fordsondexta200
@valmet6400power zoals het er nu uitziet staat hij dat al wel
ronald73
Quote @fordsondexta200:
voor een trekker van 150 pk mag hij toch echt wel een stuk veller zijn

Verder heb je alles toch wel nagekeken, zoals luchtfilter, dieselfilter en dergelijke? Als dat dicht zit heb je gegarandeerd een slome trekker.
fordsondexta200
@ronald73 jazeker behalve de luchtfilter want die krijgen we er niet uit. zit vast op een of andere manier.
rikkertt
En je vooras? lekt die ook nog? ik heb met mn buurman ook bij die trekker gekeken, hele velgen waren zeikes nat van binnen, alles olie, wat een bende. die vent zei dat ie wel zon ei voor de koelvloeistof in die vooras zou mieteren en dat het lekken dan over zou gaan. Ik snap daar weinig van, want volgens mij zit er helemaal geen koelvloeistof in de vooras...
fordsondexta200
@rikkertt appart de vooras lekt helemaal niet en velgen zijn ook helemaal droog weet je zeker dat het dezelfde was? En koelvloeistof in de vooras? Nog nooit van gehoord
rikkertt
@fordsondexta200 Ja het is hem zeker! Remmen deden het niet dat buurman ging kijken maar dat was die man vergeten te zetten, dus buurman ree zo tegen een hek met de proefrit. Ging gelukkig heel langzaam en de gril was al wat roestig, dus die klein knik er in was niet erg zij ie
fordsondexta200
@rikkertt dus jullie hebben mijn grill kapot gereden. remmen doen het was een kwestie van ontluchten maar de as is droog kan het niet zijn dat ze de radiateur bedoelden die lekt namelijk een beetje en ook op de as, vandaar dat hij het had over koelvloeistof.
fendtinterfan
@fordsondexta200 die rikkert spoort niet. niet teveel van geloven.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford TW 20 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
37
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
7