Hallo,
Ik heb een fendt 305 ls met bouwjaar 1983, waarvan de stuurderij niet goed meer werkt (schokkerig) ook de hef werkt niet.
Nu kwam ik erachter dat de hydroliekolie bijna helemaal leeg was, hier dus een paar liter. In gedaan en het sturen ging alweer veel beter.
Alleen nu is de olie alweer flink gedaald.
Volgens mij loopt de olie nu door een lekke hefcilinder in de achterbrug (hier is het oliepeil te hoog).
Ik wil deze hefcilinder graag zelf repareren alleen heb dit nog nooit gedaan, is er iemand die uitleg kan geven hoe dit uit te voeren?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Deze kun je losdraaien, en de plaat verwijderen.
Let wel dat de hef onderin zit.
Dan haal je de hef met de hand iets omhoog, en ondersteun hem met iets.
Dan kun je de plunjer iets naar binnen drukken.
Vervolgens een schone doek op de versnellingsbak leggen, dan de hef rustig laten vallen.
Dan komt de punjer er als het goed is vanzelf iets naar buiten.
haal hem er uit, monteer nieuw manchet, en plaats alles terug.
nu weet ik niet exact of je van binnen uit de cabine er zo bij kunt komen.
anders kijk ff bij een 100 serie hoe dit in elkaar zit
Hier op de foto achter de L-S pook onder de zitting zit de 4 kante plaat.
ff als voorbeeld
De 4 moeren los (sl.maat 24 ) van de "vierkante" plaat eraf ; plunjer eruit trekken ;manchet ( teflon 0 ring ) vernieuwen ; alles weer monteren ( andere 0 ringen ook vernieuwen )
Het hefdeksel hoeft er niet af
Hopelijk is dit te begrijpen ; anders stuur je me maar een pb tje ; dan wil ik eventueel wel even komen kijken .
Ik zie dat ik de 3e ben met uitleg ; zonder te weten van @RPCounty en @favoriet614
het zal hier en daar wel een voorzichtige mopper opleveren maar het is te doen
zoals @Favorit614 al zegt hefarmen laten vallen, maar een 305 heeft een hulpcilinder en die zorgt er voor dat hij net niet ver genoeg kan vallen met een sterke magneet van een radiobox kun je hem het laatste stuk ook wel krijgen
Als ik het goed begrijp is het niet een hele lastige ingreep. Ik zal komende week eens kijken of ik het wat voor elkaar kan krijgen. (Heb de trekker niet bij huis).
Is dit in een avondje te fixen?