Ik ben bezig met een fendt 305 ls maar hier werkt de tankmeter niet van.
Heb deze doorgemeten en gaf netjes de ohmse waardes.
Heb de kabel van de tankmeter gevolgt naar het zekeringkastje, hier word hij gelijk doorverbonden, dus niet aan de spanning gelegd.
Mijn vraag is of de meter op ohmse waardes werkt?
of is hij spanning nodig om te meten?
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
werkt hij als ohm meter, of werkt hij met een stroom circuit?
Het wijzertje is OF spannings gestuurd OF stroom gestuurd
Spannings gestuurd dan staat de meter paralell over de sensor en meet hij het verschil in spanning over de weerstand
Stroom gestuurd dan staat de meter in serie met de sensor en meet hij de stroom door de weerstand
Ik heb de draadjes van de tankvlotter losgetrokken:
Op 1 draadje (vanaf de dashboardmeter) meet ik 8 volt.
Het andere is massa.
Tussen de contactstripjes van de tankvlotter meet ik (bij ongeveer halfvolle tank!) 85 ohm.
Het probleem bij mij vanaf de meter naar de tank staat geen 8 volt dus moet tussen de meter en de zekering iets mis zijn.
vlotter is goed doorgemeten en al en doorverbonden meter blijft dood in de hoek liggen.
alle zekeringen er ff uit halen en accu klem er af en ff met staalborstel alle contacten schoon borstelen, nieuwe zekeringen er in en spontaan begint er vaak van alles weer te branden
iemand misschien een schema, van een fendt 300 serie trekker?
Kan ik het spul doormeten weet nu niet waar de voeding vandaan komt bij de klok.
Ik kijk morgen even voor je (vanavond geen tijd) of ik het hopeloze schema uitgeplozen krijg.
Alle metertjes/lampjes in de tractormeter worden namelijk door de zelfde +draad gevoed.
AANVULLING 1:
Check/double-check:
De stroom voor de dashboardmeter loopt niet via het zekeringkastje.
Met de (8 volt) draad vanaf de meter los staat de meternaald op [volle tank].
Met de draad vanaf de meter tegen de tank (kortsluiting) staat de naald op [lege tank].
AANVULLING 2:
Controleer de draad tussen de tank en en het ventilatierooster op beschadiging. De bedrading zit daar ietwat ingeklemd en zou doorgesleten kunnen zijn.
maar geeft nog niet de goede waarde aan, ik ga vanuit dat de meter stuk is.
weet iemand nog waar de meter in de klok te koop is?