Heey
Op m'n werk zijn we de giertank aan het repareren/restaureren nadat die flink beschadigd is bij schuurbrand. Nu hebben we al veel problemen verholpen maar vraag me nog een paar dingen af.
De cylinder op de afsluiter aan de achterkant lekt olie door een gaatje bovenin (waar wel een stop in zit). Dit is een enkelwerkende cylinder dus zou er nooit olie boven de machet horen te komen. De machet is dan waarschijnlijk kaduk. Dan moeten we zeker de hele cylinder inclusief afsluiter vernieuwen? Hoeveel moet zoiets tweedehands kosten?
Daarnaast trok ik even de snijmolen open en zag weinig meer dan roest. Nu heb ik alles even schoongemaakt met schroevedraaier en compressor en t even in de olie gezet, maar op de wieljtes/mesjes zat zeker een halve centimeter speling. Nu heb ik geen verstand van snijmolens dus mijn vraag: moeten deze nodig worden vervangen of valt er zo in principe ook mee te rijden, mits het grote geheel maar draait?
Ik weet trouwens niet zeker of t een bazzoli is maar lijkt er wel op.
Alvast bedankt
Emiel
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Bazzoli Mesttank ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
al willen ze soms wel onmeunig vast zitten, dan kost het is een aantal minder gepaste woorden.
die snijfilter die je bedoelt? is dat op de bemester? en dan de mesejes aan de ronddraaiende plaat?
Deze zijn vaak onder druk in elkaar gezet.
als je nieuwe gaat bestellen, ff naar prijzen kijken, wss kun je goedkoper een dubbelwerkende bestellen met een ontluchtingsdopje.
Die enkel zit nl een drukkamer in, net als een gasveer
jah of drukkamer, of een veer, veer zat ook wel in die cilinder die ik los heb gehad
maar als we een dubbelwerkende er op willen zetten moeten we ook nieuwe kabel trekken en nieuw vertielenblok erbij zetten geloof ik (dacht dat er geen extra ingang op zat) dus dat gaat hem niet worden denk ik.
valtra-fordpower, hoe bedoel je een losse? een losse ontluchting ofzo?
en die drukkamer, is dat met gas gevuld of gewoon met een veer. want als t met gas is zit daar nu dus ook geen druk meer achter
De bemester is trouwens een Slootsmid dacht ik.
Snijmolen moet speling vrij zijn , anders snijdt ie nie
hmm, moet ik die plaat in de snijmolen losschroeven dan en nieuwe wieltjes bestellen? Zou mechanisatiebedrijf die gewoon hebben of zijn die echt merkspecifiek?
Volgens mij is die druk een combinatie van Gas en een mechanische veer.
Je kunt de druk testen door de cilinder in drukloze toestand proberen in te drukken, gaat dit niet, dan is dat nog goed, tot zeer redelijk. gaat het gemakkelijk, is de drukkamer lek, of gewoon goed versleten. Vervangen dus!
Zit de cilinder direct op de afsluiter, of via een stang?
Maar wil wel proberen maar krijg m'n vingers niet tussen de tuit en de schuif Zal morgen wel even proberen met een ijzer er tussen
Direct is, dat je afsluiter deksel eerst los moet maken en de deksel van de cilinder weer afschroeft.
Geen idee eigenlijk...
Gok tussen de 100-200 euro
Ruim genomen...
Denk wel dat je goed zoeken moet dan...