Illustratie van:

Fiat 55-66 - Oliepries niet meer los te krijgen

Ik heb een oliepries op mijn Fiat staan die ik met de beste wil vd wereld niet meer loskrijg (ik krijg er de mannelijke stekker niet meer uit) Ik heb al alles geprobeerd, de leiding losgekoppeld, drukloos gezet door de hendel te bedienen, langs geen kanten de stekker er meer uit te krijgen, weet er iemand raad met dit probleem?

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Wat heb je achter de trekker zitten dan?(machine)
Als je de motor uitzet en dan met de handel heen en weer gaat wil dat niet?
baardegem
Neen al allemaal geprobeerd, nu wordt de leiding gebruikt voor de frontlader en ik zou hem nu graag gebruiken voor de ploeg
Fast Eddy
Heb je er een kraan tussen dan? Of moet de voorlader helemaal naar beneden? Heeft de voorlader ook vering?
bartjuh
Voor de frontlader...
is t misschien elektrisch. dan zo je contact ook aan moeten zetten als je met de handel heen en weer gaat. als je de frontlader niet op de grond wil laten slepen zou er inderdaad een kraan tussen moeten
deutzisthebest
Je zou kunnen proberen de koppeling goed in de kruipolie te spuiten. aan de binnenkant zitten kleine kogeltjes die waarschijnlijk vast zitten. Om vervolgens voorzichtig met een hamer de koppeling te forceren. niet de netste oplossing maar tis een poging waard.
armpie
Ik denk dat je het best ongeveer zoals @deutzisthebest zegt kunt proberen.
Wimsumar
Beste Baardegem: Mijn ervaring is dat als je je pries in het vrouwtje steekt en aan 1 van beide kanten staat er nog een beetje druk op dat je pries er zo maar uitfloept als er hogedruk op het systeem komt.
Probeer nu eens het volgende:

Druk de pries zo ver mogelijk in het vrouwtje en geef dan druk. (Eventueel een tweede persoon op de trekker om het hydroventiel te bedienen).
Of:
Trek (al dan niet met draaiende beweging) aan de vastzittende pries en geef druk.
schluter1500
Als de koppelingen lange tijd in elkaar gezeten hebben is het goed mogelijk dat er roest of vuil tuisen zit. De kleine kogeltje blijven dan vastzitten. Zoals al aangegeven inspuiten met kruipolie is denk k de enige optie. Soms is er een kogel kapot en krijg je m niet meer los zonder beschadiging
baardegem
Beste mensen, kheb tot nu aan die koppeling zitten werken ( gedemonteerd geschuurd, ingevet ) en wat blijkt? De "pries" is een weinig vervormd, vraag me niet hoe dit mogelijk is maar deze vervangen zal de enige oplossing zijn wil ik zonder problemen kunnen werken met mijn ploeg, toch allemaal bedankt voor jullie reacties.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 55-66 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0